Volvo FMX autonóm bányajármű: Gépesített bányaló
Föld alatti ércbánya szűk járataiban teherautót vezetni nem könnyű és nem élvezetes munka. Ezt vállalja át az embertől a Volvo Trucks autonóm, azaz gépkocsivezető nélküli gépjárműve.
A ZF újdonságai: Jövőbe mutató arzenál
Talán eddigi legjelentősebb átalakulása küszöbén áll a szállítmányozási iparág. A ZF célja ennek kapcsán nem kevesebb, mint az intelligens, tiszta és biztonságos haszonjármű – még több elektromos hajtással és fejlett elektronikus asszisztensrendszerrel. Egyedülálló szaktudás birtokában tekinthet a haszonjármű-iparág elé tornyosuló feladatokra – a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, az elektromos hajtásrendszerek, a biztonság növelése, az automatizált vezetés, a digitálisan hálózatba kapcsolt flották –...
Üzemanyagcellás Renault haszonjárművek: Működik a kémia
Hidrogéntechnikával
bővítette tisztán elektromos meghajtású áruszállítóit a Renault. Az új hajtáslánc
akár háromszor nagyobb hatótávolságot és minden eddiginél gyorsabb tankolást
ígér. Több mint 350 kilométeres hatótávolsággal kecsegtet a Michelin leányvállalataként ismert Sybio céggel közösen kifejlesztett és öt éven át rendületlenül tesztelt új hajtásrendszer, amely a Renault Kangoo és Master kishaszonjárművekkel lép fel a fenntartható áruszállítás következő szintjére. Az üzemanyagcella a palackokban lévő hidrogén...
Új műanyag-újrahasznosítási eljárás: Szemétből készül az érzékelő
Egyre nagyobb problémákat okoznak világszerte a műanyag szeméthalmok. Különösen igaz ez azon anyagokra, amelyek nemhogy nem bomlanak le, de még veszélyes hulladéknak is minősülnek. Egy új eljárás akkuból parkolószenzort készít. Szinte minden haszongépjárműhöz, személyautóhoz és motorkerékpárhoz készít indítóakkumulátorokat a Bosch, az egyik legnagyobb gyártó e téren. E telepek jelentős részét ugyan újrahasznosítják az élettartamuk végén, de eddig a folyamat elsősorban...
Villamosított útszakasz Svédországban: Olcsó megoldás a villanyút?
Jelenleg az a legnagyobb probléma az elektromos hajtással, hogy az akkumulátorok egy töltéssel nem alkalmasak sok száz kilométer megtételére. Svédországban sikerült áthidalni mindezt egy villanyút kiépítésével, ami menet közben tölti a haszonjárműveket.
Toyota üzemanyagcellás tehergépjármű: Gyorsulási verseny
Tudjuk, hogy az idő és a gyorsaság kulcsfontosságú tényező a fuvarozás folyamán. De mi a helyzet a gyorsulással? A Toyota üzemanyagcellás vontatója megmutatja, mire képes az új technológia.
Scania és Ericsson együttműködés: Úton az 5G felé
Együttműködésük keretében közösen teszteli az 5G technológiát a Scania és az Ericsson. Az új technológiának kikerülhetetlen szerepe van az önvezető járművek, illetve a vezeték nélkül összekapcsolódó járműkonvojok fejlesztésében és tesztelésében.
Volkswagen T6.1 korszerűsített motorral: Tisztább és takarékosabb
Jelentős eredményeket értek el a Volkswagen fejlesztői a sikeres T6.1 típus kétliteres TDI-motorjával. Számos módosításával ugyanis kevesebb mint felére csökkent a nitrogén-oxid-kibocsátása és átlagosan fél literrel mérséklődött a gázolajfogyasztása. Év elején életbe lépett az EU6d-ISC-FCM, vagy rövidebb nevén EU 6 AP, környezetvédelmi norma a személyautók és kishaszonjárművek számára. Mivel a Volkswagen T6.1 legnagyobb megengedett szerelvényössztömege elérheti az 5,3 tonnát, a...
TOSA optimalizált trolibusz-töltőrendszer: Gyorsétterem-hálózat
Felszabadított, kötelékeitől függetlenített trolibusz szolgált Genfben. A jármű a lehetőség szerinti töltés elvét alkalmazza, azaz munkája során mindig csak annyi energiát vesz magához, amennyi a következő töltőpontig elegendő.
A Mercedes-Benz Unimog új kezelőszervei: Tapintható fejlődés
Bolygónk messze legsokoldalúbban alkalmazható haszonjárműve is megállíthatatlanul fejlődik. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy új kezelőszervekkel irányítható a Mercedes-Benz Unimog eszközhordozó sorozata. Még az idei évben sorozatgyártásba kerül a vadonatúj Uni-Touch kezelőrendszer, amelynek legfontosabb újdonságai az új középkonzol, egy érintőképernyő és egy joystick. Az alapjaiban átdolgozott középkonzol a korábbiaknál keskenyebb. Csökkentették a „felesleges” kapcsolók számát a középkonzolon, amit a szabadon konfigurálhatóság...