Hirdetés:

Mondhatni, hazai pályán villantott új elektromos autóbuszával a Kravtex-Kühne Csoport. Győrben állt ugyanis forgalomba a magyar gyártó legelső teljesen elektromos típusa, a Credobus Electronell.

Az akadálymentes, városi és elővárosi közlekedésre is alkalmas Credobus Electronell 12 méteres szóló változatát immár utasforgalomban tesztelik. A 18 méteres csuklós változat az év második felében érkezik. Az Electronell 12 villanybuszt kategóriájának egyik legtakarékosabb és leggazdaságosabb járművének hirdeti a gyártó. Ez nem légből kapott állítás, hiszen már a dízelmotoros Econell sem a szovjet ZiSZ-127 Turbo NAMI-053 gázturbinás busz fogyasztási paramétereit idézte. A legkönnyebb fémvázas villanybusznak számító 11 tonnás Electronell 12 sorstársaihoz képest nagyságrendileg két tonna tömegelőnyt tud felmutatni. Így a háromszáz kilométeres hatótávolságot nem négy, hanem csupán három, összesen 294 kilowattórás akkumulátorcsomaggal teljesíti. Az alacsonybelépésű konstrukció további előnye, hogy két akkumulátor a padló alá kerülhetett, így a 410 kilowattos villanymotorral felvértezett Electronell stabilitása még forszírozottan vett kanyarokban is kiemelkedő.

Fenntartható hitvallás
Hírek

Fenntartható hitvallás

Hazánk vezető buszgyártója, a Kravtex-Kühne Csoporthoz tartozó Credobus egy nemzetközi összehasonlításban is a legkönnyebbek és leghatékonyabbak közé tartozó elektromos autóbuszcsaládot prezentál idén.

Nem fogyott, gyarapodott!
Háttér

Nem fogyott, gyarapodott!

Míg 2022-ben a legtöbb szegmens zsugorodott, tavaly mindegyik méret- és jármű-kategória gyarapodott, ami összességében 16 százalékos növekedést eredményezett! Ez igen szép eredmény úgy, hogy a 2023-as évet kemény infláció, egyre fokozódó nemzetközi helyzet és az ebből fakadó gazdasági bizonytalanság jellemezte.

Csuklós reménység
Hírek

Csuklós reménység

Forgalomba álltak a Volánbusz Zrt. és hazánk legújabb magyar gyártású csuklós autóbuszai! Egyúttal lezárult a flotta zöldítését célzó projekt is, ami másik ok az örömre.

Frissülő flották
Hírek

Frissülő flották

Immár öt éve tart a Volánbusz jármű-fiatalítási programja. Az utóbbi időben jelentősen felgyorsultak az események, annyi átadás történt, hogy csak kapkodjuk a fejünket.

Credobus Econell 12 Next: Tizenkettő lett, maradhat?
Bemutató

Credobus Econell 12 Next: Tizenkettő lett, maradhat?

Nem a hentes csapta le a győri és mosonmagyaróvári busznagyhatalom csuklós buszának hátsó kocsitestét. Ha így lenne, a maradvány nélkülözné a hajtásláncot – értő kezek faragták a közös alapból az új generációs szóló buszt.

Itt elmondhatod a véleményedet!