Bemutatta legújabb elővárosi és helyközi villanybuszát a Volvo Buses.
A két- vagy háromtengelyes, 12,3 és 14,9 méteres változatban elérhető, alacsonybelépésű Volvo 8900 Electric legfeljebb 110 utas kényelmes és biztonságos utazását teszi lehetővé. A legújabb Volvo BZR Electric alvázra épül, így domborzat és az elvárt menetdinamika függvényében egy vagy két villanymotorral is kérhető a 8900 Electric. Utóbbi esetén 400 kilowattal gazdálkodhat a járművezető. Ekkora teljesítményhez már jelentős akkumulátorkapacitás szükségeltetik, de ebben sem szenved hiányt az új villanyüdvöske. A modulárisan elhelyezett akkumulátorcsomagoknak köszönhetően maximum 540 kilowattórás kapacitás áll rendelkezésre. Felsővezetékről, pantográf-áramszedőn keresztül 450 kilowattos, hagyományos egyenáramú CCS2-töltőcsatlakozón pedig 250 kilowattos teljesítménnyel veheti magához az elektronokat. Reméljük, hamarosan hozzánk is eljut majd a közösségi közlekedés legújabb, skandináv gyöngyszeme!
![Európai buszgyárak bezárása: Ködbe vesznek?](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2023/10/buszkonyec_010-768x432.jpg)
Európai buszgyárak bezárása: Ködbe vesznek?
Finoman szólva is próbára tette a buszos szakmát az elmúlt néhány év. Idén két történelmi gyártó is bejelentette, hogy lehúzza a redőnyt lengyelországi gyárában, és ezzel a komplett buszok európai gyártásának véget vet. Mi vezetett ide, s mi jön ezután?
![Csuklós reménység](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2023/08/volan_010-768x432.jpg)
Csuklós reménység
Forgalomba álltak a Volánbusz Zrt. és hazánk legújabb magyar gyártású csuklós autóbuszai! Egyúttal lezárult a flotta zöldítését célzó projekt is, ami másik ok az örömre.
![Frissülő flották](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2023/04/hirek_volanbusz_010-768x432.jpg)
Frissülő flották
Immár öt éve tart a Volánbusz jármű-fiatalítási programja. Az utóbbi időben jelentősen felgyorsultak az események, annyi átadás történt, hogy csak kapkodjuk a fejünket.
![Zajszennyezés: Csendet kérünk!](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2022/10/zajszennyezes_010-768x432.jpg)
Zajszennyezés: Csendet kérünk!
Hatalmas vívmánya az emberiségnek a közlekedés nagymértékű fejlődése. Viszont, mint sok más pozitív folyamatnak, úgy ennek is számos negatív következménye hat a mindennapi életünkre. Egyik ilyen, talán sokszor nem is tudatosuló terhelés a zaj.
![Virtuális földrajzi kerítés: Automatizált alkalmazkodás](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2022/10/geofencing_010-768x432.jpg)
Virtuális földrajzi kerítés: Automatizált alkalmazkodás
Megkönnyíti a járművezetők munkáját, fokozza a közlekedés- és árubiztonságot, csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a zajterhelést, valamint mérsékli az üzemelési költségeket. Dióhéjban ezt tudja a geofencing, magyarul virtuális földrajzi kerítés.
![Egyedül nem megy!](https://rollingtons.hu/wp-content/uploads/2022/08/hirek_toltike_010-768x432.jpg)
Egyedül nem megy!
Így szól a régi sláger. Mi is megírtuk korábban, hogy pontosan ezt gondolták a Daimler Truck, a TRATON- és a Volvo-csoport döntéshozói is, amikor összefogtak, hogy egy európai töltőhálózatot hozzanak létre a nehéz-teherautók és távolsági autóbuszok számára.