MAN eTGM üzemeltetői tapasztalatok: Több szem többet lát
Európában már több üzemeltető is kipróbálhatta az MAN eTGM jóvoltából az elektromos áruterítés előnyeit. Az első előszériás példányok közel három évvel ezelőtt álltak munkába, így minden bizonnyal e projektben gyűlt össze a legtöbb gyakorlati tapasztalat. Joachim Drees, az MAN Truck & Bus AG igazgatótanácsának akkori elnöke személyesen adta át az első tisztán elektromos hajtású MAN eTGM tehergépkocsikat az osztrák CNL...
Scania 143 és S 500 összehasonlító teszt : Évi egy százalék
Évente egy százaléknyi tüzelőanyagfogyasztás-csökkenés? Az egy nagy semmi! – gondolhatnánk, de 25 év alatt már negyedével mérséklődött a Scania nehéz-teherautók gázolaj-felhasználása. Ez pedig már komoly eredmény!
Leáldozóban a útdíjkütyük kora
Hamarosan eltűnhet az összes útdíjfizető készülék (On-Board Unit – OBU) a tehergépkocsik szélvédője mögül a Continental új fedélzeti berendezésének (On-Board Equipment – OBE) köszönhetően, forradalmasítva az európai útdíjfizetést. Jelenleg ahány országban közlekedik egy jármű, jóformán annyi kisebb-nagyobb dobozt kell a szélvédőjére tapasztani az úthasználati díjak megfizetéséhez. Ez jelentősen rontja a szabad kilátást a fülkéből, számottevő beruházással jár az üzemeltetőknek, nem...
Bosch megoldások a Nikola vontatójában: Álomutazók
Egyre szorosabbra fűzi kapcsolatát a Bosch a jövő nehéz-teherautóján dolgozó Nikola Motorral. Nikola Two Alpha néven már sikeresen be is mutatták közösen fejlesztett vontatójuk működőképes prototípusát. Lássuk, mit tud!
A ZF újdonságai: Jövőbe mutató arzenál
Talán eddigi legjelentősebb átalakulása küszöbén áll a szállítmányozási iparág. A ZF célja ennek kapcsán nem kevesebb, mint az intelligens, tiszta és biztonságos haszonjármű – még több elektromos hajtással és fejlett elektronikus asszisztensrendszerrel. Egyedülálló szaktudás birtokában tekinthet a haszonjármű-iparág elé tornyosuló feladatokra – a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, az elektromos hajtásrendszerek, a biztonság növelése, az automatizált vezetés, a digitálisan hálózatba kapcsolt flották –...
Renault Trucks Urban Lab 2: Takarékos áruterítő
Áramvonalazással, hibrid hajtáslánccal, könnyen gördülő gumiabroncsokkal és jármű-infrastruktúra kommunikációval ér el 13 százalékos tüzelőanyagfogyasztás-csökkenést a Renault Trucks és hat együttműködő partner kísérleti járműve.
Volkswagen MTM T6 E-motion: Megelőzi a korát (is)
MTM T6 E-motion néven mutatta be a német MTM tuningcég a 2016-os Genfi Autószalonon a Volkswagen-alapokra épülő autóját. Az MTM mérnökei a tuningpraktikák alkalmazása mellett hibridjárművet faragtak a T6-ból.
Új ZF vezetéstámogató rendszerek: Éber segítők
OnGuardMAX automatikus vészfékrendszerével és OnSideALERT radaralapú holttérfigyelő berendezésével segíti a ZF a jövőben a Nikola nehézkategóriájú üzemanyagcellás teherautójának biztonságos közlekedését. Kifejezetten a haszonjárművek számára kifejlesztett funkciókat kínál a ZF két rendszere, amelyekkel a Nikola vontatójában az észak-amerikai piacon is megjelennek. Az OnGuardMAX a ZF legfejlettebb automatikus vészfékrendszere (AEB), amely a veszélyes közlekedési szituációk időbeni felismerésével és a megfelelő reagálással segíti...
Magnifikáció
Ezentúl biztonságosabban szállíthatók majd a szalmabálák a Ram 2500 és 3500 pickupokkal. Ugyanis ezekben debütál sorozatgyártásban a Magna fejlett ClearView technológiája. Az intelligens rendszer ötvözi a kamerák- és tükrök technológiáját. Kombinálja a belső és külső visszapillantó tükröket, kamerákat, elektronikát és szoftvert. Így a járművezető szó szerint mindig képben van, hogy mi, merre, hány méter. A holtterekre visszavezethető balesetek csökkentése mellett...
ContiLifeCycle újrafutózási program: Kifizetődő fenntarthatóság
Szerencsés egybeesés, amikor a környezetvédelmi és a gazdaságossági előnyök kéz a kézben járnak. Pontosan ezt nyújtja a Continental gyári technológiával végzett újrafutózási programja, a ContiLifeCycle. Egy gumiabroncs alapvetően két fontos részből áll, a teherviselő acélszövetvázból, más néven karkaszból és a gumikeverékből készülő futófelületből. Attól, hogy a futófelület lekopik, az esetek hetven százalékában a karkasz még használható marad. Ezt használják ki...