IVECO S-Way AS440S48T/P: Szépen halad
Nemrég rangos dizájndíjat nyert az IVECO új zászlóshajója. Azonban nem csupán a formatervezők vették ki a részüket derekasan az S-Way megalkotásából, derült ki tesztünk során. Rendhagyó módon nem teljes terheléssel, hanem éppen ellenkezőleg, teljesen üres félpótkocsival kaptuk meg a weboldalunkon korábban már részletesen bemutatott IVECO S-Way vontatót tesztelésre még éppen a hazai járványhelyzet kitörése és a Maradj otthon! kampány előtt....
Fiat Ducato menetpróba: Fodrásznál jártál?
Kis fazonigazítás a frontvonalon, jelentős megújulás a vezetőtérben, új hajtáslánc, akár 9 fokozatú automatikus váltó és meghatározó fejlesztések az IT-fronton. A Fiat Professional megmutatta nekünk a Ducato megújult járműcsaládját. Igazi aranytojást tojó tyúk a Ducato a Fiat Professional számára, hiszen 2020-ban a kategóriájában piacvezető volt, s ezt a pozíciót idén is megtartani igyekszik. Ám meddig lehet a régi formában, idejétmúlt...
Citroën ë-Berlingo, Opel Combo-e, Peugeot e-Partner menetpróba: Villanyos hármas ikrek
Rögtön a csúcsra repült a 2018-ban bemutatott, közös platformú Citroën Berlingo, Peugeot Partner és Opel Combo járműcsalád az International Van of the Year díj elnyerésével. Nem kellett sokat várni, itt a folytatás – megérkeztek az elektromos változatok. Már az első pillanatokban emlékeztettek minket, hogy milyen alapkoncepcióval álltak oda a tervezőasztalhoz évekkel ezelőtt. A jármű szerkezeti struktúrájában a környezetvédelmi normákhoz való...
Fiat Doblò Cargo 1.3 Mjet és Peugeot Partner 1.6 BlueHDi Active L2: Tettre kész ketrecharcosok
Mára összebútoroztak a Stellantis ernyője alatt, azonban a Fiat Doblò és a Peugeot Partner eredetileg nem ugyanabban a fészekaljban nevelkedett. Hőseinknek még valódi csatában kellett bizonyítaniuk rátermettségüket a vásárlók kegyeiért. Régóta dédelgetett álmunk válhatott valóra kollégáimmal, amikor a közelmúltban az MHC Mobility flottakezelő jóvoltából közvetlenül, egyikből másikba átülve is összehasonlíthattuk a modulegyterű kishaszonjárművek két klasszikus, hazánkban is népszerű versenyzőjét. Megszokott...
Dacia Duster Journey Blue dCi 115 4×2: Leporoltuk!
Sokan irtóznak a szabadidő-autók kategóriájától, mert öncélúan pazarló, hivalkodó, feleslegesen túlméretes járműveket látnak bennük. A visszafogott megjelenésű, praktikus Dacia Duster azonban a szerénységével elnyerte az emberek szimpátiáját. Dés László és Bereményi Géza örökzöld slágere, a Nagy utazás, jutott eszembe a Journey felszereltségű szabadidő-autó láttán. Annak ellenére, hogy a Duster aktuális, második generációja még nem érződik túlságosan fáradtnak, máris megérkezett az...
Aveuro eSprinter teszt: Mennyit akar a szarka?
Rendkívül igényes részletek és a Mercedes-Benz kiváló hajtáslánca állnak szemben a befejezetlen és átgondolatlan megoldásokkal. Az Aveuro városi mindenese egyszerre iskolabusz, igényes reptéri transzfer és mozgáskorlátozottakat szállító kistérségi segéd. Sajnos nem bírja el ez a szarka, hogy egyszerre mindent akar és azt is azonnal. Legnagyobb problémája, hogy egy városi buszos megmérettetésen álló utasokat szállítani nem képes kivitelként indult. Szerencsére a...
Setra S 516 HDH menetpróba: Édes álom
Sok buszüzemeltető álma egy Setra turistabusz, még akkor is, ha az „csak” egy használt, 400-as sorozatú ComfortClass jármű. Nos, akkor mit mondanának ők az új 500-as sorozat TopClass kategóriájának csúcsfelszereltségű S 516 HDH modelljére?
Volkswagen Crafter magyar menetpróba, 2017: Láthatatlan kísérővel
Nyár elején hazánkba is megérkezett az új Crafter, így első itthoni tapasztalatainkat osztjuk meg olvasóinkkal a magyarországi bemutatkozás és menetpróba kapcsán, többek között azokat, amelyekre munkájuk során remélhetőleg soha nem lesz szükségük.
Újragondolt fokozatváltás
Adott még egy esélyt a Kia a jó öreg dízelmotornak. Igazán nem hittem volna, de a Ceed teljes átalakulással szürke kis hernyóból színes pillangóvá vált a szememben a teszthét alatt. Sötét, morózus novemberi napon vettem át a tesztautót. A Ceed-paletta legkevésbé látványos kombikarosszériája állt előttem – orrában a mostanság kegyvesztett dízelmotorral, szépségtapaszként a Hybrid 48V nevű új 48 voltos mild...
Felminősítették
Már hazánkban sem szitkozódáskor vesszük szánkra a román gyártót, a népszerű kishaszonjárművüket mégis a saját nevére vette a francia nevelőszülő. Igen, ezzel drágább lett, ám összességében még így is előnyére vált az átalakulási folyamat. Előléptették a hazánkban legnépszerűbb 2,5 tonna össztömeg alatti kishaszonjárművet – a Dacia Dokker Van immár Renault Express Van néven él tovább. A beszerzők több száz vállalkozásban...