Mercedes-Benz Urban eTruck: Beütött a villám

Bemutatta a Mercedes-Benz a hannoveri IAA kiállításon az első teljesen elektromos hajtású, 26 tonnás, háromtengelyes tehergépkocsit. Forradalomról beszél, de akárcsak egy politikai forradalomnak, sok külső tényező együttes hatása kell a sikeréhez.

Schmitz Cargobull telematikai rendszer: Okospótkocsi

Ellenőrzi és írja a hőmérsékletet, számon tartja a kilométerfutást, megóvja lopástól a rakományt és figyeli a gumiabroncsokat a Schmitz Cargobull új pótkocsi-telematikai rendszere.

Bosch ConnectedWorld: Már az üzemanyagcellában is keresik a hibát

Ma már mindenkinek természetes, hogy a teherautóhoz csatlakoztatott diagnosztikai eszköz szinte azonnal megmondja, melyik alkatrész milyen hibájával van dolga a szerelőnek. De mi történik akkor, amikor begurul a szervizbe az első üzemanyagcellás jármű? Ha sztorigyilkos akarnék lenni, azzal le is zárhatnám a cikket, hogy tulajdonképpen semmi: minden megy tovább, úgy ahogy eddig. Ennél azonban sokkal több érdekességet tartogat a téma,...

Volvo buszok elektromos kormányrásegítése: Kormányfő

Túlzás nélkül állítható, hogy a haszongépjárművek kormányzásának terén a hidraulikus rásegítés feltalálása óta a legjelentősebb újítás a Volvo Dynamic Steering (VDS - Volvo Dinamikus Kormányzás), vagyis az elektromos rásegítés.

Scania-Siemens villamosított autópályák: A villamosítás útján

Egyre közelebbi jövőt jelentenek a felsővezetékes autópályák, hiszen már a gyakorlatban tesztelik Európa több pontján a villamosított utakat.

Scania az elektromos hajtástechnológiáért: Sokszínű villamosítás

Összeszámolni is nehéz, mennyi párhuzamos projektet futtat a Scania az elektromos hajtástechnológiák terén. A tesztekben buszok és tehergépkocsik egyaránt részt vesznek.

Melengető innováció

Fűthető biztonsági övvel növelné az elektromos járművek hatótávolságát a ZF. Így, a kormánykerék és az ülés fűtésével kombinálva sokkal gyorsabban, valamint lényegesen kevesebb energiával elérhető az utasok számára kellemes komfortérzet, nem kell az egész utasteret felfűteni. Ezzel a hideg évszakokban akár 15 százalékkal növelhetjük az akkumulátorosok hatótávolságát. A ZF egy speciális eljárással beleszövi a fűtőszálakat a textilbe, így annak anyagvastagsága...

DAF CF és XF PXP-rendszerrel: Olajozott továbbjutás

Mostantól a műszerfalról egy gombnyomással kapcsolható hidraulikus elsőkerék-hajtással is rendelhető a DAF CF és XF. Ez számos előnyt kínál a kardántengelyes hajtással szemben, és sok esetben bőven elegendők a képességei. Különösen ideális a Paul Nutzfahrzeuge közreműködésével kifejlesztett PXP-rendszer (Paul Xtra Power) olyan alkalmazások esetén, amikor a gépjárművek jellemzően közúton közlekednek, ám olykor, például a rakodóhely megközelítésekor, laza vagy csúszós terepen...

Mercedes-Benz elektromos kishaszonjárművek: Elektromos csomagszállítók

Jövő év elejétől két német nagyvárosban villanymotoros Mercedes-Benz kishaszonjárművekkel szállítja majd házhoz a csomagokat a Hermes futárszolgálat.

Volkswagen T6.1 korszerűsített motorral: Tisztább és takarékosabb

Jelentős eredményeket értek el a Volkswagen fejlesztői a sikeres T6.1 típus kétliteres TDI-motorjával. Számos módosításával ugyanis kevesebb mint felére csökkent a nitrogén-oxid-kibocsátása és átlagosan fél literrel mérséklődött a gázolajfogyasztása. Év elején életbe lépett az EU6d-ISC-FCM, vagy rövidebb nevén EU 6 AP, környezetvédelmi norma a személyautók és kishaszonjárművek számára. Mivel a Volkswagen T6.1 legnagyobb megengedett szerelvényössztömege elérheti az 5,3 tonnát, a...
Hirdetés:
error: Védett tartalom