Hirdetés:

Jelentős pillanatot jelentett az idei év első napja az IVECO-vállalatcsoport életében – a CNH-holdingból kiváltak, új időszámítás kezdődött. Nagyszabású rendezvénysorozat keretében mutatta be a régi-új csapat a terveit.

Helyzetértékelés, iránykijelölés, párbeszéd, őszintén, tárgyilagosan, így szólt a meghívó a nyári nyitórendezvényre. A helyszín az 1895-ben alapított gőzmozdonykészítő és -javító üzem felújított épületegyüttese. Az Officine Grandi Riparazioni mára Torinó egyik látványossága, közösségi tere. Megjelent minden fontos szereplő, a teljes vezérkar, még az olasz kormány is magas szinten képviseltette magát, és több mint ezer ember kísérte figyelemmel az ötnapos rendezvényt.

Az S-Way alapjaira épül a Nikola Tre akkumulátoros és üzemanyagcellás kivitele

Az IVECO a haszongépjármű-gyártás területén hivatalosan a legfiatalabb résztvevő – hiszen 1975. január elsején alapították Industrial Vehicle Corporation névvel olasz, német és francia vállalatok összeolvadásával. Vagyis a 47 éves múlt mögött valójában több mint száz év tapasztalata rejtőzik. Mára az IVECO különösen a fenntartható, környezetbarát technológiák fejlesztésében, gyakorlatba átültetésében jeleskedik, 160 országban van jelen. Nagy a felelősség az önállóvá vált cégen: 8 márka, 28 gyár, 29 kutató-fejlesztő központ és 34 ezer alkalmazott a tét.

A plus.ai négyes szintű önvezető rendszerét immár az IVECO vontatóiban is tesztelik

Soha nem volt még ennyire feszítő az iparágra nehezedő nyomás, mint napjainkban. Nem lehet eleget beszélni a közúti fuvarozás és a városi mobilitás kihívásairól, a hajtásláncok, a technológiák fejlesztési irányairól. Már működnek „okosgyárak” és az üzletmenet finanszírozása is átalakulóban. Az új alakulat minden területen példamutató elszántsággal fogott neki a munkának, egyértelmű a cél, vissza kell foglalni a megérdemelt helyet a piacon.

Professzorok, szakértők, üzleti partnerek, társiparágak, valamint startupcégek vezetői és a teljes IVECO-portfóliót képviselő vezetők ott voltak. Nagyon sok szempontból világítottak rá arra, hogyan kellene a dolgokat jobban, hatékonyabban, környezettudatosabban csinálni. Az egyik, ha nem a legizgalmasabb kérdés az IVECO-Nikola együttműködés volt. Kicsit csalódnunk is kellett, ugyanis a részletek majd csak a IAA haszonjármű-kiállításon kerülnek napvilágra szeptember végén. A kiállított járművekbe nem ülhettünk be, a műszaki adatokhoz sem lehet hozzáférni, így csak azt nyugtázhattuk, lesz tisztán elektromos és üzemanyagcellás változat is. És nagyon nagy a bizakodás, hogy az amerikai-európai együttműködés jól sül majd el. Ugyanez a helyzet az új elektromos Daily esetében is – azaz jön, de majd csak Hannoverben tudjuk meg a részleteket. Az autóbusz-üzletág is hangsúlyos, de itt nem hallottunk új hírt, mint ahogyan a többi ágazat is „csak” végzi a dolgát. Összességében engem meggyőztek arról a látottak és hallottak, hogy jó kezekben van a cég, értik a kihívásokat, tudják a választ is.

A két központi motoros elektromos hajtótengely az FPT Industrial egyik nagy újdonsága
Előző cikkElektromos terjeszkedés
Következő cikkJapán együttműködés
Már az óvodában is törött kisautó lehetett volna a jelem. De oda nem jártam, viszont apám ZISZ teherautójában gyakran imitáltam a vezetést. Közlekedésmérnökként érkeztem a szakmába, a Hungarocamionhoz. Az itt megismert balesetelemzés mitikus világa elcsábított, szakmérnöki diplomával 30 éve igazságügyi műszaki szakértő vagyok. Az utóbbi két évtizedben európai zsűrik tagjaként részt vehetek az év autóbusza, teherautója és kishaszonjárműve kiválasztásában.

Itt elmondhatod a véleményedet!