Új feladatok elé állítja a fuvarozó ágazatot az online vásárlás. Döntő fontosságú logisztikai lépés a csekély mennyiségű küldemény eljuttatása a vevőhöz. A Schmitz Cargobull ezért felvette portfóliójába a kishaszonjárművek felépítményezését.
Hirdetés:

Ha felszólítanánk a járműipart általában ismerő embereket, hogy soroljanak fel jelentős márkákat, talán senki sem említené a Schmitz Cargobullt, holott az Európában piacvezető német cég ötezer alkalmazottja évente ötvenezer ponyvás, dobozos, hűtős, billencs és konténerszállító félpótkocsit, pótkocsit, illetve billenős teherautó-felépítményt állít elő 1,8 milliárd euró forgalommal. Kutató-fejlesztő tevékenysége is jelentős, és éppen ennek gyümölcse a nyitás egy eddig mellőzött piaci szektor, a kisebb haszonjárművek (3,5–6 tonna össztömeg) felépítményei felé, amitől kétmilliárd euró bevétel fölé remél emelkedni. Az új üzletág neve VAN BODIES, a városon belüli használatra szánt dobozos felépítményeket két szabványosított méretben állítja elő a berlini gyáregység, 7500 darabos éves kapacitással.
Funkcionális és jó minőségű, modulrendszerű felépítményt összeszerelhető készletként (KIT), illetve egyből felrakható kivitelben (Box) kínál a Schmitz Cargobull, ez utóbbi esetben mint a járműgyártók eredeti beszállítója (OEM – original equipment manufacturer). Az építőkészleteket és komplett felépítményeket gyorsan tudják rendelkezésre bocsátani, így a megrendelő alkalmazkodhat a változó piaci igényekhez. Ha pedig karambolos vagy műszaki javításra lenne szükség, a márka kiterjedt európai szervizhálózatára lehet hagyatkozni.

 -

Összecsomagolt, szállításra kész építőkészletet kapnak a felépítményezők

 

Könnyű szerkezet
Az új termékpaletta első típusa a V.KO DRY dobozos kishaszonjármű-felépítmény. Újonnan kifejlesztett üvegszál-erősítésű műanyagpanelekből áll, amelyeket poliuretánhabbal töltenek ki – az egésznek a vastagsága mindössze húsz milliméter. Alapfelszerelés a fényáteresztő tető mozgásérzékelős LED-világítással és a kétszárnyú hátsó ajtó, amelyhez opcióként jól kézre álló fogantyút és beszálló létrát rendelhet az ügyfél. Külső fényezést, beleértve az alumínium sarokprofilokat is, a fehér több árnyalatában lehet választani. Az első-hátsó helyzetjelző lámpákat és a harmadik féklámpát a profilokba integrálták, a teljes kábelezést gyárilag beszerelik.
A V.KO DRY dobozos felépítményt komplett építőkészletként szállítják felépítményező cégeknek, falait valamennyi szerelvénnyel előre konfekcionálják. Jól kitalált rögzítéstechnika egyszerűsíti és gyorsítja az elemek összeszerelését. Kipróbált, speciális ipari ragasztó teszi nagymértékben terhelhetővé a kötéseket. A hossztartókra gyárilag előszerelt konzolok a jármű alvázához illeszkednek. Megfelelő dokumentációt mellékelnek, vagy igényelni lehet.
A padlólemez egész területe teljes mértékben terhelhető. Kiviteltől függően egy tonnáig terjed a teherbírás, ez tíz százalékkal több a szokásos szendvicsszerkezetekénél. A felépítmény szerkezeti szilárdsága ráhagyással megfelel a DIN EN 12642 Code XL szabványnak, a márka saját hidropulzáló tesztje negyven g terhelésig igazolta ezt – a szimuláció többévnyi igénybevételnek felelt meg.

 -

Ennek a változatnak hátulról és az oldalajtón át is elérhető a raktere

 

Gyors rakományrögzítés
A padló két oldalán gyárilag építenek be a légi fuvarozásban használatos rögzítősíneket (DIN EN 12640 szabvány szerint). Ezenkívül integrálhatók további rakományrögzítő elemek is, például feszítőrudas vagy kombinált horgos lekötözősínek. A szimpla sínt 900 milliméteres magasságban helyezik el, a duplát 600-on és 1200-on. Homlokfali sín egészíti ki az opciós listát. Minden adottság megvan tehát a rakomány biztosítására feszítőhevederrel vagy rudakkal, ütközőbakokkal. Kívánságra még egy mozgásérzékelős, LED-es tetővilágítást is beépítenek. Annak érdekében, hogy ne sértse meg a villás targonca az oldalfalat, 150 milliméter magas koptatólécet alkalmaznak. A dobozfelépítmény belső szélessége és magassága a teljes hosszúságon kihasználható. A standard fényáteresztő tető enyhén ível, ezáltal lefolyik róla a víz, és magával viszi a szennyeződést is.

 -

Pálcás rögzítősín és oldalfal-védő koptatóléc

 

Gyors szállítás, teljes körű szolgáltatás
Célként tűzték ki, hogy a rendelés befutásától számított 14 munkanap alatt megbízhatóan leszállítsák az építőkészletet, és ezáltal a felépítményező vállalkozás pontosan ütemezhesse saját termelését, illetve kiszállításait. A komplett szerkezet maximum hét előszerelt modulból áll, az összeállítás pedig két szerelőnek kevesebb mint két óra munka.
Az alkatrészellátást ebben az új szegmensben is 24 órán belül biztosítja a Schmitz Cargobull online megrendelőportálja, az EPOS. Karbantartásra és javításra Európa-szerte 1300 szakműhely készült fel. A garanciális ügyek intézésében és a szerelők kiképzésében számítani lehet a Schmitz Cargobull Parts & Services (alkatrészek és szolgáltatások) leányvállalatra is.
Portfóliójának bővítésével jól feladta a leckét a Schmitz Cargobull a konkurenciának, hiszen jól átgondolt, variálható termékcsaládot kínál, kiváló műszaki paraméterekkel. Ha árban is versenyképes lesz, bizonyára leterhelik a megrendelések a gyártókapacitását.