Mercedes-Benz Arocs autonóm hókotrók: Önvezető hókotrók

Reptéri autonóm konvojt mutatott be a Mercedes-Benz. A négy Arocs tehergépkocsiból álló egység feladata a kifutópályák hómentesítése, mégpedig egyetlen járművezetővel.

ZF PowerLine: Hódító nyolcas

Immár pickupokhoz, sőt nehéz-teherautókhoz is kínálja a ZF a népszerű nyolcfokozatú automatikus váltója „felnagyított” változatát. Olyannyira sikeres világszerte az új ZF PowerLine nyolcfokozatú automatikus sebességváltó, hogy a vállalat új gyártósorral bővíti észak-amerikai üzemét, kifejezetten ennek a típusnak az előállítására. Kétszázmillió dolláros beruházással több mint ötszáz új munkahelyet teremtve készíti fel a ZF az Amerikai Egyesült Államokban, Gray Court városában működő...

Továbbfejlesztett Volvo FH I-Save: Koplalóművész

Tavaly tavasszal nagyot durrantott a Volvo Trucks az I-Save csomaggal, amelynek műszaki megoldásai hét százalékkal csökkentették az FH tüzelőanyag-fogyasztását. Máris itt az új I-Save, további három százalékponttal mérsékelve a típus étvágyát. Tavaly a svédországi menetpróba kapcsán részletesen ismertettük a Volvo FH típushoz kínált I-Save csomagot. Röviden összefoglalva a lényegét, lelke a továbbfejlesztett és turbocompounddal ellátott, 460, illetve 500 lóerő teljesítményszinttel...

Continental hajlított kijelző és kiemelkedő gombok: Kiemelkedően hajlékony

Semmiből megjelenő gombok a műszerfalon és a tér minden irányába kanyargó képernyők – a Continental két díjnyertes megoldásával ezek a jövőtechnikának tűnő elképzelések is megvalósíthatók. Belsőépítészeti különlegességekkel zsebelt be két elismerést a Continental. A Német Dizájndíj 2020 a német beszállító két megoldását is elismerte, mindkettőt a Kiváló Terméktervezés kategóriában ítélték győztesnek. Az ívelt műanyag képernyő egyedi megoldása, hogy rendkívül kis sugarú...

Voith utólagos elektromos hajtás: Utólag könnyebb

Nemcsak okosnak lenni könnyebb utólag, hanem egy flottát villamosítani is. Legalábbis ezt ígéri a Voith és az Orten Electric-Trucks új közös megoldása, amellyel költséghatékonyan alakítanak át buszokat és teherautókat teljesen elektromos hajtásúvá. Stratégiai partnerkapcsolatba lépett egymással a többek között az automatikus sebességváltóiról, retardereiről és egyéb erőátviteli berendezéseiről híres Voith-csoport, valamint a legkülönfélébb össztömeg-kategóriájú dízelüzemű tehergépkocsikat teljesen elektromos hajtásúvá átalakító Orten...

Az eredeti kecskeméti autóipari gyár: Látogatás a Knorr-Bremse üzemében

Tarts velünk, és utazz Kecskemétre a Knorr-Bremse felségterületére! Megtudhatod, mióta foglalkoznak pneumatikus és hidraulikus alkatrészekkel Bács-Kiskunban. Bepillantást nyerhetsz a gyári mindennapok világába és megcsodálhatod a 2014-ben épített új üzem jelenlegi formáját. Többek között mutatunk neked egy-két terméket, különböző munkafolyamatot és összehozunk Sáskával, a zöld robottal. Még izgulhatsz is, hiszen éles, nehéz tárgyakat cipelünk és leleplezzük, hogy mit rejt a Knorr-Bremse...

Scania önvezető nehézgépjárművek: Nicsak, most ki vezet?

Senki-magát vezeti a Scania autonóm nehéz-tehergépkocsija. A bemutatón minden klappol, de vannak még kérdőjelek a remény szerint öt év múlva már piacképes rendszerrel kapcsolatban.

Üzemanyagcellás Renault haszonjárművek: Működik a kémia

Hidrogéntechnikával bővítette tisztán elektromos meghajtású áruszállítóit a Renault. Az új hajtáslánc akár háromszor nagyobb hatótávolságot és minden eddiginél gyorsabb tankolást ígér. Több mint 350 kilométeres hatótávolsággal kecsegtet a Michelin leányvállalataként ismert Sybio céggel közösen kifejlesztett és öt éven át rendületlenül tesztelt új hajtásrendszer, amely a Renault Kangoo és Master kishaszonjárművekkel lép fel a fenntartható áruszállítás következő szintjére. Az üzemanyagcella a palackokban lévő hidrogén...

Újjászülető alkatrészek

Indítómotorok és generátorok újabb élete kezdődik a Bosch krakoveci gyárában Ukrajnában. Az eredeti termékspecifikációk szerint újragyártott alkatrészek értékalapú és fenntartható, minőségi javításokat biztosítanak. A lengyel határtól mindössze pár száz méterre lévő telephelyet 2003-ban alapította a Bosch és 2022-ig négymillió önindítót készítettek el itt, ezek egy részét már az eXchange program keretében. Ezen az európai telephelyen 750 különböző részegységet képesek előállítani...

Küszöbön az önvezető teherautók: Agyszüleményből valóság

Igen kecsegtetően halad a Daimler Truck és a Torc Robotics közös fejlesztési projektje az Egyesült Államokban. Így a tervek szerint Észak-Amerikában már 2027-ben piacra kerülhetnek az ember nélküli önvezetésre alkalmas nehéz-teherautók. Korántsem annyira új keletű az önvezető teherautók fejlesztése, mint azt gondolnánk, a „Daimler” ugyanis már évtizedek óta dolgozik ezen. Az egész 1986-ban, a QR-kóddal hivatkozott írásunkból megismerhető Eureka Prometheus...
Hirdetés:
error: Védett tartalom