Hirdetés:

Bemutatta legújabb elővárosi és helyközi villanybuszát a Volvo Buses.

A két- vagy háromtengelyes, 12,3 és 14,9 méteres változatban elérhető, alacsonybelépésű Volvo 8900 Electric legfeljebb 110 utas kényelmes és biztonságos utazását teszi lehetővé. A legújabb Volvo BZR Electric alvázra épül, így domborzat és az elvárt menetdinamika függvényében egy vagy két villanymotorral is kérhető a 8900 Electric. Utóbbi esetén 400 kilowattal gazdálkodhat a járművezető. Ekkora teljesítményhez már jelentős akkumulátorkapacitás szükségeltetik, de ebben sem szenved hiányt az új villanyüdvöske. A modulárisan elhelyezett akkumulátorcsomagoknak köszönhetően maximum 540 kilowattórás kapacitás áll rendelkezésre. Felsővezetékről, pantográf-áramszedőn keresztül 450 kilowattos, hagyományos egyenáramú CCS2-töltőcsatlakozón pedig 250 kilowattos teljesítménnyel veheti magához az elektronokat. Reméljük, hamarosan hozzánk is eljut majd a közösségi közlekedés legújabb, skandináv gyöngyszeme!

Európai buszgyárak bezárása: Ködbe vesznek?
Háttér

Európai buszgyárak bezárása: Ködbe vesznek?

Finoman szólva is próbára tette a buszos szakmát az elmúlt néhány év. Idén két történelmi gyártó is bejelentette, hogy lehúzza a redőnyt lengyelországi gyárában, és ezzel a komplett buszok európai gyártásának véget vet. Mi vezetett ide, s mi jön ezután?

Csuklós reménység
Hírek

Csuklós reménység

Forgalomba álltak a Volánbusz Zrt. és hazánk legújabb magyar gyártású csuklós autóbuszai! Egyúttal lezárult a flotta zöldítését célzó projekt is, ami másik ok az örömre.

Frissülő flották
Hírek

Frissülő flották

Immár öt éve tart a Volánbusz jármű-fiatalítási programja. Az utóbbi időben jelentősen felgyorsultak az események, annyi átadás történt, hogy csak kapkodjuk a fejünket.

Zajszennyezés: Csendet kérünk!
Zöld jövő

Zajszennyezés: Csendet kérünk!

Hatalmas vívmánya az emberiségnek a közlekedés nagymértékű fejlődése. Viszont, mint sok más pozitív folyamatnak, úgy ennek is számos negatív következménye hat a mindennapi életünkre. Egyik ilyen, talán sokszor nem is tudatosuló terhelés a zaj.

Virtuális földrajzi kerítés: Automatizált alkalmazkodás
Technika

Virtuális földrajzi kerítés: Automatizált alkalmazkodás

Megkönnyíti a járművezetők munkáját, fokozza a közlekedés- és árubiztonságot, csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a zajterhelést, valamint mérsékli az üzemelési költségeket. Dióhéjban ezt tudja a geofencing, magyarul virtuális földrajzi kerítés.

Egyedül nem megy!
Háttér

Egyedül nem megy!

Így szól a régi sláger. Mi is megírtuk korábban, hogy pontosan ezt gondolták a Daimler Truck, a TRATON- és a Volvo-csoport döntéshozói is, amikor összefogtak, hogy egy európai töltőhálózatot hozzanak létre a nehéz-teherautók és távolsági autóbuszok számára.

Itt elmondhatod a véleményedet!