Bármerre tekintünk, együttműködéseket látunk! Nincs miért csodálkozni, hiszen felgyorsult világunkban az egyre növekvő elvárásoknak és szigorodó előírásoknak egyre inkább csak úgy tudnak megfelelni a gyártók, ha összefognak és egyesítik erejüket, valamit szellemi tőkéjüket.
Az sem elhanyagolandó szempont, hogy így megoszthatják a jelentős fejlesztési költségeket is. Az IVECO és Hyundai is évek óta szövögeti a szálakat Torino és Szöul között. Elég csupán az üzemanyagcellás eDAILY FCEV haszonjárműre, valamint az E-WAY H2 városi autóbuszra gondolnunk. Legutóbb egy teljesen elektromos kishaszonjármű piaci bevezetése mellett döntöttek. A Daily alá, a 2,5–3,5 tonna össztömegű kategóriába pozicionált kishaszonjármű a Hyundai már meglévő platformjára épül és Európában IVECO logó alatt forgalmazzák majd. Eközben a franciák és svédek között is szoros együttműködés kezd kibontakozni. A Renault és a Volvo Group által alapított Flexis SAS feladata az elektromos járműveik jövendő generációjának fejlesztése. Ennek egyik legelső gyümölcsét, egy villanyfurgon profilját máris megcsodálhatjuk. Annyi látható, hogy nem találták fel újra a szögletes dobozformát. Mégis izgatottan várjuk a bemutatkozását.
Küszöbön az önvezető teherautók: Agyszüleményből valóság
Igen kecsegtetően halad a Daimler Truck és a Torc Robotics közös fejlesztési projektje az Egyesült Államokban. Így a tervek szerint Észak-Amerikában már 2027-ben piacra kerülhetnek az ember nélküli önvezetésre alkalmas nehéz-teherautók.
Keserű praliné
Minden próbálkozása ellenére sem sikerült önállóan megoldást találnia nehéz anyagi helyzetére a belga Van Hool járműgyártónak.
ZF félpótkocsi-villamosítás: Elzárt aranytyúk
Jóval kisebb károsanyag-kibocsátást és nem mellesleg évi többmilliós megtakarítást ígér a ZF villamosított félpótkocsija. Forgalomba nem helyezhető, ami remekül bizonyítja, hogy elengedhetetlenek a megfelelő keretfeltételek a fuvarozás kizöldítéséhez.
Intelligens delfin
Innovációban szokás szerint nincs hiány a Renault Trucks háza táján. Úszkálnak az ötletekben, mint delfin a vízben.
MAN eTruck: Tápos Leó
Találós kérdés következik! Oroszlán, mégsem harap, középmotoros, mégsem versenyautó és „elemről” megy, mégsem gyerekjáték. Mi lehet ez? Természetesen az MAN legelső nehézkategóriás elektromos teherautó-családja, az eTGX és eTGS testvérpáros.
Építkezések villamosítása
Együttműködési megállapodást kötött a General Motors és az Autocar. Ennek értelmében a GM szállítja majd az Autocar nehézkategóriás haszonjárműveihez a Hydrotec üzemanyagcellákat.