Hirdetés:

Egyszerű, de nagyszerű találmánnyal szeretné a Fliegl forradalmasítani az akasztást. Az F-CON gyorsabbá, kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a sűrített levegős vezetékek, illetve elektromos kábelek csatlakoztatását a pótkocsik akasztásakor.

Pótkocsik, illetve félpótkocsik össze- és szétakasztása a vontató tehergépjárművel a hivatásos teherautó-vezetők munkájának mindennapos része, igazi rutinfeladat. Mégis rendszeresen előfordulnak balesetek, illetve műszaki problémákat eredményező hibák akasztás közben. Ezek pedig állásidőt, illetve költségeket okozva számottevően rontják a fuvarozás hatékonyságát. Ma még a járművezetőknek nyerges szerelvények esetében fel kell mászniuk a fülke mögé. Bizonyos pótkocsis szerelvényeknél, például dolly alkalmazásakor, be kell bújniuk a jármű alá a sűrített levegős vezetékek és az elektromos kábelek fel-, illetve lecsatlakoztatásához. Ilyenkor megcsúszhatnak, leeshetnek, különösen esős, havas, jeges körülmények között. Hűtőpótkocsiknál a hűtőaggregát okozta helyszűke miatt beszorulhatnak vagy beverhetik a fejüket. Ezenkívül sötétben, időnyomás alatt könnyen előfordulhat, hogy összegubancolják a vezetékeket vagy rossz helyre, illetve helytelenül dugják be a csatlakozókat.

Mindezen problémák megelőzésére fejlesztette ki a Fliegl az F-CON gyorscsatlakozó rendszert. Ennek lényege, hogy a vontatójárműre felszerelnek egy alaplapot, amely az összes aljzatot tartalmazza, a pótkocsira pedig mágnesesen rögzítenek egy kezelőelemet, amelyben a csatlakozók sorakoznak. Össze-, illetve szétakasztáskor a vezetőnek csupán annyi a dolga, hogy a jármű mellett kényelmesen és biztonságosan állva egy kar segítségével össze-, illetve szétcsatlakoztatja az alaplapot és a kezelőelemet. Az állapotjelző LED pedig a beépített indukciós távolságérzékelő segítségével tájékoztat a megfelelően összezárt állapotról. Szintén a maximális biztonságot szolgálja, hogy a rögzítőszerkezet működési elvének köszönhetően a kezelőelem még erős ütések vagy rezgések hatására sem tud leválni az alaplapról. Továbbá mindkét sűrített levegős vezeték egyszerre csatlakozik és lehetetlen felcserélni a vezetékeket, valamint a rendszer megakadályozza a vezetékek összegubancolódását is.

Az F-CON további előnye, hogy különféle egyéb csatlakozókkal is kiegészíthető, például hidraulikus tömlők csatlakozóival mozgópadlós félpótkocsikhoz. Sőt, egy jeladóval is kibővíthető a rendszer, ilyenkor a pótkocsi vezérlője csak akkor engedi ki a rögzítőféket, ha a vontatójármű a megfelelő csippel rendelkezik. Ezáltal elkerülhető, hogy a járművezető tévedésből rossz pótkocsit akasszon fel a telephelyen, valamint hatékonyabb lopásvédelmet is biztosít az elektronikus azonosítás. A fejlesztők az F-CON rugalmas alkalmazhatóságára is gondoltak. A rendszer a pótkocsi oldalán semmilyen módosítást nem igényel, a mágneses rögzítésű kezelőelem egyszerűen, adapterként használható. Az alaplap pedig bármelyik szervizben könnyedén felszerelhető márkafüggetlenül bármilyen vontatójárműre. A gyári csatlakozások mindegyik járművön érintetlenek, tehát továbbra is változatlanul használhatók az F-CON alkalmazása nélkül is. Ráadásul a rendszer minden eleme galvanizált acélból készül, így teljesen karbantartásmentes. Mindezek alapján kíváncsian várjuk a Fliegl F-CON piaci fogadtatását és a gyakorlati tapasztalatokat, illetve felhasználói visszajelzéseket.

Fliegl ultrakönnyű félpótkocsik: Könnyen hatékonyak
Bemutató

Fliegl ultrakönnyű félpótkocsik: Könnyen hatékonyak

Több szempontból is előnyös, ha egy pótkocsi tömege a lehető legkisebb. Teljes terhelésnél több árut vihet a jármű, egyébként pedig kisebb a tüzelőanyag-fogyasztás. A Fliegl nagy mestere a tömegcsökkentésnek, íme három példa, egyéb innovációkkal.

Fliegl újdonságok: Építő ötletek
Bemutató

Fliegl újdonságok: Építő ötletek

Több újítással korszerűsítette építőipari járműveit a Fliegl az elmúlt időszakban. Legyen szó ömlesztett áruk, munkagépek vagy konténerek szállításáról, a német pótkocsigyártó kínálatában megtalálható az ideális válasz.

Első a biztonság!
Hírek

Első a biztonság!

Nem leányálom a billenőplatós szerelvénnyel közlekedő járművezetők élete. Indulás előtt ellenőrizniük kell az ömlesztett árut és a takaróponyvát, nehogy útközben elhagyják a rakomány egy részét és balesetet okozzanak.

A Fliegl újdonságai: Új ötletek a fenntarthatóságért
Bemutató

A Fliegl újdonságai: Új ötletek a fenntarthatóságért

Egyértelműen a fenntarthatóságot elősegítő innovációk kerültek reflektorfénybe az IAA Transportation kiállításon a Fliegl standján. A gyártó ugyanis a legapróbb részletekbe menően továbbfejlesztett pótkocsikat és félpótkocsikat mutatott be Hannoverben.

IAA 2018, pótkocsik, 1. rész: Okosodó pótkocsik
Bemutató

IAA 2018, pótkocsik, 1. rész: Okosodó pótkocsik

Új irányként a pótkocsigyártók kínálatában egyre nagyobb arányban jelennek meg intelligens megoldások és szolgáltatások. Ezzel egészítik ki a tömegcsökkentést és a mindennapi használhatóság fokozását célzó fejlesztéseket.

Előző cikkFranciadrazsé
Következő cikkLábjegyzet az ízelítőhöz
Kisgyermekkorom óta rajongok a tehergépkocsikért, ezért már a gépészmérnöki tanulmányaim alatt örömmel elkezdtem írni a Rolling Tons magazinba. Azóta nem szűnő lelkesedéssel tesztelem a legújabb haszonjárműveket, közel két évtizeden át főszerkesztőként vezettem a nyomtatott kiadványt.