Automatizált és elektromos Ford Trucks teherautók: Távoli ígéretek

Látványos kedvcsinálóként lehetne leginkább jellemezni a Ford Trucks hannoveri „újdonságait”. Rendkívül érdekes dolgokat mutattak be és próbálhattunk ki, ám a gyakorlati alkalmazásukig mindegyik esetében még éveket kell majd várni. Bevallom, az európaira szűkült gondolkodásmódomat jellemzi, de mindig rácsodálkozom az ázsiai konglomerátumok erejére. Dzsamszedzsi Tata a vállalatbirodalmának első cégét 1868-ban alapította – ma több mint 900 ezer embernek ad munkát az...

Hyundai önvezető és üzemanyagcellás jármű: Önvezet és cellatárs

Jó ideje ismerősen cseng a Hyundai neve a haszonjárművek piacán Európában is, bár a márka jelenléte itt, ezen a piacon nem meghatározó. Egyelőre. Fejlesztései eredményeként viszont nagyon is meghatározóvá válhat a Hyundai ezen a területen is.

Renault Trucks C 520 8×4*4 Bronto Skylift F60XR: Bátran nyújtózkodik

Nincs még egy ilyen az országban! A paksi atomerőmű tűzoltóságának darus-emelőkosaras járműve akár hatvan méter magasból is menthet. Egy számítógép-vezérelt, távirányítható modern csoda a Renault Trucks alvázára épített Bronto Skylift. Messzire elér a keze – tartja a szólás a befolyásos, nagy hatalmú emberekről. Milyen szép képet fest ez, szinte látjuk, ahogyan az illető keze megnyúlik, mint a szuperhősöknek. Ezt a...

Toyota nyerges vontató hidrogénhajtással: Hidrogénnel hajtva

Ezúttal a nehéz-teherautók szegmensében tervez technikai újdonságot a folyamatos újításairól ismert Toyota. Olyan nyerges vontató kifejlesztésén dolgozik, amely hidrogénnel működő üzemanyagcellával hajtott, így környezeti hatása elenyésző lesz.

ATLAS-L4 önvezető projekt: Irány az autópálya!

Újabb mérföldkőhöz, új területre érkezett az ATLAS-L4 projekt, amelynek keretében lépésről-lépésre valósággá válhat a vezető nélküli teherautó. A projekt célja a logisztikai központok közötti ingázás automatizálásával enyhíteni az ágazat kihívásait. Nem kisebb nevek, mint az MAN Truck & Bus, a Knorr-Bremse, a Leoni, a Bosch, a Fernride, a BTC Embedded Systems, a Fraunhofer AISEC, a Müncheni Műszaki Egyetem, a Braunschweigi...

ZF EcoLife CoachLine: Megváltja a helyét

Amilyen észrevehetetlenül kapcsolja a fokozatokat, olyan egyértelműen váltja be az ígéreteit a távolsági buszokhoz tervezett ZF EcoLife CoachLine. Az új automatikus egység oroszlánrészt játszott a Coach of the Year 2022 díj kapcsán a zsűri ítéletében. Automatikus váltóval korábban jellemzően csak városi járművekben találkozhatott a buszos világ. Bár már eddig is kínált ilyet a távolsági buszokhoz a ZF, igazán a továbbfejlesztett...

IAA Transportation 2024, 2. rész.: Így épülnek a holnap haszonjárművei

Gyere velünk egy gyors standbejárásra, nézzük végig, milyen trendeket láttunk az IAA Transportation 2024 kiállításon. Elárulom előre, hogy a hagyományos dízelmotorok jócskán háttérbe szorultak, a helyükön a villamosítás és az üzemanyagcella állt. Hannoveri beszámolónk második részében a beszállítók kínálatán keresztül tekintjük át, merre tart az iparág.

Hankook SmartFlex AH51/DH51: Utolsó milliméterig

Új gumiabroncsokkal bővíti SmartFlex termékcsaládját a Hankook. Az AH51 a kormányzott-, a DH51 pedig a hajtott tengelyek biztonságos és tartós kapcsolatát segíti elő az útfelülettel. Eddig sem nevezhettük egysíkúnak a három hegycsúcs és hópihe (3PMSF) tanúsítványnak köszönhetően egész évben használható Hankook SmartFlex palettáját. A helyi, regionális, valamint távolsági fuvarozástól egészen az építőipari felhasználásig válogathatunk a céljainkhoz legmegfelelőbb gumiabroncsok között. Legutóbb...

A Daimler Truck AG és a Volvo-csoport partnersége: Hidrogénezett együttműködés

Nagyszabású stratégiai együttműködésbe kezdett a Daimler Truck AG és a Volvo-csoport. A tervek szerint az 50-50 százalékban tulajdonolt leányvállalatuk feladata üzemanyagcellák fejlesztése és gyártása lesz nehéz-haszonjárművek számára. Mindkét gyártó azt a jövőképet osztja, hogy Európa 2050-re szén-dioxid-semlegessé, közlekedési ökoszisztémája pedig hosszú távon fenntarthatóvá válik. Ennek megvalósításában kulcsfontosságú szerepet játszik majd a gépjárművek villamosítása, ami a távolsági fuvarozást végző nehéz-tehergépkocsik esetében...

Scania önvezető nehézgépjárművek: Nicsak, most ki vezet?

Senki-magát vezeti a Scania autonóm nehéz-tehergépkocsija. A bemutatón minden klappol, de vannak még kérdőjelek a remény szerint öt év múlva már piacképes rendszerrel kapcsolatban.
Hirdetés:
error: Védett tartalom