Buszban biztonságban
Amikor a sítáborba induló busz ablakaiból boldogan kitekintő gyermekeiknek búcsút intettek a szülők, biztosan azzal a jó érzéssel engedték el őket, hogy az utazás során nem érheti baj őket. A kiváló állapotban lévő járműben és a felkészült, kipihent pilóták kezeiben jó helyen vannak. Ez a kérdés így ebben a formában talán fel sem merült bennük, hiszen a távolsági autóbusszal való...
Indulás előtti digitális ellenőrzés: Nincs helye mulasztásnak
Bár a KRESZ mindenki számára előírja a napi ellenőrzéseket, ezt sokan csak ajánlásnak tartják. Azonban a haszonjárművek esetében emberéletek múlhatnak egy időben fel nem ismert műszaki hibán. Segítség vagy újabb nyűg, ha digitalizálják a reggeli rutint? Nem nehéz kitalálni, hogy miért is szükséges az indulás előtti ellenőrzés a haszonjárműveknél. Egy defekt nyomán akár az egész szerelvény lángokba borulhat, a hibás...
MHC mobilitási nap: Hivatalos keresztelő után
Nemrég érkezett a hír, immáron az Eurofleet Zrt. ügyfelei is megismerkedhetnek az MHC Mobility márkanévvel, hiszen mostantól már csak ezt használja a cégcsoport. A hivatalos átnevezés után néhány nappal ügyféltalálkozó rendezvényükön jártunk. Elsősorban a személygépjárműves ügyfeleiket érinti az átnevezés, hiszen a haszongépjárműveket üzemeltetők többségében eddig is az MHC Mobility márkanévvel találkoztak. A japán hátterű vállalat a Mitsubishi és a Hitachi...
Porhintés
Homokvihar – új veszélyforrás az útjainkon. Elméletileg eddig is tudtuk, hogy van ilyen, de most már azt is megtapasztaltuk, hogy milyen brutális ez valójában. Meg azt is, hogy mennyire nem vagyunk felkészülve erre! A kérdés csak az, hogy tanulunk-e belőle? Szerintem nincs ember ebben az országban, aki ne hallott volna a hazai utakon eddig sohasem tapasztalt méretű tömegbalesetről. Korábban egyszerre...
Nehéz-teherautók biztonsági minősítése: Iparágat felkaroló újításra készülnek
Nemcsak a halálos és súlyos baleseteket előznék meg a teherszállító járművek biztonsági besorolásával, de egységes képet is kapnának a gyártók arról, hogy milyen fejlesztések szükségesek ahhoz, hogy a lehető legbiztonságosabbá váljon a szektor. Alapvetően meghatározza az Euro NCAP a fogyasztók személyautókkal szemben támasztott általános biztonsági elvárásait már 1997 óta, néhány éve már a kishaszonjárművek aktív biztonságát is tesztelik. A jövőben...
Biztonságtudatosság: Egy életed van…
Ki mint használja övét, úgy viselkedik az úton. A témát körüljáró tanulmány egy másik meghökkentő következtetésre is jutott: bizonyítottan felülreprezentáltak a biztonsági övet nem viselők a közlekedési balesetek halálos áldozatai között. Miként függ össze ez a két dolog? Úgy, hogy mindannyian különböző módon közelítünk a kérdéshez, hogy bekötjük-e a biztonsági övet, és hogy ezt mennyire követeljük meg a járműben utazóktól....
Used Trucks by Renault Trucks: Bizonyított minőség
Példaértékű a Renault Trucks hazai használtjármű-értékesítése a márka hálózatában. A gyártó a felelős nyersanyag-gazdálkodás jegyében fáradhatatlanul dolgozik azon, hogy a teherautóik minél tovább, akár több életen keresztül munkában maradhassanak. Nem, a csapból még nem az folyik, hogy komoly akadályokkal küzd a szakma. Ám mi is többször írtunk már a járvánnyal és háborúval nehezített helyzetről a kihívás címke alatt. Az ellátási...
Jó tanácsok közlekedőknek: Baleset után: hogyan tovább?
Sokaknak életük során bele sem kell gondolni abba, hogy milyen egy közlekedési baleset részesévé válni. Pedig a baj könnyen bekövetkezik, és még ha figyelmesek is vagyunk, a helyzetek többségében nem csak rajtunk múlik a kimenetel. Szerkesztőségünk berkein belül két eset is történt a közelmúltban, ezek kapcsán pedig rengeteg érdekességre derült fény. Ezért jártunk utána több szemszögből is, hogy mi a...
Sofőrhiány: Ki vezet holnap?
Állunk a megállóban és várjuk a buszt. Várjuk, várjuk, de nem jön. Akárcsak a csomagot, amit messze földről rendeltünk és már állítólag úton van felénk. Sajnos nem jók a kilátások, több vezető kellene mind a buszokra, mind a teherautókra. Jól érzékeltetik a fenti probléma súlyosságát a sajtóban is olvasható adatok. Minden busztársaság nagy erőkkel toboroz, sok helyen egyszerűen nincs elég...
Hidrogén-infrastruktúra: Kapudrog a busz?!
Nincs elegendő gyártókapacitás, nincs töltőhálózat, hogyan lesz itt hidrogénalapú gazdaság? A közösségi közlekedésen keresztül törhet be a mobilitás világába az univerzum alapköve. Míg az elektromos töltőhálózat kiépítése is csupán gyerekcipőben jár, addig a hidrogén-infrastruktúra nemhogy négykézláb nem csúszkál, még egyedül átfordulni sem tud a másik oldalára. Azonban jelen tudásunk szerint igen drága és szó szerint nehéz az akkumulátoros járművek hatótávolságát...