Hirdetés:

Bemutatta legújabb, alacsonypadlós városi autóbuszok számára készült, elektromos portáltengelyét a ZF.

A beépítéshez szükséges hely a jelentős teljesítménynövekedés ellenére sem nagyobb, mint az elődmodell AxTrax AVE esetében. Lényeges újítás, hogy a hajtűtekercseléssel felvértezett két villanymotor hűtése olajalapú. E folyadékot a kenés és hűtés igényeinek megfelelően keringtetik. Az AxTrax 2 LF két változatban elérhető, a „gyengébb” 260, az erősebb pedig 360 kilowatt tartós teljesítménnyel veszi vállára és hozza lendületbe az autóbuszokat. A legnagyobb forgatónyomatékuk 22 700, illetve 37 300 newtonméter. Utóbbival egy legfeljebb 29 tonna össztömegű csuklós autóbuszt is húszszázalékos emelkedőmászó képességhez segíti a ZF új portáltengelye. További fontos eredmény, hogy az előző generációhoz képest az AxTrax 2 LF tízszázalékos energiamegtakarítást tud felmutatni.

Mercedes-Benz vezetéstámogató rendszerek tesztelése: Éberség, elvtársak, éberség!
Technika

Mercedes-Benz vezetéstámogató rendszerek tesztelése: Éberség, elvtársak, éberség!

Pelikán József gátőr világához hasonlóan a haszonjárműveknél is elengedhetetlen a közvetlen környezet állandó, fáradtságot nem tűrő, éber pásztázása! A Mercedes-Benz is ennek jegyében fejleszti, teszteli a vezetéstámogató rendszereit.