Idén tizenötödik alkalommal rendezik meg október 22. és 25. között a Feria Internacional del Autobús y del Autocar szakvásárt Madridban. Ott és akkor arra is fény derül majd, hogy melyik gyártó típusa kapja meg a Minibus of the Year trófeát.
Olyan nagyágyúk képviseltetik magukat a Feria Internacional del Autobús y del Autocar (Nemzetközi Autóbusz és Turistabusz Szakvásár) többnapos rendezvényén, mint a Daimler Buses, az Irizar, a Solaris vagy éppen a ZF. Összesen csaknem száz kiállító érkezik majd a spanyol fővárosba 14 országból. A szép mennyiségű cég kapcsán látható, hogy a kétévente megrendezett FIAA-kiállítás közel sem csupán az Ibériai-félsziget számára releváns, egyértelműen ez az egyik legnagyobb buszos seregszemle Európában.
Az esemény egy számunkra is kiemelkedően fontos programot is tartalmaz, méghozzá a spanyol Autobuses y Autocares magazin által szervezett Minibus Euro Test 2024 megmérettetés rangos díjátadóját, a Minibus of the Year ünnepségét október 22-én. Idén a versenyben csak olyan új vagy újratervezett modellek vehetnek részt, amelyek legfeljebb két éve kerültek piacra és maximum nyolc méter hosszúak. A zsűri tagjai 23 európai országot képviselnek, a testület magyar tagja Rolling Tons. Az indulók értékelése során számba vesszük majd többek között a minibuszok teljesítményét, a belső és külső dizájnját, a biztonságot és a kényelmi tényezőket is. Mi több, több napon keresztül gyakorlati tesztelésnek vetjük majd alá a járműveket. Korábban az International Bus & Coach of the Year zsűrije három alkalommal rendezte meg a minibuszok versenyét, és ennek nyomán 2017-re, 2019-re és 2022-re osztott elismerést. Az eddigi nyertesek az IVECO Bus Daily Tourys, a Mercedes-Benz Sprinter City 75 és a Car-Bus.net Shaula modelljei voltak. Idén vajon ki gördül majd be az első helyre?

60 éves a Ford Transit: A furgon, amire a világ támaszkodik
Zöldséges bolttól az állatkertig, a brit királyi családtól a bűnügyi kalandok színhelyéig – a Ford Transitot szinte mindenhol láthattuk már. Hatvan év alatt számtalan vállalkozásnak és felhasználónak vált szorgos segítőtársává a típus.

130 éves az IVECO Bus cseh gyára: Itt aztán tudnak egyet s mást a buszokról
Nemcsak a kelet-európai régió, hanem a kontinentális Európa egyik meghatározó buszgyára az IVECO Bus csehországi üzeme. A mindenkori gyárkapu fölött lógott már Sodomka, Karosa és Irisbus felirat is, hiszen 130 év történelmét rejtik a falak. Gyere, fussunk végig gyorsan a históriájukon, a gyártásfolyamatokon és a jövőbe vezető útjukra is vessünk egy rövid pillantást!

Knorr-Bremse Diagnostics: Huszonöt perc alatt újra úton!
Mindössze huszonöt perc kellett, hogy egy lerobbant teherautó újra útra keljen. A Knorr-Bremse Diagnostics szoftverével a gyors hibaelhárítás és a költséghatékony javítás minden haszonjárműhöz egyszerűen elérhető, így a fuvarozók órákat spórolhatnak.

Dacia Duster Journey 4×4: Dízel nincs, hengerből is csak három maradt, de vajon mást is elvesztett?
Könnyű és egyben nehéz dolga is van a Duster harmadik generációjának. Könnyű, mert nemigen van más alternatíva abban a szegmensben és ársávban, ahol ő játszik, ha valódi négykerék-meghajtású modellről van szó.

Ezért döntött ismét a DAF mellett a Supernova Intertrans: Gazdaságos, biztonságos, kényelmes
Sokan azt gondolják, hogy a fuvarozó vállalkozásoknál a járművek kiválasztása egyfajta hitrendszer kérdése. A valóság azonban az, hogy ma már szinte minden esetben rengeteg paraméter áll egy ilyen beszerzés hátterében.

Íme, 2026 legjobb haszongépjárművei
Díjazták a lyoni Solutrans kiállításon az év kishaszonjárművét, az év pickupját, az év teherautóját és az év teherautó-innovációját is. Nem meglepő módon a villanymotoros modellek taroltak, a Bosch pedig egy hálózatba kapcsolt megoldással győzött.











