A méret a lényeg
Szokásunkhoz híven ezúttal is a legérdekesebb szállítmányok világából válogattunk. Kábellel továbbítják rendeltetési helyére a napelemparkok és szélturbinák által termelt villamosenergiát – nagyon is sok kábellel. Az Energieanlagen Ramonat GmbH több mint száz specialistából álló csapata a világ minden táján készít ilyen kábelutakat. Kialakításuktól és akár két kilométeres hosszúságuktól függően a kábelek mintegy 55, de a jövőben akár 100 tonnás, jelenleg...
Közösségi hajtóerő
Bemutatta legújabb, alacsonypadlós városi autóbuszok számára készült, elektromos portáltengelyét a ZF. A beépítéshez szükséges hely a jelentős teljesítménynövekedés ellenére sem nagyobb, mint az elődmodell AxTrax AVE esetében. Lényeges újítás, hogy a hajtűtekercseléssel felvértezett két villanymotor hűtése olajalapú. E folyadékot a kenés és hűtés igényeinek megfelelően keringtetik. Az AxTrax 2 LF két változatban elérhető, a „gyengébb” 260, az erősebb pedig 360...
Scania mega CNG-szerelvény az Audi gyárban: Mega CNG
Alacsony kapcsolási magasságú, CNG-üzemű Scania szerelvényt állított forgalomba az IHRO fuvarozóvállalat az Audi neckarsulmi gyárának belföldi szállítási feladatainak ellátására. Az új jármű használatával jelentősen csökken a szén-dioxid-kibocsátás.
Scania önvezető teherautó: Járművezető nélkül?
Közeledik az a korszak, amikor már nem lesz szükség járművezetőkre a fuvarozás vagy épp a közösségi közlekedés területén. A Scania is készül már a jövőre, ezért gőzerővel fejleszti az önvezető teherautóit.
Allison e-tengelyek: Bivalyerős e-tengelyek
Két új integrált elektromos hajtótengelyt is bemutatott az Allison, mindkettő kifejezetten az adott járműtípushoz kifejlesztett, kulcsra, azaz jelen esetben beépítésre kész megoldás.
Az első!
Újabb fejezet kezdődik a fenntartható szállítmányozás történelmében, elérkezett a hatótávszorongást megszüntető üzemanyagcella kora – nemcsak tanulmányként vagy ígéret formájában, hanem munkára fogott, valóságos járművek képében. Útnak indult az első tíz darab, kereskedelmi forgalomba szánt üzemanyagcellás nehéz-teherautó Svájcba, ezek a korábban beharangozott aprócska dél-koreai kontingens legelső sorozatgyártású példányai. Az idei év végig további 40 darab Hyundai Xcient Fuel Cell követi ezeket....
HEAT önvezető kisbusz Hamburgban: Egy csöpp zöldség
A klímacélok elérésének egyik módja a személyi mobilitás átterelése magánautóról közösségi közlekedésre. Ehhez nagy kapacitású buszok mellett sok-sok kisebb is kell, de honnan lehet ennyi sofőrt felvenni? Nem szükséges – önvezető járművek jönnek! Izgalmas a jövőnk: maga alá temeti civilizációnkat és életmódunkat a civilizációnkkal és életmódunkkal kiváltott éghajlatváltozás mindenféle hatása? Kapkodva próbáljuk új technikai megoldásokkal semlegesíteni a technika kártételeit –...
Elkezdődött!
Nem egy rettenetesen silány, Zs kategóriás tudományos-fantasztikus film hangulatát szerettük volna megidézni. Hiszen valóban elkezdődött az üzemanyagcellás Toyota Hilux tervezése. A Toyota Manufacturing UK elnyerte az Egyesült Királyság kormányának támogatását az Advanced Propulsion Centre (APC) nonprofit szervezeten keresztül, hogy új kibocsátásmentes mobilitási megoldásokat és járműveket fejlesszen. Ennek részeként adaptálják a Toyota Mirai limuzinban már bemutatkozott, második generációs üzemanyagcellás technikát a...
Speciális fuvarok Faymonville trélerekkel: Gőzmozdonytól a szélturbináig
Világszerte számos látványos speciális szállítási feladatot teljesítettek különböző cégek a Faymonville különféle trélereivel az utóbbi időben is. Ezekből válogattunk össze egy csokornyit, kihangsúlyozva a fuvareszközök sajátos műszaki jellemzőit. MegaMax Kelet-Európában nyolc országot érintve több mint háromezer kilométeres távolságra kellett eljuttatnia a török Profesyonel Taşımacılık ve Tic. Ltd. Şti cégnek egy 32,5 méter hosszú, 4,5 méter széles és 30 tonna tömegű szállítmányt....
DAF holttérfigyelő és tachográfletöltés: Hasznos holland újdonságok
Két fontos újítást is bemutatott a DAF a közelmúltban, amelyek hozzájárulnak a fuvarozás biztonságának, illetve hatékonyságának fokozásához. Fontos biztonságnövelő nóvum az egyik. A DAF City Turn Assist nevű oldalsó holttérfigyelő rendszer a jobb hátsó kerék előtt elhelyezett radar segítségével a jobb oldali A oszlopra szerelt kis LED-es készüléken keresztül fényjelzéssel figyelmezteti a járművezetőt a tehergépkocsi holtterében tartózkodó gyalogosokra, kerékpárosokra, motorkerékpárosokra...










