A siker borítékolható volt
Ritka esemény egy járműgyártó életében, főleg ha az a nehézsúlyú ligában játszik, hogy tiszta lapról indulva egy teljesen új vezetőfülkével állhat elő. Messze előre gondolkodva, kompromisszum mentes innovációk sorát alkalmazva alkottak nagyot. Így lett nyerő az új DAF XF, XG és XG+ széria! Nem voltam ott Malagában szeptemberben, amikor a DAF első alkalommal tesztvezetést is biztosítva megmutatta az európai sajtóknak...
Setra MultiClass S 500 LE menetpróba: Beért a busz
Bevált komponensekből építették meg az új alacsonybelépésű Setra buszokat. Határozottan ráfeküdtek a városközeli működésre, ezzel valóban sokoldalú ajánlattá ért be a koncepció. Tapasztalatot szereztünk és cseréltünk az új típussal kapcsolatban. Mondjuk ki, hogy itt volt már a váltás ideje, hiszen a Setra MultiClass 400-as sorozat eredetileg 2005-ben debütált. A generációs különbségeket jól érzékelteti, hogy a ComfortClass 500-as nemzedékről már 2012-ben...
DAF LF, CF és XF újdonságok menetpróbája: Holland ötletroham
Nemcsak üres szlogen a DAF Transport Efficiency, azaz DAF Szállítási Hatékonyság a holland gyártónál, találékony mérnökei ugyanis néhány havonta kirukkolnak olyan újításokkal, amelyek hozzájárulnak a hatékonyabb üzemeléshez.
Scania 25 P B4X2NB: A tisztább városokért
Amikor néhány éve nagyon intenzíven beindult az autók villamosítása, a szkeptikusok, konzervatív gondolkozásúak azonnal azzal ellenérveltek, hogy ez nem lesz megoldás a fuvarozásban a közeljövőben, de a távoliban sem. Aztán persze ezek a hangok egyre jobban csitultak, amikor a gyárak egyre-másra mutatták be elektromos modelljeiket, s nem csak a transzporter-kategóriában, de a nehézkategóriában is. Mert ugye a fuvarozás, mint iparág,...
MAN TGX 18.560 D38 Euro 6 XXL 4x2 LLS: Korszerűen erős
Nem kellett sokat várnunk, hogy a 2014. szeptemberi hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon bemutatott vadonatúj, csúcstechnikájú MAN D38 motort jól ismert hazai körülmények között tesztelhessük.
Volkswagen Passat Variant Elegance 2.0 TDI DSG R-line: Robotsofőr – bétaverzió
Egy autó, ami egyaránt illik az öltönyös nyakkendős üzleti hétköznapokhoz és beválik a pólós, rövidnadrágos hétvégéken is. A Volkswagen Passat Variant helye megkérdőjelezhetetlen az esélyesek toplistáján. Igazi sikersztori a Passat történelme. Az 1973-as bemutatása óta több mint 30 millió példány kelt el a típusból világszerte. Bár a középkategóriás személyautók eladásainak csökkenő trendje megállíthatatlannak tűnik, a Passat egyelőre továbbra is kitart....
Mercedes-Benz eVito 111: Villamos zöldséges
Pozitronfelhőben lebegek az utóbbi időben, szinte vonzom az elektronos járműveket. Emiatt leszoktam a kávészürcsölés rituáléjáról, a permanens hatótávpara úgyis szinten tartja a vérnyomásomat. eVan, ezt kell szeretni! A Mercedes-Benz rendszerben gondolkodik, saját kifejezéssel eVan-ökoszisztémában, amiben jelenleg az eVito mellett több elektromos jármű szerepel – az eSprinter és a személyszállító eVito Tourer és a fényűző EQV luxusbusz. Nálam a 3,2 méteres...
Mercedes-Benz REFORM-S City Max: Magyar busz nemzetközi versenyben
Kakukktojásként is tekinthetnénk rá, régimódinak is mondhatnánk a sok trendi villanyos versenyző között. Azonban rámutat egy fontos kérdésre – a fenntartható üzemanyagok témájára. Muszáj lenne erről is többet beszélnünk, mert az nem reális elvárás, hogy a még számos hasznos munkaévvel bíró belső égésű motoros járműveket mind kidobáljuk a zöldítés jegyében. A fontos párbeszéd megindítása mellett nem mellesleg egy néhány apróságot...
Scania R 450 A4x2NB Highline: Finom zöldség
Nemrég a nálunk vendégeskedett Scania R 450 tesztvontató nyerte el a leginkább környezetkímélő tehergépkocsinak járó Green Truck Award díjat, amelyet főként kiváló tüzelőanyag-fogyasztásának köszönhet. Utánajártunk, hogy valóban ennyire takarékos-e.
Fiat eDucato menetpróba: Kalandok villanyfurgonnal
Kénytelen-kelletlen meg kellett ismerkednem az elektromos autózás új oldalával. A tél elején pár napig élvezhettem egy Fiat eDucato társaságát, de úgy, hogy csak az utcai töltőkre hagyatkozhattam. A végeredmény kész ráfizetés, de ez nem az eDucato hibája. Azt nagyon is szerettem! Már nagyon vártuk, én vagy három éve már a prototípust is vezethettem Torinóban. Ám bármilyen meggyőzőek is voltak a...










