Követve a globális járműipari trendeket napjainkra a pickupok platós, terepjárásra alkalmas luxusautókká váltak. Ám nem minden piacon, illetve nem mindenki igényli ezt a kifinomultságot és korszerűséget. Ezért született meg a Toyota Hilux Champ.
Kezdetben vala a Toyota Hilux, mint strapabíró, puritán, megfizethető, kiváló terepjáró képességű üsd-vágd munkaautó, az elpusztíthatatlanság szimbóluma. Csakhogy az autóipari divatirányzatokkal haladva az elmúlt évtizedekben ez a legendás típus is fokozatosan egy látványos megjelenésű, kifinomult, igényes belsőterű, drága kényelmi és biztonsági berendezésekkel telepakolt, nagy teljesítményű, korszerű életstílus-autóvá vált. Így a világ egyes részein, például Európában tökéletesen megfelel a legtöbb felhasználó egyre magasabb szintű igényeinek. De mi lesz azokkal a főként fejlődő országokban lakó magánszemélyekkel, illetve kisvállalkozókkal, akik továbbra is egy olcsó, egyszerű, sokoldalúan alkalmazható és felépítményezhető, könnyen üzemben tartható pickupot, illetve kishaszonjárművet keresnek hobbijukhoz vagy munkájukhoz? Erre a kérdésre válaszolt a Toyota tavaly év végén a Hilux Champ bevezetésével. A Thaiföldön készülő jármű prototípusát még IMV 0-nak hívták, ami arra utal, hogy a Toyota által húsz évvel ezelőtt bevezetett platformra épül. Az IMV az Innovative International Multi-purpose Vehicle rövidítése, ami magyarul innovatív nemzetközi többcélú járművet jelent. Erre a létraalvázas, hátsó- vagy összkerékhajtású, hosszmotoros, elöl független, kettős keresztlengőkaros, hátul pedig laprugós, merevhidas felfüggesztésű alapra épül 2004 óta például a Hilux pickup, a Fortuner szabadidő-autó és az Innova egyterű.
A Hilux méretosztályában indul
A japán gyártó és thaiföldi leányvállalata egyelőre szűkmarkúan méri az információkat a Hilux Champ típusról. Annyi bizonyos, hogy a rövidfülkés, kétszemélyes jármű kétféle tengelytávval, 2,0 és 2,7 literes benzin-, illetve 2,4 literes dízelmotorral, ötfokozatú manuális vagy hatfokozatú automatikus sebességváltóval készül, kezdetben 11 modellváltozatban. A hosszú tengelytávú, platós, dízelüzemű kivitelről már azt is lehet tudni, hogy 5,3 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,74 méter magas, tengelytávolsága pedig 3085 milliméter. Legnagyobb megengedett össztömege 2,79 tonna, amihez 1,0 tonna hasznos teherbírás társul. Ez azt jelenti, hogy a Hilux Champ a meghatározó paraméterek tekintetében a mifelénk is jól ismert Hilux kategóriáját képviseli.
Bármi lehet belőle
Ám a száraz számadatoknál most fontosabb az a koncepció, ami a Hilux Champ mögött áll. A Toyota ugyanis a thaiföldi leányvállalatának munkatársaival közösen nem csupán egy praktikus és a nemes egyszerűségében bájos járművet alkotott meg, hanem egy teljes körű és nagymértékben személyre szabható mobilitási megoldást. Kedvező fenntartásához a kategória átlagánál jóval szerényebb vételár mellett a mérsékelt karbantartási költségei is hozzájárulnak. Ezenkívül az alvázát a „Monozukuri” szerkezeti felépítéssel a lehető legnagyobb mértékben előkészítették a legkülönfélébb átépítésekre és felépítményezésekre, például jól átgondoltan elhelyezett furatokkal. Ennek érdekében a fejlesztésbe számos utólagos járműátépítéssel foglalkozó céget is bevontak, így a Hilux Champ felépítményezése gyorsan, egyszerűen és olcsón elvégezhető. Legyen szó emelőkosaras járműről, büfékocsiról vagy mobil állatkórházról, szinte csak a fantázia szabhat határt a felhasználási lehetőségeknek. Sőt, a Toyota a piaci bevezetés előtt több mint száz ilyen járműátépítő vállalkozásnak elküldte a típus dokumentációit, hogy előre felkészülhessenek az átalakításokra. Emellett a „mindent egy helyen” elv jegyében a gyártó ellátta az értékesítőket az ilyen partnerek listájával, hogy komplett csomagként eleve beépíthessék az utólagos módosítások költségét a jármű vételárába vagy lízingdíjába.
Tálcán kínált lehetőségek
Ráadásul a Toyota még ennél is tovább ment az ügyfelek kiszolgálása terén, ugyanis teljes körű üzleti megoldásokat kínál számukra. Ez azt jelenti, hogy ha valaki szeretne indítani egy vállalkozást, akkor egy számára megfelelő franchise-szerződéssel együtt szerezheti be Hilux Champ pickupját. A Toyota tehát nem csupán járművet ad az ügyfeleinek, hanem kézzel fogható lehetőséget egy saját üzlet beindításához. Természetesen vállalati ügyfeleket is éppen ilyen rugalmasan és teljeskörűen kiszolgálhatnak a márkakereskedők. Emellett a Toyota Leasing különleges pénzügyi konstrukciókkal is támogatja a Hilux Champ járművek beszerzését. Például 108 hónapra kiterjesztett futamidővel és a lízing mellett rugalmas bérleti megoldásokkal a „mobilitás, mint szolgáltatás” koncepció keretében. Továbbá a karbantartási és biztosítási díjak is beépíthetők ezekbe a csomagokba. A szervizek pedig soron kívüli gyorsszervizt és helyszíni kiszolgálást is kínálnak az ügyfeleknek. Mindezek tükrében a bajnokajánlatot képviselő Toyota Hilux Champ sikerre van ítélve, a fejlődő országokban mindenképpen.

Íme, 2026 legjobb haszongépjárművei
Díjazták a lyoni Solutrans kiállításon az év kishaszonjárművét, az év pickupját, az év teherautóját és az év teherautó-innovációját is. Nem meglepő módon a villanymotoros modellek taroltak, a Bosch pedig egy hálózatba kapcsolt megoldással győzött.

Új Toyota Hilux: Elektromos hajtással érkezik a Hilux új generációja
A Toyota bejelentette a pickup kilencedik generációját, amely többféle hajtáslánckínálatban is elérhető lesz. A tisztán elektromos mellett hibrid, dízel- és benzinmotoros változat is megvásárolható lesz. 2028-ban pedig jön a hidrogén üzemanyagcellás elektromos Hilux.

Ford Ranger PHEV menetpróba: Túl a dízelen: alapfelszereltség a feszültség
Kell majd egy hosszabb és alaposabb teszt, de elsőre a hálózatról tölthető hibrid Ford Ranger egész életképesnek tűnik. A hazai bemutatóról szóló videónkból többek között azt is megtudhatod, hogy mit keres a pickupban egy eddig csak sportos modellekből ismerős, közel 20 éves benzines erőforrás.

Nissan Frontier Crew Cab SC: Nesze neked hat henger!
Egyenesen a vadnyugatot, a naplementébe lovagló hősök korát idézi mai alanyunk. Ugyanis ebben az epizódban elhoztunk nektek valami amerikait. Pontosabban egy amerikai piacos, itthon igazi ritkaságszámba menő Nissan Frontier pickupot mutatunk be.

Megérkezett hazánkba a Maxus: Pickupot a népnek
Újabb távol-keleti márka debütál Magyarországon, ezúttal a négy nagy tradicionális kínai autógyártó közül a legnagyobb, a SAIC hozza el a Maxus haszonjárműveit.

Jeep Easter Safari: Észbontó tanulmány-terepjárók
Ismét Amerika felé kacsintottunk, és az egyik legszebb húsvéti hagyományt mutatjuk be nektek! Idén először videóformában számolunk be a Jeep Easter Safari zarándoklatról.














