A méret a lényeg

Szokásunkhoz híven ezúttal is a legérdekesebb szállítmányok világából válogattunk. Kábellel továbbítják rendeltetési helyére a napelemparkok és szélturbinák által termelt villamosenergiát – nagyon is sok kábellel. Az Energieanlagen Ramonat GmbH több mint száz specialistából álló csapata a világ minden táján készít ilyen kábelutakat. Kialakításuktól és akár két kilométeres hosszúságuktól függően a kábelek mintegy 55, de a jövőben akár 100 tonnás, jelenleg...

Csúcstechnológia a Hankook termékfejlesztésében: Mesterséges intelligenciával a jövőért

Azonnali válaszokat követelnek az abroncsgyártóktól is a gyorsan változó piaci igények és az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások. Ezért a Hankook Tire mesterséges intelligenciát alkalmaz a termékfejlesztés területén. Mostantól mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat is bevet a Hankook Tire a fejlesztései során, hogy a környezetkímélő technológiákat és a fenntartható alapanyagokat minél gyorsabban bevezethesse a piacra. Egy gumiabroncs nemcsak attól lehet környezetkímélő, hogy újrahasznosított alapanyagokból készül, hanem attól is, hogy...

Leáldozóban a útdíjkütyük kora

Hamarosan eltűnhet az összes útdíjfizető készülék (On-Board Unit – OBU) a tehergépkocsik szélvédője mögül a Continental új fedélzeti berendezésének (On-Board Equipment – OBE) köszönhetően, forradalmasítva az európai útdíjfizetést. Jelenleg ahány országban közlekedik egy jármű, jóformán annyi kisebb-nagyobb dobozt kell a szélvédőjére tapasztani az úthasználati díjak megfizetéséhez. Ez jelentősen rontja a szabad kilátást a fülkéből, számottevő beruházással jár az üzemeltetőknek, nem...

Automatizált és elektromos Ford Trucks teherautók: Távoli ígéretek

Látványos kedvcsinálóként lehetne leginkább jellemezni a Ford Trucks hannoveri „újdonságait”. Rendkívül érdekes dolgokat mutattak be és próbálhattunk ki, ám a gyakorlati alkalmazásukig mindegyik esetében még éveket kell majd várni. Bevallom, az európaira szűkült gondolkodásmódomat jellemzi, de mindig rácsodálkozom az ázsiai konglomerátumok erejére. Dzsamszedzsi Tata a vállalatbirodalmának első cégét 1868-ban alapította – ma több mint 900 ezer embernek ad munkát az...

A ZF újdonságai: Jövőbe mutató arzenál

Talán eddigi legjelentősebb átalakulása küszöbén áll a szállítmányozási iparág. A ZF célja ennek kapcsán nem kevesebb, mint az intelligens, tiszta és biztonságos haszonjármű – még több elektromos hajtással és fejlett elektronikus asszisztensrendszerrel. Egyedülálló szaktudás birtokában tekinthet a haszonjármű-iparág elé tornyosuló feladatokra – a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, az elektromos hajtásrendszerek, a biztonság növelése, az automatizált vezetés, a digitálisan hálózatba kapcsolt flották –...

Kulcs nélküli nyitás alkalmazással: Slusszkulcs helyett mobil

Hamarosan elfelejthetjük a járművekhez használt kulcsokat és indítókártyákat. A Bosch alkalmazása ugyanis feleslegessé teszi az okostelefonunkon kívül bármilyen más eszköz használatát.

Csodás anyagok

Hatalmas lépésekkel halad előre az anyagtudomány a modern technikának köszönhetően: a 3D-nyomtatóval készült szelep már a talán nem is olyan távoli jövő. A NASA Glenn Kutatóközpont munkatársai termodinamikai modellezés és 3D-nyomtatás segítségével egy teljesen új fémötvözetet állítottak elő. A modellező eszköz évek helyett hónapokra csökkentette a projekthez szükséges időt, és segítette a fejlesztőket a zsákutcák elkerülésében is. A GRX-810 oxiddiszperzióval...

Mercedes-Benz Future Bus, City Pilottal: Majdnem csak utas a sofőr

Egyértelműen az autonóm, azaz önvezető járművekben látja a jövő közlekedésének varázsszerét a Mercedes-Benz: már próbaúton fut egy városi autóbusza, amelyen jórészt tétlenül üldögél a gépkocsivezető.

Sürgősségi járművek vonulását segítő rendszerek: Megkülönböztetett figyelem

Mindenki azt szeretné, ha szükség esetén gyorsan megérkezne a segítség. Miként lehet könnyebbé és biztonságosabbá tenni a megkülönböztető jelzéseket használó járművek gyors haladását? E fejlesztések ezekre a problémákra keresik a megoldást. Gyakori probléma, hogy az autóvezetők nem adják meg a sürgősségi járművek számára az elsőbbséget, illetve nem segítik az előrehaladásukat. Az autópályákon a mentőfolyosó kialakítása hazánkban csak ajánlott, külföldön viszont...

A Mercedes-Benz Unimog új kezelőszervei: Tapintható fejlődés

Bolygónk messze legsokoldalúbban alkalmazható haszonjárműve is megállíthatatlanul fejlődik. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy új kezelőszervekkel irányítható a Mercedes-Benz Unimog eszközhordozó sorozata. Még az idei évben sorozatgyártásba kerül a vadonatúj Uni-Touch kezelőrendszer, amelynek legfontosabb újdonságai az új középkonzol, egy érintőképernyő és egy joystick. Az alapjaiban átdolgozott középkonzol a korábbiaknál keskenyebb. Csökkentették a „felesleges” kapcsolók számát a középkonzolon, amit a szabadon konfigurálhatóság...
Hirdetés:
error: Védett tartalom