Debütáltak London utcáin az első hálózatról is tölthető hibrid Ford Transit Custom modellek!
Hirdetés:

Hamarosan a Green Van Man kifejezés válthatja a White Van Man szófordulatot, amely a londoniak szlengjében többnyire a kisáruszállítók vezetőire vonatkozik. Ám míg a pejoratív „fehér furgonos férfi” kifejezést a szabályokat kevéssé tisztelők miatt agatták rájuk, addig a „zöld furgonosok” pozitív színben tünteheti fel őket. A brit fővárosban ugyanis az utakra küldték azokat a plug-in hibrid Transit Custom furgonokat, amelyekről korábban már mi is szót ejtettünk. A tervek szerint egy évig folyamatosan éles munkakörülmények között tesztelik a húsz autóból álló flottát, 2019-ben pedig szeretnék megkezdeni a sorozatgyártást. A most ősszel elinduló tesztek tehát kulcsfontosságúak a Ford számára.

 -

Ötven kilométert képes megtenni elektromos üzemmódban a hibrid Transit Custom, hatótávolsága pedig 500 kilométer feletti

A teszt további céljai közé tartozik annak kiderítése, hogyan lehet maximálisan kihasználni a villamosított járművek előnyeit a fuvarozásban. A húsz plug-in hibrid Transit Custom modellben fejlett telematikai rendszert használnak arra, hogy valós időben gyűjtsék az adatokat az autókról. Ezenkívül földrajzi kerítések (geofencing) alkalmazásával képesek automatikusan módosítani a járművek beállításait a megadott helyeken. Ez lehetővé teszi például, hogy a hibridrendszer automatikusan elektromos üzemmódra váltson, amikor a jármű beér egy kis károsanyag-kibocsátású zónába a városon belül.
A Ford egyébként az első olyan gyártó, amelyik plug-in hibrid technológiát kínál a kishaszonjárművek ezen szegmensében. Az akkumulátorcsomag egy kompakt, folyadékhűtésű, lítiumionos konstrukció, a raktér padlója alatt elhelyezve, hogy ne foglaljon el helyet a hasznos térből.

 -

A benzinmotor, a villanymotor és az akkumulátorok elhelyezkedése

A flotta fejlesztését és a kísérleteket a brit kormány által finanszírozott Advanced Propulsion Centre összesen 4,7 millió fonttal támogatja. A plug-in hibrid Transit Custom modelleket a Ford duntoni technikai központjában tervezték és a Prodrive Advanced Technology, illetve a Revolve Technologies is kivette a részét a fejlesztésből. Ám a Ford nem csak Európában ennyire aktív. A közelmúltban bejelentették az ambiciózus kínai villamosítási stratégiájukat. Ennek alapján Kínában a furgonjaik hetven százalékát elektromos hajtáslánccal szeretnék értékesíteni, ehhez pedig a 2025-ös céldátumot szabták meg. Augusztusban a Zotye Automobile vállalattal együttműködési nyilatkozatot írtak alá, amellyel elkötelezik magukat, hogy részletesen megvizsgálják az elektromos járművek bevezetésének lehetőségeit a világ legnagyobb autópiacán.

 -

A többszörös díjnyertes, egyliteres, benzines EcoBoost erőforrást kapta párjául a villanymotor

Emellett a Ford közös projektet indított a Deutsche Post DHL csoporttal is, akiknek tisztán elektromos hajtású furgonokat gyárt majd. Összesen 2500 darabot készítenek 2018 végéig, így a kékoválos márka Európa legnagyobb gyártójává válik a közepes méretű villanyfurgonok területén.

 -

A StreetScooter WORK XL a Transit alapjaira épülő elektromos kisteherautó, amely kimondottan a Deutsche Post DHL igényeinek megfelelő felépítményt kap