A Nemzetközi Pickupdíj 2020 győztese az új Ford Ranger. Ahogyan legutóbb a Volkswagen Amarok is már másodszor zsebelte be a csak kétévente kiosztott elismerést, úgy 2013 után most a Ranger is duplázott. A zsűri a típus sokoldalúságát, a kiegyensúlyozott összteljesítményét méltatta. Rámutattak, hogy ezt a piac is elismeri, a szegmensében az eladások közel harmadát tudhatja magáénak Európában. Az erdőkerülő szoros versenyben, alig pár pont előnnyel szerezte meg az első helyet a Mitsubishi L200 és a Toyota Hilux előtt.
Nemzetközi Pickupdíj 2020: Ford Ranger
A 2020-as Év Kishaszonjárműve díjat a Ford Transit Custom EcoBlue Hybrid és Plug-In Hybrid modellek kapták. Magabiztosan utasították a második helyre a saját nagyobb testvérüket, a Ford Transit EcoBlue Hybrid modellt, míg a képzeletbeli dobogó nem létező harmadik fokára a Volkswagen Transporter 6.1 állhatott volna fel. A Transit különböző méretű változatai korábban már ötször hódították el a kitüntetést. Ezúttal kifejezetten a két különböző célt és bevetést szolgáló alternatív hajtáslánc miatt szavazták meg a kék ovál modelljeinek az első helyet. A hálózatról is tölthető változat akár nulla helyi károsanyag-kibocsátással is üzemelhet
A 2020-as Év Kishaszonjárműve: Ford Transit Custom EcoBlue Hybrid és Plug-In Hybrid
A 2020-as Év Tehergépkocsija címet a szakújságírók szavazatai alapján az új Mercedes-Benz Actros érdemelte ki. Csak az Actros négy alkalommal vitte haza ezt, ezzel immár egyértelműen fölállt az egyéni éremtáblázat elejére. Ráadásul további négy aranyat szereztek már a további típusai a csillagos márkának. Az újdonság kemény küzdelemben bizonyult jobbnak az új IVECO S-Way típusnál és a Volvo FH I-Save modelleknél. A zsűri méltatta az Actros részlegesen önvezető rendszereit, az immár országutakon is használható előrelátó hajtásláncvezérlést, a fejlett ember-gép interfészt és a modern biztonsági rendszereket, ezek közül külön kiemelték a digitális tükröket.
A 2020-as Év Tehergépkocsija: Mercedes-Benz Actros
A Tehergépkocsi-innovációs Díj 2020 elismerést a Hyundai Hydrogen Mobility Project viheti haza. Ez a legfiatalabb a díjak között, tavaly osztották ki első ízben. A Hyundai üzemanyagcellás tanulmányában különösen példaértékűnek tartotta a zsűri, hogy a fejlesztés során átfogó, a járművön messze túlmutató megközelítést alkalmaznak, amely szoros iparági együttműködéseken alapul. A Hyundai H2 XCient Fuel Cell teherautóban két darab, sorba kötött 95 kilowatt teljesítményű üzemanyagcella dolgozik, a fedélzeten tárolt 35 kilogramm hidrogén körülbelül 400 kilométer hatótávolságot biztosít. A dél-koreai gyártó megoldását többek között a Nikola sorozatgyártás előtt álló teherautóinál, valamint a Volvo Trucks Vera tanulmányánál ítélték jobbnak.
Tehergépkocsi-innovációs Díj 2020: Hyundai Hydrogen Mobility Project
Míg az eddig felsorolt díjakat csak tegnap este osztották ki a francia Solutrans kiállításon, addig az autóbuszos társukat az idén Brüsszelbe költözött Busworld szakmai vásáron adták át az előző hónapban. A 2020-as Év Autóbusza kitüntetést a szakújságírókból álló zsűri az MAN Lion’s Coach típusnak ítélte oda. Az új Lion’s Coach a gazdaságosságával, kényelmével és praktikumával nyűgözte le a döntnököket. Méltatták igényes vezetői munkakörnyezetét, menettulajdonságait, erősebb motorját. A csomagtér befogadóképességét nem csökkentő, az első tengely fölé beépíthető kerekesszék-emelőt a gyakorlatias megoldások egyik remek példajaként sorolták fel. Ez az MAN márka hatodik ilyen kitüntetése, így jelenleg a müncheni gyártó áll a tabella élén – ráadásul a luxusmárkájuk, a NEOPLAN további négyet tudhat magáénak.
A 2020-as Év Autóbusza: MAN Lion’s Coach