Alternatív hajtóanyagok töltőinfrastruktúrája: Előbb a tojás, aztán a tyúk
Európában a haszonjárműgyártók egymás után mutatják be és igyekeznek minél nagyobb mennyiségben értékesíteni az egyre korszerűbb alternatív hajtású modelljeiket. A töltőinfrastruktúra fejlődése azonban még nem követi Európa-szerte ezt a ritmust. Jó egy évtizeddel ezelőtt a szakmában még mindenki a tyúk és a tojás paradoxonját hozta fel az alternatív hajtású haszonjárművek kapcsán. A járműgyártók ódzkodtak nagy lendülettel fejleszteni, amíg nem épül...
Tevva: Elektromos áruterítő új utakon
Több szempontból is úttörő az angol Tevva: a tüzelőanyagcellás hatótávbővítéssel és a dízelmotoros teherautók elektromossá alakításának lehetőségével. Üzleti modellje példát mutat más gyártóknak. Nagy-Britannia igazán komolyan veszi a klímacélok elérését, tudatosan készül a fosszilis tüzelőanyagú gépjárművek értékesítésének 2035-ös megszüntetésére. Ijesztően közeli e dátum! Sebtében kell felkészülni a tömeges, gyakorlatban is használható elektromobilitásra, és nem mellesleg a rendeletileg egyre több területről...
Elektromos Volvo buszok újdonságai: Nem mondanak nemet
Igen komolyan rápörgött a Volvo Buses az utóbbi időben arra, hogy világszerte a legkülönfélébb ügyféligényeket is teljesítse az elektromos vagy hibrid autóbuszaival, illetve az azokhoz kapcsolódó szolgáltatásaival. Kulcsfontosságú kérdés az elektromos városi buszok üzemeltetői számára, hogy milyen töltési lehetőségek állnak rendelkezésre. Ezért a Volvo Buses a töltőoszlopról lenyúló pantográfos áramszedő (OppCharge) és a CCS-szabvány Combo 2 csatlakozóján keresztüli vezetékes töltés...
DAF hidrogénüzemű vontató: Ez lehet a jövő tüzelőanyaga
Csupán akkumulátoros elektromos hajtással biztosan nem érhető majd el a nehéz-tehergépjárművek elvárt zéró károsanyag kibocsátása – hiszen sok feladatra alkalmatlanok. A hidrogén térnyerése pedig kínál egy alternatívát, mégpedig a belső égésű motorokban tüzelőanyagként történő felhasználást. A DAF megcsinálta, mi kipróbáltuk és díjaztuk is! Röpködnek a dátumok a különböző határidőkről, a gyártók meg csak kapkodják a fejüket. Milyen irányba mozduljanak, miként...
Biogázüzemű távolsági buszok: Környezettudatos hosszútávfutók
Két nemzetközi járatán is biogázüzemű autóbuszt állított forgalomba nemrég a FlixBus. Amszterdam és Brüsszel a két végállomása az IVECO Crossway Natural Power CNG útvonalának, míg Stockholm és Oslo között a Scania Interlink LNG szállítja az utasokat. Városi közösségi közlekedésben hosszú évek óta egyre nagyobb teret nyernek a gázüzemű autóbuszok. Hazánkban is több nagyváros a teljes flottáját lecserélte sűrített földgázzal (CNG)...
Az elektromos autóbuszok hazai jövőképe: Utasszállító számítógépek
Globálisan felgyorsult az elektromos járművek terjedése. A Zöld Busz Program keretében hazánkban is megjelentek a legelső villanybuszok a nagyobb városokban, azonban elterjedésüket nemcsak tetemes vételáruk, hanem az infrastruktúra hiánya is lassítja. Magyarország az évszázad közepére kívánja elérni a klímasemlegességet. Azért ne arra gondoljunk, hogy 2050-től mindannyian bőrsaruban és lenvászon ingben, szőrén üljük majd meg a lovat, ha elvágtatunk a pékhez...
Rinspeed CitySnap: Öntkiszolgáló gyorspostás
Újabb világmegváltó városi logisztikai koncepciót álmodott meg a Rinspeed a fenntarthatóság és hatékonyság jegyében. A Müncheni Autószalonon debütált mobil csomagautomaták révén a jövő postaszolgálata lassan már a depók ajtaján kopogtat. Ahogyan ötven évvel ezelőtt a mozgó ABC és néhány évtizede a mobilposta-szolgáltatás tette, úgy az új évszázadban a saját kerekein gördülő csomagpont is egy kurrens kihívására alapozza létjogosultságát. Azonban a...
A Hyundai üzemanyagcellás offenzívája: Meglovagolják az új hullámot
Egymilliónál is több üzemi kilométert futottak már a Hyundai hidrogén-tüzelőanyagcellás teherautói és autóbuszai. A koreai márka a most beinduló hidrogénhullámmal kívánja biztosítani a teljesen emissziómentes, nagy léptékű áru- és személyszállítást. Tavaly már beszámoltunk róla, hogy a Hyundai erőteljesen rámegy a hidrogént cipelő, tüzelőanyagcellás kamionok és autóbuszok elterjesztésére. Xcient nehéz-teherautójának 46 példánya tizenegy hónap alatt egymillió kilométernél is többet teljesített 25...
Elektromos haszonjárművek szolgáltatásai: Ami a zöldség mögött áll
Zéró kipufogáshoz, kisebb zajhoz, élhetőbb városhoz több szükséges az elektromos járműveknél. Az alapoktól kell kezdeni és komplett kiszolgáló rendszert felállítani. E feladat egyedül nem megoldható, ezért a járműgyártók és partnereik ajánlanak holisztikus megoldásokat. Együtt alakult ki ellátó infrastruktúrájával a mai tömeges motorizáció. Anno patikában lehetett benzint venni az automobilhoz, majd megjelentek és mára imponáló hálózatot alkotnak a benzinkutak, az olajfinomítókkal,...
Volvo Trucks elektromos teherautók: Nyújtózkodjunk!
Addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér! Nos, a villanyjárművek fejlesztésében egyre növelni kell a takarót, hogy az üzemeltetők is messzebbre nyújtózhassanak. Ebben élen jár a Volvo Trucks, így az FH Electric már regionális alkalmazásra is megfelel. Miután a Volvo Trucks még 2019-ben megkezdte az FL Electric és FE Electric modellek sorozatgyártását elsősorban városi elosztó, illetve hulladékgyűjtő feladatok ellátására, tavaly decemberben...