Scania-Siemens villamosított autópályák: A villamosítás útján
Egyre közelebbi jövőt jelentenek a felsővezetékes autópályák, hiszen már a gyakorlatban tesztelik Európa több pontján a villamosított utakat.
Scania és Volvo Trucks konvojozása : Svéd konvoj
Három évig tartó közös konvojozási projektben vesz részt a Scania és a Volvo Trucks, amelynek célja, hogy a különböző márkák járművei közötti kommunikációt összehangolja.
Speciális fuvarok Faymonville trélerekkel: Gőzmozdonytól a szélturbináig
Világszerte számos látványos speciális szállítási feladatot teljesítettek különböző cégek a Faymonville különféle trélereivel az utóbbi időben is. Ezekből válogattunk össze egy csokornyit, kihangsúlyozva a fuvareszközök sajátos műszaki jellemzőit. MegaMax Kelet-Európában nyolc országot érintve több mint háromezer kilométeres távolságra kellett eljuttatnia a török Profesyonel Taşımacılık ve Tic. Ltd. Şti cégnek egy 32,5 méter hosszú, 4,5 méter széles és 30 tonna tömegű szállítmányt....
Scania tesztmotor bioüzemanyaghoz: Műanyaghulladékból biodízel
Igen innovatív, a fenntarthatóság irányába mutató teszteléshez bocsátott rendelkezésre a Scania egy 16 literes, V8-as dízelmotort Ausztráliában.
Scania élettartam-akkumulátor: Másfél millió lépés villanyországban
Kis lépés az emberiségnek, óriási ugrás a villanyosoknak! Ha igazak a Scania ígéretei, úgy hamarosan alapjaiban megváltozik az utcaképünk és az eddigieknél nagyságrendekkel gyorsabban elektromos hajtásláncúra cserélődnek a dízelmotoros haszonjárművek! Látszólag elsikkadt a hírek között, hiszen a Scania sem verte nagydobra, amikor egy szerény sajtóközleményben bejelentette, hogy másfél millió kilométeres élettartam-garanciát vállalnak az új Northvolt akkumulátorokra. A kollégáimmal csak néztünk...
Renault Trucks motorok 3D-fémnyomtatással: Nyomtassunk motort!
Egyre elterjedtebb a 3D-nyomtatási technológia a mindennapokban. A Renault Trucks mérnökei azonban már egy újabb szintre léptek: motoralkatrészeket nyomtattak fémből, sőt már az első teszteket is sikeresen teljesítették.
A DAF új automatikus vészfékrendszere: Fékező tényező
Mostantól a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik a márka harmadik generációs automatikus vészfékrendszerével készülnek. Ez az elődjénél is jóval tágabb keretek között működik, így jelentősen fokozza a közlekedés biztonságát. Immár nyolcvan kilométer/óra sebességről is teljesen állóra vészfékezhetnek akár álló, akár mozgó akadályok mögött a DAF LF, CF és XF tehergépkocsik a járművezető beavatkozása nélkül az automatikus vészfékrendszer harmadik generációjának...
Innovatív szerviztechnológia a Scaniánál: Mesterséges intelligencia a hibakeresésben
Újabb ékes példája a Scania innovatív szemléletének, hogy egy új, sokoldalú, mesterséges intelligenciát használó keresőmotorral támogatja márkaszervizeiben a hibakeresést, illetve a javítást, hogy növelje a járművek üzemidejét ügyfelei számára. Ez az új szolgáltatás a Scania nyomon követési jelentéseinek adminisztrációs rendszerében (Follow-up Report Administration System – FRAS) szereplő strukturálatlan szövegállományon alapul, amely értékes információkat tartalmaz az előforduló hibajelenségekről és azok elhárítási...