Hirdetés:

Számottevő újdonságokkal igyekezett elvonni a figyelmet az Oktoberfest hagyományosan csinos leányzóiról, no meg a literes söröskorsókról a müncheni IAA Mobility 2023 kiállításon a Continental.

Habár ennek sikerességében kételkedünk, abban semmiképp, hogy a 152 esztendős Continental innovatív vénája megkopott volna. Annál is inkább, mivel a Conti CityPlus tanulmány-gumiabroncsuk a hagyományos társaihoz képest városi forgalomban tíz százalékkal nagyobb energiahatékonysággal büszkélkedhet! Ez a belső égésű erőforrásokkal mobilizált járműveknél számottevően kevesebb szén-dioxid-kibocsátást, a villanyautóknál pedig önmagában háromszázalékos hatótávnövekedést eredményez. Egy átlagos városi kishaszonjárműnél például ez száz kilométerenként 0,6 kilowattóra megtakarítást jelenthet. Habár nem tűnik eget rengető különbségnek, az elektromos járművek esetében ez kifejezetten nagy jelentőséggel bír, hiszen ott közismerten minden kilométer számít. A Conti CityPlus legnagyobb innovációja, hogy a kemény munkával megszerzett energiahatékonyságot nem a gördülési ellenállás csökkentésével érték el a Continental szakemberei. Hiszen azt az utóbbi tíz esztendőben már úgyis 25 százalékkal mérsékelték. De akkor mivel?

Bizonyára nem kell szemléltetnünk az urbánus közlekedés sajátosságait. Elindulások és megállások végtelennek tűnő sorozata, ami nemcsak idegszálainkat feszegeti, hanem a gumiabroncsokban is állandó torziós deformációkat idéz elő. Ezeket a rájuk ható forgatónyomaték okozza és gyorsításkor többletenergiát igényel. Magyarul, fokozza járművünk étvágyát. A sors fintora, hogy a kiemelkedő forgatónyomatékkal rendelkező, tekintélyes tömegű akkumulátoros villanymotorosok esetében hangsúlyosabban jelentkeznek a deformációk és velük együtt az energiapazarlás is. A Continental Conti CityPlus tanulmányt a sorozatgyártású EcoContact 6 gumiabroncsból alakították ki. Márpedig ezeket eleve nagy futásteljesítményre és kis gördülési ellenállásra optimalizáltak. A tanulmány futófelülete egy új, V formájú mintázatot kapott, ami merevebb profilt eredményez. A szakemberek megváltoztatták az abroncs teherhordásért felelős vázát, a karkaszt is, valamint a gumiösszetételt sem hagyták érintetlenül.

Csupán a lovaskocsik faküllős és vasabroncsos kereke fenntarthatóbb a prémiumgyártó UltraContact NXT gumiabroncsánál. Az alkotóelemek 65 százaléka megújuló, újrahasznosított vagy ISCC PLUS fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkezik. Ez kiemelkedő, az eddigi legnagyobb arány a sorozatgyártású gumiabroncsok között. Ennek jelentőségét akkor mérhetjük legjobban fel, ha azt is tudjuk, hogy a fenntartható alapanyagok aránya jelenleg csupán 15-20 százalék között mozog. A gyártó tervei szerint ezt 2030-ra negyven százalék fölé akarják tornázni, 2050-re pedig szeretnék elérni, hogy kivétel nélkül megújuló és újrahasznosított anyagokkal dolgozhassanak. Ha virtuális mikroszkóp alá helyezzük az UltraContact NXT gumiabroncsot, azt láthatjuk, hogy 32 százalék az olyan megújuló nyersanyagok aránya, mint a papír- és faipari melléktermékekből származó gyanta, vagy a rizshéjból keletkező hamuból származó szilikátok. Az újrahasznosított PET-palackok az abroncsok öt, a bioalapú és körforgásos nyersanyagok pedig a 28 százalékát teszik ki. Hála istennek a Continental UltraContact NXT kivételes fenntarthatósága ellenére sem annyira „zöld”, hogy egy tempósan vett kanyarban lecsússzunk vele az ideális ívről a vegetációba. Ugyanis a nedves útfelületen fékezés, zajszint és gördülési ellenállás tekintetében mind a 19 méret a legjobb értékelést (A) megkaparintva teljesítette a teszteket. A biztonság az első a jövő mozgásában is!

Skálázható különbségek!
Hírek

Skálázható különbségek!

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Continental és Aurora önvezető haszonjárművek technológiájára irányuló együttműködése.

Mercedes-Benz Intouro K hybrid: Spórolós élmunkás
Teszt

Mercedes-Benz Intouro K hybrid: Spórolós élmunkás

Népszerűnek számít a karosszékből hőbörögni, babok számolgatásával vádolni a pénzügyi osztályt egy-egy típus elkaszálásakor. Azonban a racionalizálás sokszor elengedhetetlen, néha pedig olyan sokoldalú és példamutató megoldásokat szül, mint az Intouro.

Százéves a Kienzle és VDO tachográf: Menetelő írnok
Történelem

Százéves a Kienzle és VDO tachográf: Menetelő írnok

Természetesen nem az egy négyzetméterre eső faragatlan tuskók feljegyzésére szolgál a tachográf, hiszen az a haszonjárművek menetíró készüléke. Hogyan vált ez az egykor papírkorongra körmölő, mechanikus mérőműszer digitálisan intelligenssé?

Indulás előtti digitális ellenőrzés: Nincs helye mulasztásnak
Háttér

Indulás előtti digitális ellenőrzés: Nincs helye mulasztásnak

Bár a KRESZ mindenki számára előírja a napi ellenőrzéseket, ezt sokan csak ajánlásnak tartják. Azonban a haszonjárművek esetében emberéletek múlhatnak egy időben fel nem ismert műszaki hibán. Segítség vagy újabb nyűg, ha digitalizálják a reggeli rutint?

Harmincas zóna
Hírek

Harmincas zóna

Harmincesztendős a Continental veszprémi telephelye.