Scania üzemanyagcellás tehergépkocsik: Több vasat tart a tűzben
Már a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtást is nagy erőbedobással kutatja a Scania. Ennek részleteibe engednek most egy kis betekintést. Célul tűzte ki a Scania, hogy élenjáró szerepet játszik majd a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. Ennek jegyében már ma is az alternatív hajtásláncok legszélesebb választékát kínálja a piacon, hiszen a svéd gyártó úgy véli, hogy minden lehetséges alternatívával foglalkozni kell....
IVECO Z TRUCK tanulmányvontató: Ártalmatlan kamion
Ártatlan, mint a ma született bárány az IVECO Zero-impact nyerges vontatója: gázüzemű (LNG) motorjával nem károsítja a környezetet, és autonóm közlekedésével megóv a balesetektől. Az új fülkebelső és vezetőállás a sofőrt is tehermentesíti.
Toyota üzemanyagcellás tehergépjármű: Gyorsulási verseny
Tudjuk, hogy az idő és a gyorsaság kulcsfontosságú tényező a fuvarozás folyamán. De mi a helyzet a gyorsulással? A Toyota üzemanyagcellás vontatója megmutatja, mire képes az új technológia.
ZF Global Technology Day 2023: A fogaskeréktől a szélkerékig
Továbbra is őrzi a ZF a világban elfoglalt vezető szerepét a fogaskerekes szerkezetek gyártásában. De már napjaink része az elektromobilitás és az átmenet kihívásaira hamar reagálva a cégcsoport ezen a területen is elsőségre tör. Minden évben egy központi rendezvény keretében beszámol az elmúlt időszak műszaki, gazdasági eredményeiről a ZF. Friedrichshafen városában betekinthettünk egy üzemcsarnok átalakulásába és a gyakorlatban is megismerkedhettünk...
Digitális tükrök: Kamera által élesen
Te próbáltál már digitális tükörrel felszerelt járművet? Látványos a különbség, amelyet most mozgóképpel és az új funkciók szemléltetésével mutatunk meg neked is. Látod, hogy nem látod?! Drasztikus a különbség, ugye? Hatalmas holtteret eredményeznek a külső visszapillantó tükrök, kiváltásukkal jelentősen fokozható a körkörös kilátás és ezáltal a biztonság. Szerkesztőségünknek is volt már szerencséje a valóságban megtapasztalni, mi mindenre képesek a digitális tükrök....
ATLAS-L4 önvezető projekt: Irány az autópálya!
Újabb mérföldkőhöz, új területre érkezett az ATLAS-L4 projekt, amelynek keretében lépésről-lépésre valósággá válhat a vezető nélküli teherautó. A projekt célja a logisztikai központok közötti ingázás automatizálásával enyhíteni az ágazat kihívásait. Nem kisebb nevek, mint az MAN Truck & Bus, a Knorr-Bremse, a Leoni, a Bosch, a Fernride, a BTC Embedded Systems, a Fraunhofer AISEC, a Müncheni Műszaki Egyetem, a Braunschweigi...
Önvezető Volvo FH bányateherautók: A fiúk a bányában dolgoznak
Hetedhét országon túl, az üveghegyeken is túl, de az Óperenciás-tengeren innen fekszik az a pompás kőfejtő, ahol legendásan fáradhatatlan bányászok szorgoskodnak. Heten vannak, mint a gonoszok, a mesterlövészek és a törpék Hófehérke szoknyája körül. Mesénk ezzel akár véget is érhetne, hiszen valódi főszereplőinket nemhogy nem babusgatja egy feltűnően csinos hercegkisasszony, hanem még a joviális járművezetőktől is megfosztották őket. Mondhatni, látszólag...
Mercedes-Benz Vision Van tanulmány: Digitális fuvarláncolat
Elektromos hajtású, automatizált, teljes mértékben hálózatba kapcsolt kisáruszállítóval forradalmasítaná a Mercedes-Benz a csomagkézbesítést: az „utolsó kilométeren“ futárdrón repülhet a küldeménnyel a címzetthez.
Michelin Uptis: Légtelenül innovatív
Évek óta rendszeresen felröppenek hírek a levegőmentes kerekekről, azonban úgy tűnik, hogy a Michelin már a célegyenesben tart a fejlesztéssel. Az Uptis valós üzemelési körülmények közötti tesztelését idén több nagyobb flotta is megkezdte. Számos előnnyel kecsegtet a levegőmentes kerék, hiszen nem kaphat defektet és kiküszöböli a nem megfelelő guminyomás eredményezte problémákat. Ezáltal nem okoz állásidőt, plusz abroncsköltséget, megnövekedett tüzelőanyag-fogyasztást és...
Küszöbön az önvezető Bulli
Igen izgalmas újdonsággal érkezett a Volkswagen Haszonjárművek idén szeptemberben a Müncheni Autószalonra. Elhozták az ID. BUZZ AD modellt, pontosabban a jövőre érkező elektromos kishaszonjárműből készített első öt önvezető prototípusjármű egyikét. A kísérleti gépkocsikat Münchenben teszteli a Volkswagen Haszonjárművek fejlesztőpartnere, az önvezető rendszerekkel foglalkozó Argo AI vállalat. Az intelligens vezérlőszoftver számára tizennégy kamera, hat lidar és tizenegy radar szolgáltat adatokat a...










