Rolling Tons: Milyen szakmai múlt után került az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. élére?
Martin Strier: Miután befejeztem iskolai tanulmányaimat, autószerelőként dolgoztam egy észak-németországi szervizben, ahol főként tehergépkocsikat javítottam. Majd gépészmérnöki diplomát szereztem, és családom autóbuszokat üzemeltető vállalkozásánál két évig turistabuszt vezettem, a műhelyben dolgoztam, valamint irodai munkát végeztem. Később egy másik márkánál az after sales részlegen többek között az értékesítés támogatásával foglalkoztam. Innen 2005-ben a NEOMAN vállalathoz kerültem, ahol három évet töltöttem a skandináv piac felelőseként. Ezt követően Münchenben az MAN autóbuszos üzletágánál kiemelt ügyfelekkel foglalkoztam. Majd 2014-ben Szlovéniába költöztem a családommal, és az MAN ottani leányvállalatának ügyvezető igazgatójaként folytattam pályafutásomat. Amikor két és fél év után felajánlották a lehetőséget, hogy Magyarországra jöhetek az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatói pozíciójába, szinte azonnal igent mondtam. Szerencsére a családom is támogatta ezt a döntésemet.
Milyen tervekkel érkezett Magyarországra?
Korábban soha sem jártam Magyarországon, így ez nagy változást és kihívást jelent az életemben. Ám az MAN itteni csapata nagyon nyitottan és szívélyesen fogadott. Már most nyugodtan állíthatom, hogy egy nagyon jó csapatba kerültem, amely Reinhard Faderl vezetésével szép sikereket ért el az elmúlt években. Szeretném ezt folytatni, az MAN Customer First (Első az ügyfél) stratégiáját tovább erősítve Magyarországon is. Ennek lényege, hogy az ügyfelek körében az új járművek átvétele, illetve a szervizlátogatások utáni hetekben végzett mélyre ható elégedettségi felmérések eredményei alapján határozzuk meg a konkrét fejlesztési irányokat az ügyfélkiszolgálást illetően.
Milyen újdonságok várhatók a közeljövőben az MAN háza táján?
Ősszel a kortrijki Busworld kiállításon bemutatkozik az új generációs MAN Lion’s Coach, míg a következő év első hónapjaiban a magyar piacra is bevezetjük az MAN TGE kishaszonjármű-típust. Az idei utolsó negyedévtől a RIO telematikai rendszer hardveregysége is bekerül a járművekbe, így elérhetővé válik ez a nyílt platformú rendszer. Az MAN ProfiDrive járművezető-továbbképzések kiegészítéseként pedig rövidesen megjelenik a Connected Co-driver, amely virtuális oktatóként segít a gépkocsivezetőknek elsajátítani a hatékony vezetési stílust. Minden téren arra törekszünk tehát, hogy még jobban megértsük ügyfeleink üzletmenetét, illetve igényeit, és ezáltal a legmegfelelőbb kiszolgálást nyújtsuk nekik.
Martin Strier, az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. új ügyvezető igazgatója