Környezettudatos gondolkodásra vall, hogy a Volkswagen-csoport cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelő Scania tehergépkocsikat állít munkába Észak-Németország területén, míg Csehországban sűrített földgázzal (CNG) hajtott Scaniák dolgoznak.
Hirdetés:

Nem is kérdéses, hogy házon belül a lehető legjobban kihasználja a Volkswagen-csoport az egyes márkákban rejlő lehetőségeket. Idén ősszel született döntés arról, hogy a cégcsoport észak-németországi fuvarozási feladatainak ellátásához a partnerek cseppfolyósított földgázzal üzemelő Scania tehergépkocsikat szereznek be, szám szerint több mint száz darabot. A döntés hátterében a környezettudatos üzemelés áll, ugyanis az LNG-üzemű járművek kisebb szén-dioxid- és nitrogén-oxid-kibocsátással dolgoznak, miközben részecskekibocsátásuk elenyésző. Mindezek mellett még halkabban is üzemelnek, mint a dízelüzemű tehergépkocsik. A beszerzéshez állami támogatást kapnak a fuvarozóvállalatok, valamint ezzel párhuzamosan a töltőállomás-hálózat kiterjesztésébe is belekezdenek a helyi gázszolgáltatók.
A németországi kezdeményezéshez hasonlóan a csehországi Škoda-gyár is a környezet kisebb terhelése érdekében váltott. A logisztikai feladatok ellátására már munkába is állt négy, sűrített földgázzal (CNG) hajtott Scania tehergépkocsi. A kéthónapos tesztidőszakot követve a négy jármű tavasz óta végzi munkáját ​a Mladá Boleslav városában található gyár területén. Ezeken kívül egy hasonló tehergépkocsi a központi gyár és a Stráž nad Nisou városában elhelyezkedő üzem közötti utat hetente tizenkét alkalommal teszi meg, miközben így évente 16 tonnával kevesebb szén-dioxid kerül a légkörbe, mint a hagyományos dízelüzemű tehergépkocsik használata esetén történne.

 -

Sűrített földgázzal üzemelő Scania tehergépkocsik végzik a szállítási feladatokat a csehországi Škoda-gyárban