Hirdetés:

Jelentős pillanatot jelentett az idei év első napja az IVECO-vállalatcsoport életében – a CNH-holdingból kiváltak, új időszámítás kezdődött. Nagyszabású rendezvénysorozat keretében mutatta be a régi-új csapat a terveit.

Helyzetértékelés, iránykijelölés, párbeszéd, őszintén, tárgyilagosan, így szólt a meghívó a nyári nyitórendezvényre. A helyszín az 1895-ben alapított gőzmozdonykészítő és -javító üzem felújított épületegyüttese. Az Officine Grandi Riparazioni mára Torinó egyik látványossága, közösségi tere. Megjelent minden fontos szereplő, a teljes vezérkar, még az olasz kormány is magas szinten képviseltette magát, és több mint ezer ember kísérte figyelemmel az ötnapos rendezvényt.

Az S-Way alapjaira épül a Nikola Tre akkumulátoros és üzemanyagcellás kivitele

Az IVECO a haszongépjármű-gyártás területén hivatalosan a legfiatalabb résztvevő – hiszen 1975. január elsején alapították Industrial Vehicle Corporation névvel olasz, német és francia vállalatok összeolvadásával. Vagyis a 47 éves múlt mögött valójában több mint száz év tapasztalata rejtőzik. Mára az IVECO különösen a fenntartható, környezetbarát technológiák fejlesztésében, gyakorlatba átültetésében jeleskedik, 160 országban van jelen. Nagy a felelősség az önállóvá vált cégen: 8 márka, 28 gyár, 29 kutató-fejlesztő központ és 34 ezer alkalmazott a tét.

A plus.ai négyes szintű önvezető rendszerét immár az IVECO vontatóiban is tesztelik

Soha nem volt még ennyire feszítő az iparágra nehezedő nyomás, mint napjainkban. Nem lehet eleget beszélni a közúti fuvarozás és a városi mobilitás kihívásairól, a hajtásláncok, a technológiák fejlesztési irányairól. Már működnek „okosgyárak” és az üzletmenet finanszírozása is átalakulóban. Az új alakulat minden területen példamutató elszántsággal fogott neki a munkának, egyértelmű a cél, vissza kell foglalni a megérdemelt helyet a piacon.

Professzorok, szakértők, üzleti partnerek, társiparágak, valamint startupcégek vezetői és a teljes IVECO-portfóliót képviselő vezetők ott voltak. Nagyon sok szempontból világítottak rá arra, hogyan kellene a dolgokat jobban, hatékonyabban, környezettudatosabban csinálni. Az egyik, ha nem a legizgalmasabb kérdés az IVECO-Nikola együttműködés volt. Kicsit csalódnunk is kellett, ugyanis a részletek majd csak a IAA haszonjármű-kiállításon kerülnek napvilágra szeptember végén. A kiállított járművekbe nem ülhettünk be, a műszaki adatokhoz sem lehet hozzáférni, így csak azt nyugtázhattuk, lesz tisztán elektromos és üzemanyagcellás változat is. És nagyon nagy a bizakodás, hogy az amerikai-európai együttműködés jól sül majd el. Ugyanez a helyzet az új elektromos Daily esetében is – azaz jön, de majd csak Hannoverben tudjuk meg a részleteket. Az autóbusz-üzletág is hangsúlyos, de itt nem hallottunk új hírt, mint ahogyan a többi ágazat is „csak” végzi a dolgát. Összességében engem meggyőztek arról a látottak és hallottak, hogy jó kezekben van a cég, értik a kihívásokat, tudják a választ is.

A két központi motoros elektromos hajtótengely az FPT Industrial egyik nagy újdonsága
Előző cikkElektromos terjeszkedés
Következő cikkJapán együttműködés
Már az óvodában is törött kisautó lehetett volna a jelem. De oda nem jártam, viszont apám ZISZ teherautójában gyakran imitáltam a vezetést. Közlekedésmérnökként érkeztem a szakmába, a Hungarocamionhoz. Az itt megismert balesetelemzés mitikus világa elcsábított, szakmérnöki diplomával 30 éve igazságügyi műszaki szakértő vagyok. Az utóbbi két évtizedben európai zsűrik tagjaként részt vehetek az év autóbusza, teherautója és kishaszonjárműve kiválasztásában.