Knorr-Bremse fékalkatrészek: Biztonsági matekpélda
Nemhogy kiszámolni, megtippelni is nehéz, hogy a Knorr-Bremse által legyártott féktárcsák vajon hány haszonjárműben dolgoztak az évek során, és ezzel mekkora biztonsági pluszt eredményeztek. Ám a konkrét előnyöket szerencsére könnyebb számszerűsíteni. Összesen 50 millió haszonjármű-féktárcsát gyártott le az elmúlt évtizedekben a Knorr-Bremse, ezekkel összesen több mint négymilliárd kilométert tettek meg. Vagyis a Föld egyenlítője körül megtett százezer körrel a biztonság...
Üzemanyagcellás Renault haszonjárművek: Működik a kémia
Hidrogéntechnikával
bővítette tisztán elektromos meghajtású áruszállítóit a Renault. Az új hajtáslánc
akár háromszor nagyobb hatótávolságot és minden eddiginél gyorsabb tankolást
ígér. Több mint 350 kilométeres hatótávolsággal kecsegtet a Michelin leányvállalataként ismert Sybio céggel közösen kifejlesztett és öt éven át rendületlenül tesztelt új hajtásrendszer, amely a Renault Kangoo és Master kishaszonjárművekkel lép fel a fenntartható áruszállítás következő szintjére. Az üzemanyagcella a palackokban lévő hidrogén...
Új Scania V8-asok és sebességváltók: Újra a csúcson
Hosszú évek után a Scania visszahódította a Volvótól az elsőséget a tehergépkocsik teljesítménye terén a továbbfejlesztett V8-as motorjának új, 770 lóerős csúcsváltozatával. Emellett egy vadonatúj váltócsaládot is megalkotott a griffes gyártó. Nem véletlen, hogy régóta a két svéd márka verseng egymással a legerősebb nagy sorozatú tehergépkocsi címért, hiszen az északi országokban hatvan tonna, illetve valahol még annál is nagyobb szerelvényössztömeggel...
Félezer kapcsolaton túl
Máris elkészült a Schmitz Cargobull ötszázadik dollyja, vagyis olyan kéttengelyes, nyeregszerkezettel ellátott járműegysége, amelyhez a 25,25 vagy 31,5 méter hosszú óriásszerelvények hátsó félpótkocsiját kapcsolják. Az elefántos gyártó jól bevált részegységeiből, például a Rotos tengelyekből modulárisan felépített dollyk normál és mega félpótkocsikhoz is megfelelnek. Míg a vonórudak széles választékának köszönhetően a legkülönfélébb elhelyezésű és kialakítású vonóberendezésekhez is csatlakoztathatók, így rendkívül rugalmasan...
Volvo Trucks biztonsági újdonságok: Életmentő innovációk
Korábban már ismertettük, hogy a frissített GSR-rendeletnek megfelelően jövő júliustól milyen biztonsági rendszerekkel kell ellátni az új haszongépjárműveket. Ezzel összhangban a Volvo Trucks máris bemutatott egy szép csokorra való újítást. Kezdetektől fogva a Volvo Trucks vállalati alapértékei közé tartozik a biztonság. Ennek mentén a termékei mindig is élen jártak az aktív, illetve passzív biztonság terén, nem ritkán a törvényi előírásokat...
Volvo FE CNG: Gáz van a Volvónál
De jó értelemben: sűrített metángázzal működő, környezetkímélő tehergépkocsit hoztak forgalomba, elsősorban városi használatra.
IPLT Rhino 5536: Áttételes előnyök
Már önmagában azért is érdemes megnézni a videót, hogy
lássuk, milyen részegységekből épül fel egy utólag villamosított teherautó.
Azonban az indiai prototípus egy világújdonságot is hordoz, ami további indok lehet
a kattintásra. India nemcsak ízeiben, hanem környezeti kihívásaiban is
különleges. A forró száraz évszakban (március és május között, azaz a helyi nyár
folyamán) az átlaghőmérséklet több helyen is meghaladja a 30 Celsius-fokot. Sőt,
a csúcshőmérséklet már...
Új módszer hódíthat a járműgyártásban: Ultrahangos tömegcsökkentés
A járműipari mérnökök nagyon keményen dolgoznak a kilók, vagy akár a grammok lefaragásának reményében. Egy nemrég bevezetett eljárás most új eszközt adhat a kezükbe. Valószínűleg a Bosch mérnöke, Florian Woelke sem gondolta, mekkora jelentősége lehet az ötletének a járműipar egészét tekintve. A személyautók gyártástechnológiája mellett a kishaszonjárművek, a teherautók, sőt az autóbuszok kapcsán is hatalmas lehetőségek rejlenek az ultrahangos szegecselési...
A méret a lényeg
Szokásunkhoz híven ezúttal is a legérdekesebb szállítmányok világából válogattunk. Kábellel továbbítják rendeltetési helyére a napelemparkok és szélturbinák által termelt villamosenergiát – nagyon is sok kábellel. Az Energieanlagen Ramonat GmbH több mint száz specialistából álló csapata a világ minden táján készít ilyen kábelutakat. Kialakításuktól és akár két kilométeres hosszúságuktól függően a kábelek mintegy 55, de a jövőben akár 100 tonnás, jelenleg...
Közösségi hajtóerő
Bemutatta legújabb, alacsonypadlós városi autóbuszok számára készült, elektromos portáltengelyét a ZF. A beépítéshez szükséges hely a jelentős teljesítménynövekedés ellenére sem nagyobb, mint az elődmodell AxTrax AVE esetében. Lényeges újítás, hogy a hajtűtekercseléssel felvértezett két villanymotor hűtése olajalapú. E folyadékot a kenés és hűtés igényeinek megfelelően keringtetik. Az AxTrax 2 LF két változatban elérhető, a „gyengébb” 260, az erősebb pedig 360...