Hirdetés:

Te jó ég, nem töltött fel a teherautó reggelre?! Ilyen pánikkal nem szembesülnek majd a Renault Trucks ügyfelei. Nyugodtan majszolhatják a bagettet, ugyanis elektromos járművük telephelyi töltését egy finn partner innovatív megoldása biztosítja.

Örömteli nyitottság övezi a villamosítást nem egy gyártó portáján. Elengedhetetlen ez, hiszen egy hatalmas fordulat kezdődött meg. A mindennapjaikat az eurók és a centek megfogásával töltő ügyfelek számára muszáj betekintést adni a miértek és a hogyanok világába. Látniuk kell, hogy az új megoldások miként illenek az ő üzletmenetükre, milyen hatással bírnak a nyereségességükre. Elengedhetetlen, hogy olyan járművet specifikáljanak számukra, ami képes a napi fuvarfeladatot ellátni. Muszáj biztosítani, hogy a munkakezdésre minden eszköz mindig készen álljon. Ez utóbbiban a Renault Trucks az ügyfeleinek egy finn partnerrel együttműködve segít.

Családi vállalkozásként kezdte meg működését 1949-ben a finn Kemppi-csoport, amely az inverteres hegesztés úttörője. Ez a korábbi tranzisztoros megoldásoknál hatékonyabb működésével, egyenletesebb feszültségleadásával és lényegesen kisebb tömegével tűnt ki. A svájci CERN részecskegyorsítójában is a Kempower invertere dolgozik, mert csupán az tudott kellő stabilitást adni. A cég 2015 óta foglalkozik járműtöltéssel, az ugyanis lényegében nem különbözik semmiben a hegesztéstől – csupán a feszültség nagyobb. A Kempower moduláris töltői remekül skálázhatók az igényekhez, hiszen az alapjuk egy 50 kilowattos tápegység. Ebből egységnyi házba maximum négy építhető be, és akár három állvány szélességű házat is kínálnak, vagyis egy berendezés legfeljebb 600 kilowattot adhat le. Mondani sem kell, hogy ez a megközelítés a méretgazdaságosság szempontjából is remek. Ám ezzel még közel sem értünk e felépítés előnyeinek végére! Mivel egyetlen tápegységtömb több oszlopot is kiszolgál, ezért csökkenthető a kezdeti beruházási igény.

Dinamikusan egyszerre több jármű energiaigényét kiszolgálhatja egyetlen töltő, ugyanis egy ilyen szekrény akár nyolc kimenetet kezel. A tápegységtől távolabb elhelyezhető szatellitoszlop rugalmasságot biztosít a telephelyi töltés tervezése során és annak fizikai kialakításakor

A hagyományos, tápegységet is tartalmazó töltőoszlopokat alkalmazó rendszerekkel szemben itt a központi szabályozás dinamikusan eloszthatja az éppen csatlakoztatott járművek között a töltési teljesítményt, jobban kihasználható a rendelkezésre álló kapacitás. A telephelyet felügyelő szoftver csúcsnyírás funkciója segít elkerülni a drága töltési hegyormokat és az üresjáratok mély völgyeit. A rövid ideig tartó, megugró csúcsok, majd mélyre leeső teljesítmény helyett hosszabb ideig egyenletesen magasabb átlagon tölt. Ez a stratégia a költségvetést és a hálózatot is kíméli. A szabályozás a járművek előre megtervezett ütemtervéhez és az áramárakhoz igazodva tölt – vagyis nem pumpál mindig mindent azonnal tele elektronokkal.

Más töltők érzékenyek a feszültségingadozásra, az adatkapcsolat megszakadása is problémákhoz vezethet, és a jármű töltését sem mindig képesek folytatni. Ezeket az akadályokat a Renault Trucks töltői mind könnyedén veszik. Ez nem csupán a Kempower marketingszövege, hanem bizonyított tény. A Volvo Energy a svéd cégcsoport legújabb üzleti egysége, ezen belül dolgozik egy, a töltőinfrastruktúráért felelős csapat is – amelynek a Renault Trucks Magyarország egyik munkatársa is tagja. Ez a csoport felel a beszállítók által kínált töltők teszteléséért, a karbantartási és a javítási eljárásokért. Ők ellenőrzik az elérhető ajánlatok kompatibilitását, megfelelőségét a saját termékek viszonylatában. Megvizsgálják a töltő feszültségleadását, és azt, hogy a teherautóval megfelelően együttműködik-e. Azt is kipróbálják, hogy egy feszültségingadozás után újraindul-e a folyamat. Sokat elmond a finn gyártó portékáiról, hogy nem csupán a Renault Trucks választotta be a kínálatába. A Daimler Truck, a Traton-csoport és a Volvo Group közös, 1700 tervezett állomást felölelő töltőhálózata, a Milence számára is szállít majd a Kempower a 400 kilowattos töltőiből.

Renault Trucks D típusfrissítés: Felfrissülnek
Zöld jövő

Renault Trucks D típusfrissítés: Felfrissülnek

Megújult formákkal és új biztonsági funkciókkal frissítette fel főként terítőfuvarozásra készült, D-sorozatát a Renault Trucks. A járművei élettartamának meghosszabbítására irányuló sokrétű törekvései között megjelent az utólagos villamosítás is.

Bizonyítottan takarékos
Hírek

Bizonyítottan takarékos

Összesen 40 darab, különösen takarékos Renault Trucks nyerges vontatót vesz át idén az áru- és személyszállítással egyaránt foglalkozó Inter-VM Trans Kft.

Renault Trucks Oxygen: Tiszta a levegő!
Zöld jövő

Renault Trucks Oxygen: Tiszta a levegő!

Így sóhajthattak fel a Renault Trucks mérnökei, midőn első alkalommal titokban kigördültek a szerelem városának flaszterére, hogy az érzékeinket serkentő, szokatlan oxigénmolekulával dúsítsák Párizs belső égésű őskövületekkel szennyezett utcaképét.

Renault Trucks T, C, K digitalizáció: Franciadrazsé
Bemutató

Renault Trucks T, C, K digitalizáció: Franciadrazsé

Habár nem mindent sikerül elsőre átláthatóvá, logikusan kezelhetővé, valamint üzembiztossá varázsolniuk, mégsem haragszunk a gallokra, hiszen bevállalós bátorságukkal színt visznek a járművek világába. A Renault Trucks nagyot lépett előre a többiek után.

Renault Trucks D Z.E. 4x2 16T: Múlt, jelen és jövő egyben
Teszt

Renault Trucks D Z.E. 4×2 16T: Múlt, jelen és jövő egyben

Egymással ellentétes érzések sora kavarog bennem. Felvillanyoz a ritkán látott vendég, de sajnálom, hogy sok szempontból a múltban ragadt. Már most örülök az általa ígért szebb jövőnek. Kicsit szomorú vagyok, hogy nálunk az még rendkívül távolinak tűnik.