Az IVECO-csoport jövőtervei: Önállóan a tőzsdén
Jelentős pillanatot jelentett az idei év első napja az IVECO-vállalatcsoport életében – a CNH-holdingból kiváltak, új időszámítás kezdődött. Nagyszabású rendezvénysorozat keretében mutatta be a régi-új csapat a terveit. Helyzetértékelés, iránykijelölés, párbeszéd, őszintén, tárgyilagosan, így szólt a meghívó a nyári nyitórendezvényre. A helyszín az 1895-ben alapított gőzmozdonykészítő és -javító üzem felújított épületegyüttese. Az Officine Grandi Riparazioni mára Torinó egyik látványossága, közösségi...
Ébresztő!
Hosszú évek óta alvásproblémákkal küzd az egyik barátom. Állítása szerint tudja kezelni, de a közelmúltban ennek ellenkezője igazolódott be. Elaludt a volán mögött. Szerencséje volt, a banális baleset már-már vicces volt, de nem tudtunk igazán jót nevetni rajta. Nem is olyan régen adtuk közre a kamionosok tízparancsolatát. Meggyőződésünk, hogy nemcsak a szörnyű balesetekből lehet tanulni, hanem egyszerű elvek mentén, önkéntesen...
Flottaüzemeltetők kihívásai: Bérelhető a megoldás
Két igen kemény, járvánnyal terhes év után geopolitikai feszültségek raktak újabb kerékvetőt a haszonjárművek és üzemeltetőik elé. Egy nagy flottakezelőnél kérdezősködtünk az aktuális kihívásokról és kiutakról. Újabb szintre emelte a már korábban is az állandóan változó körülményekkel nehezített életű üzemeltetők feladatát a kialakult helyzet. Korábbi cikkeinkben már több oldalról, különböző érintettek megkérdezésével jártuk körül az újabbnál újabb kihívásokat – most...
Elektromos Járművek Világnapja 2022: Széntelenül önfeledten!
Háttéripar nélkül nincs mobilitás! Mindegy, hogy a fosszilis tartalékainkat égetjük, vagy az elektronokat kergetjük. Az Elektromos Járművek Világnapján újra betekintést nyerhettünk az elektromobilitást kiszolgáló infrastruktúra rejtelmeibe az ABB jóvoltából. Világunk fejlettebb piacaihoz képest kicsit lemaradva, de hazánkban is egyre dinamikusabb az elektromos járművek térnyerése. Magyarországon tavaly 1650 nyilvános töltőoszlop várta az éhező villanyautókat, 2025-re hatezret terveznek, 2030-ra pedig már 18...
Renault Trucks for Africa: Berliet nyomdokán
Kőkemény, összkerékhajtású Renault Trucks teherautók, járhatatlan utak, dzsungel, lelkesen integető gyerekek – egyszóval Afrika. Izgalomból és kihívásokból sincs hiány, ez mégsem egy újabb kalandrali ízelítője, hanem a Világélelmezési Program egy átlagos napja. Öt esztendőre meghosszabbítja együttműködését a Világélelmezési Program (UN World Food Programme, WFP) és a Renault Trucks. Az ENSZ élelmezési segélyekkel foglalkozó szervezetével 2012 óta ápol gyümölcsöző kapcsolatot a...
Haszonjárművek holtterei és a gyermekek: Állj meg! Nézz körül! Integess!
Soha el nem évülő intelem ez gyermekeinknek. Így a tanév elején, ha lehet, még inkább aktuális a figyelmeztetés. Olyan egyszerű, de mégis mennyire nehéz, ezért tanítani kell! Különösen kell figyelnie a nagy méretű járművek vezetőinek a védtelen közlekedőkre, a sokszor hektikus városi forgalomban. Mert bizony még az idősebbek, a felnőttek sincsenek tisztában a veszélyekkel, a holtterekkel – vagy zenét hallgatnak,...
Ford Pro szolgáltatások: Dimenziós ugrás a jövőbe
Tisztán elektromos hajtásának, kompromisszumok nélküli használati értékének és a Ford Pro integrált szolgáltatás-ökoszisztémájának köszönhetően a Ford E-Transit vásárlói még hatékonyabban végezhetik munkájukat. „Amikor ügyfeleink teljes egészében elektromos autókra váltanak, azzal hihetetlenül felpörgethetik az üzletmenetüket” – vélekedett Hans Schep, a Ford Pro Europe igazgatója. „Az E-Transit modelleket úgy áraztuk be, hogy minden európai vállalkozás számára vonzó lehetőséget jelentsenek.” Ez praktikusan azt...
Egyedül nem megy!
Így szól a régi sláger. Mi is megírtuk korábban, hogy pontosan ezt gondolták a Daimler Truck, a TRATON- és a Volvo-csoport döntéshozói is, amikor összefogtak, hogy egy európai töltőhálózatot hozzanak létre a nehéz-teherautók és távolsági autóbuszok számára. Az együttműködő felek összesen 500 millió eurót invesztálnak, ami eddig a legnagyobb ilyen jellegű befektetés. Ami a tervek szerint legkevesebb 1700 elektromos töltőpontra...
Kishaszonjárművek károsanyag-kibocsátása: Minek pufogsz?
Alig csökkent a kishaszonjárművek károsanyag-kibocsátása az elmúlt évtizedben. Átlagfogyasztásuk nagyjából negyede a nyergesek jelentési adatainak, ám a kicsikből évente minimum hétszer annyit adnak el. Márpedig sok kicsi sokra megy. Muszáj egy hatalmasat előrelépni, amennyiben akarunk valamit hagyni bolygónkból a következő generációknak. Ez erőszak nélkül nem megy – a törvényhozásnak kell kikényszerítenie a változást, különben csak araszolunk. Ezért az Európai Unió...
10 parancsolat teherautó-vezetőknek: Önként és dalolva
Fejükre koronát csak akkor kaphatnak az országutak királyai, ha járművük méretéhez megfelelő bölcsességet párosítanak. Ez több egyszerű gesztusnál, megfizethetetlen önkéntes vállalás, mert nincs annál rettenetesebb, amikor negyven tonna elszabadul… Igazán figyelemre méltó összeállítást találtunk a Hellwach mit 80 km/h (80 kilométer/órával különösen éberen) egyesület internetes oldalán Dieter Schäfer tollából, amelyhez Karl Gärtner készített remek illusztrációkat. Szabályaik azt bizonyítják, hogy milyen...