Toyota nyerges vontató hidrogénhajtással: Hidrogénnel hajtva
Ezúttal a nehéz-teherautók szegmensében tervez technikai újdonságot a folyamatos újításairól ismert Toyota. Olyan nyerges vontató kifejlesztésén dolgozik, amely hidrogénnel működő üzemanyagcellával hajtott, így környezeti hatása elenyésző lesz.
Bosch újdonságok az IAA kiállításon: Újításokból fenntarthatóság
Valóságos technológiai arzenállal vonult fel a Bosch a legutóbbi IAA-kiállításon. Ezek az innovációk jól előrevetítik, hogy milyen újdonságok jelenhetnek meg az egészen közeli vagy kicsit távolabbi jövőben a sorozatgyártású haszonjárművekben.
Volvo buszok elektromos kormányrásegítése: Kormányfő
Túlzás nélkül állítható, hogy a haszongépjárművek kormányzásának terén a hidraulikus rásegítés feltalálása óta a legjelentősebb újítás a Volvo Dynamic Steering (VDS - Volvo Dinamikus Kormányzás), vagyis az elektromos rásegítés.
Rosenbauer villamosított tűzoltók: Villámgyors párduc
Elérkezett az idő, osztrák szomszédainknál is felkapcsolták a villanyt. Sorra villamosítja tűzoltójárműveit a Rosenbauer. A legendás repülőtéri Panther mellett az AT és egy vagány tolólétra is akkumulátorokra cserélte tüzelőanyag-tartályait. Amszterdam, Delhi, London, Marseille, Róma, Vancouver, valamint az összes norvég és finn légikikötő mellett mintegy száz repülőtér szeretne 2030-ra klímasemlegessé válni. Márpedig ehhez elengedhetetlen a földi kiszolgáló járművek villamosítása. A reptéri...
Volkswagen T6.1 korszerűsített motorral: Tisztább és takarékosabb
Jelentős eredményeket értek el a Volkswagen fejlesztői a sikeres T6.1 típus kétliteres TDI-motorjával. Számos módosításával ugyanis kevesebb mint felére csökkent a nitrogén-oxid-kibocsátása és átlagosan fél literrel mérséklődött a gázolajfogyasztása. Év elején életbe lépett az EU6d-ISC-FCM, vagy rövidebb nevén EU 6 AP, környezetvédelmi norma a személyautók és kishaszonjárművek számára. Mivel a Volkswagen T6.1 legnagyobb megengedett szerelvényössztömege elérheti az 5,3 tonnát, a...
Közösségi hajtóerő
Bemutatta legújabb, alacsonypadlós városi autóbuszok számára készült, elektromos portáltengelyét a ZF. A beépítéshez szükséges hely a jelentős teljesítménynövekedés ellenére sem nagyobb, mint az elődmodell AxTrax AVE esetében. Lényeges újítás, hogy a hajtűtekercseléssel felvértezett két villanymotor hűtése olajalapú. E folyadékot a kenés és hűtés igényeinek megfelelően keringtetik. Az AxTrax 2 LF két változatban elérhető, a „gyengébb” 260, az erősebb pedig 360...
DAF EcoTwin konvojozási projekt: Lobbi a konvojozásért
EcoTwin névre keresztelték a DAF nyerges szerelvényekből álló, vezeték nélkül összekapcsolt konvoját. A járművek automatizált vezetési technológia és Wifi-P kapcsolat segítségével nagyon kis követési távolságban haladnak egymás mögött.
Scania L-széria DC07-es motorral: Városi páros
Valójában évek óta elérhető a Scania kínálatában az alacsonybelépésű L-szériás fülke és a hétliteres DC07-es dízelmotor, de csak külön-külön. Most egy huszárvágással összetársították a kettőt, így megszületett a városi alkalmazások csodafegyvere. Számunkra sem ismeretlen a Scania L-széria és a hétliteres motor, hiszen tavaly már mindkettőt teszteltük egy-egy gyári demójármű kapcsán hazai körülmények között. Eddig ugyanis az L-széria csak a kilencliteres...
Daimler AG kutatása a fény hatásairól: Nappali fény az éjszakában
Kísérletsorozattal elemzi a Daimler AG, hogyan hat a gépkocsivezetőkre a Daylight+, azaz a nappali fényhez hasonló fülkevilágítás. Az első eredmények biztatók: valamennyi tesztelt személy teljesítménye javult.
Scania és Volvo Trucks konvojozása : Svéd konvoj
Három évig tartó közös konvojozási projektben vesz részt a Scania és a Volvo Trucks, amelynek célja, hogy a különböző márkák járművei közötti kommunikációt összehangolja.