Alapfelszereltségként olyan kényelmi és biztonsági felszerelésekkel gördül ki a gyárkapun a megújult MAN TGE, amire korábban felár ellenében is csupán értetlen ábrázattal és közönyös fejcsóválással reagáltak volna az újtehergépjármű-értékesítő kollégák.
Nem úgy a TGE Next Level esetében, ami már nevében is büszkén hirdeti, hogy az MAN legkisebb családtagja új szintre lépett. A 11 újonccal együtt immár 27 asszisztens rendszer őrködik a fedélzeten, hogy meglétükkel fokozzák a járművezető kényelmét, valamint mindannyiunk biztonságát. Az új vezérlőegységeknek, radarszenzoroknak, valamint kameráknak köszönhetően olyan vezetéstámogató rendszerek költözhettek a külsőleg szinte változatlan TGE haszonjárműbe, amire korábban gondolni sem lehetett. Az sem elhanyagolható szempont, hogy ezentúl szükségtelen szoftverfrissítésért szervizbe látogatni, hiszen online érkezik majd a korszerűsítés.
Biztonsági játékos
A legolcsóbb MAN TGE Next Level is felismeri fáradtságunkat, a táblákat, a gumiabroncsok nyomását, valamint szabályozza a sebességet. Továbbá intelligens sebesség-, aktív sávtartó-, vészfék- és parkolóasszisztens is segíti a sofőr munkáját. Ezentúl baleset esetén légzsákba hajthatják buksijukat a „kis” MAN járművezetőinek anyósai. Viszont a legnagyobb kisoroszlánoknál csak azok, akiknek a veje konfiguráláskor nem sóherkedett. Cserébe a 3,5 tonna össztömegnél nehezebb, N2 kategóriába sorolható MAN TGE haszonjárművek számára az alapfelszereltséget gazdagítja a jármű közvetlen környezetét pásztázó holttér- és követésitávolság-figyelmeztető rendszer, ami elsősorban a gyalogosok és kerékpárosok épségére figyel. Némi baksis ellenében a „B” kategóriájú jogosítvánnyal is vezethető TGE kishaszonjárművek számára is elérhető ez a vezetéstámogató rendszer. Fizetős a Cruise Assist, továbbá a vészhelyzeti asszisztenst is magába foglaló, kizárólag automatikus sebességváltóhoz választható Cruise Assist Plus rendszer is. Ezek a technikai csomagok aktívan támogatják a járművezetőt abban, hogy sávon belül tartsa a járművet. Egyúttal abban is segítenek, hogy a megengedett sebességet, valamint az előtte haladóktól való biztonságos távolságot se vegye félvállról. Igény esetén kanyarodássegítő figyelheti a szembejövőket, hogy balra kanyarodáskor minimalizálja a balesetek kockázatát.
Érett oroszlánkölyök
Megújult, egyúttal „digitalizálódott” a műszerfal is. Az információs és szórakoztató rendszerrel egy 10,4 colos érintőképernyőn keresztül kezelhetünk, de a rövidlátók kérhetik egy termetes 12,9 col képátlójú kijelzővel is. Eközben alapáron kulcs nélküli indítás, két USB-C csatlakozó, valamint elektronikus vezérlésű rögzítőfék teszi komfortosabbá a sofőrök életét. Amennyiben hajlandóak vagyunk áldozni rá, vezeték nélkül sem száradnak el az energiaéhes eszközeink. Az új multifunkciós kormánykerék mögé költözik a nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval felvértezett kis oroszlánok irányváltó karja. A hatfokozatú manuális sebességváltó karja a korábbi helyén maradt. Apropó hajtáslánc! Maradt a kétliteres dízelmotor, de távozott a 75 kilowattos (102 lóerő) teljesítményű változata. A belépőszintet ezentúl a 103 kilowattos (140 lóerő) képviseli majd. Akinek ennyi sem elég, csemegézhet a 120 és 130 kilowattos (163, 177 lóerő) erőgépek közül.
Júniusban kezdődik a legelső TGE Next Level modellek gyártása. Semmiképp se várjon addig a rendeléssel, aki szeretne egyet! Nehogy hosszabb sor végére kelljen állnia, mint azoknak az optimista szülőknek, akik 1988 karácsonyán zöld banánra várakoztak a Skála Budapest Nagyáruház előtt.

Volkswagen Crafter teszt: Megéri cserélni?
Alaposan megújult a Volkswagen Crafter. Az újdonságok sorában digitális műszeregységet, új fedélzeti információs és szórakoztató rendszert és gazdag biztonsági arzenált is találunk. Mit jelent mindez a mindennapokban, megéri lecserélni?

Renault Master L3H2: Feketeöves mester
Nap mint nap szürke eminenciásként róják az utakat. Tudjuk, hogy léteznek, minden nap találkozunk legalább egy példánnyal, mégsem vesszük igazán észre. Pedig hagyományosan kategóriájuk legpraktikusabb és legnagyobb egyedei közé tartoznak.

Volkswagen Transporter T3 és T4 Air Start Unit (ASU): Reptéri széltolók
Minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy mai főszereplőinktől elállt a lélegzetünk, mégsem szenvedtünk oxigénhiányban. Sőt!

Keleti kihívó
Két érdekesnek tűnő villanyfurgonnal érkezik hazánkba a kínai Farizon márka. A rövid bemutatkozás alapján bizony akad ígéretesnek tűnő paraméter az ajánlatukban, első benyomásainkat összefoglaltuk nektek. A videóban emlegetett anyagokat, vagyis a modern London villanyos taxijából épített áruszállító tesztjét, valamint a Ford versenyfurgonjainak történelmét itt olvashatod el: Viktoriánus erkölcsök?! – LEVC VN5 teszt Szupernagyi furgonjai – […]

MAN TGE Next Level teszt: Csillag született!
Találós kérdés! Melyik az a jármű, ami a kicsik között az egyik legnagyobb, mégis népes családja messze legkisebb tagja? Természetesen a megújult MAN TGE Next Level kishaszonjármű, ami külsőleg kevésbé, belső értékeiben azonban szó szerint szintet lépett! Ezért nem egy, hanem rögtön két példányát is alaposan próbára tettük.

75 éves a Volkswagen Transporter: Büszkén ragyog az aranyfarkas Wolfsburg címerén!
Kereken 75 éve, hogy kigördült az alsó-szászországi városból az első Volkswagen Transporter. Azóta immár a hetedik generációnál jár a nagynevű név, amely három jól elkülöníthető típuscsaláddá bővült.