ZF félpótkocsi-villamosítás: Elzárt aranytyúk

Jóval kisebb károsanyag-kibocsátást és nem mellesleg évi többmilliós megtakarítást ígér a ZF villamosított félpótkocsija. Forgalomba nem helyezhető, ami remekül bizonyítja, hogy elengedhetetlenek a megfelelő keretfeltételek a fuvarozás kizöldítéséhez. Saját akkumulátorral és villanymotorral zöldítené a félpótkocsikat a ZF. A rendszer igazi zsenialitása az egyszerűsége. Nem kellett új megoldást fejleszteniük, az elektromos teherautókhoz és távolsági buszokhoz kínált AxTrax 2 hidat szerelik be...

Volvo Technology Award 2017: Fogyasztó forma

Újfajta dugattyúkialakítás érdemelte ki idén a Volvo Technology Award elismerést: jelentős előnyt hordoz az új forma a gazdaságosság és károsanyag-kibocsátás terén egyaránt.

Schmitz Cargobull telematikai rendszer: Okospótkocsi

Ellenőrzi és írja a hőmérsékletet, számon tartja a kilométerfutást, megóvja lopástól a rakományt és figyeli a gumiabroncsokat a Schmitz Cargobull új pótkocsi-telematikai rendszere.

Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda

Nemhogy kiszámolni, megtippelni is nehéz, hogy a Knorr-Bremse által legyártott féktárcsák vajon hány haszonjárműben dolgoztak az évek során, és ezzel mekkora biztonsági pluszt eredményeztek. Ám a konkrét előnyöket szerencsére könnyebb számszerűsíteni. Összesen 50 millió haszonjármű-féktárcsát gyártott le az elmúlt évtizedekben a Knorr-Bremse, ezekkel összesen több mint négymilliárd kilométert tettek meg. Vagyis a Föld egyenlítője körül megtett százezer körrel a biztonság...

Renault Trucks Urban Lab 2: Takarékos áruterítő

Áramvonalazással, hibrid hajtáslánccal, könnyen gördülő gumiabroncsokkal és jármű-infrastruktúra kommunikációval ér el 13 százalékos tüzelőanyagfogyasztás-csökkenést a Renault Trucks és hat együttműködő partner kísérleti járműve.

TOSA optimalizált trolibusz-töltőrendszer: Gyorsétterem-hálózat

Felszabadított, kötelékeitől függetlenített trolibusz szolgált Genfben. A jármű a lehetőség szerinti töltés elvét alkalmazza, azaz munkája során mindig csak annyi energiát vesz magához, amennyi a következő töltőpontig elegendő.

Scania 9 és 13 literes motorok megújulása: Apró finomítások eredménye

Eddig is a leghatékonyabbak közé tartoztak a Scania 9 és 13 literes motorjai, sorra nyerték a díjakat, és a mi tesztjeink során is fogyasztási rekordokat döntöttek. A svéd fejlesztők találtak még néhány értékes százalékot, amit lefaraghattak.

Scania mega CNG-szerelvény az Audi gyárban: Mega CNG

Alacsony kapcsolási magasságú, CNG-üzemű Scania szerelvényt állított forgalomba az IHRO fuvarozóvállalat az Audi neckarsulmi gyárának belföldi szállítási feladatainak ellátására. Az új jármű használatával jelentősen csökken a szén-dioxid-kibocsátás.

Volkswagen T6.1 korszerűsített motorral: Tisztább és takarékosabb

Jelentős eredményeket értek el a Volkswagen fejlesztői a sikeres T6.1 típus kétliteres TDI-motorjával. Számos módosításával ugyanis kevesebb mint felére csökkent a nitrogén-oxid-kibocsátása és átlagosan fél literrel mérséklődött a gázolajfogyasztása. Év elején életbe lépett az EU6d-ISC-FCM, vagy rövidebb nevén EU 6 AP, környezetvédelmi norma a személyautók és kishaszonjárművek számára. Mivel a Volkswagen T6.1 legnagyobb megengedett szerelvényössztömege elérheti az 5,3 tonnát, a...

Bosch kezelőfülke-tanulmány építőgépekhez: Intelligens munkagépek

Automatizálás, elektronizálás, hálózatba kapcsolás – ezek ma a fő irányvonalak az építőgépiparban. Olyan fülkét mutatott be a Bosch a Bauma 2016 építőipari szakkiállításon, amelynek központi kijelzőjén egyetlen ujjmozdulattal hívhatók le az adatok.
Hirdetés:
error: Védett tartalom