Eltökélten hisz a Toyota a hidrogénalapú társadalomban, amelynek motorja az üzemanyagcella. Íme, a világ legnagyobb autógyártójának legújabb eredményei az üzemanyagcellás járművek fejlesztése terén a pickuptól a nyerges vontatón át az autóbuszig.
Fontos mérföldkő a szén-dioxid-semleges közlekedés felé vezető úton, hogy a Toyota az angliai gyárában megépítette az üzemanyagcellás elektromos hajtású Hilux pickup első prototípusát. Hajtáslánca a második generációs Toyota Mirai személyautó jól bevált részegységein alapul. Az alváz hossztartói között elhelyezett három hidrogéntartály több mint hatszáz kilométer hatótávolságot biztosít a pickup számára. Kompakt akkumulátorát pedig a hátsó tengely és a plató közé építették be, hogy ne a fülkéből vegyen el helyet. A 2022 elején indult fejlesztési projekt első kézzelfogható eredményét további kilenc jármű elkészítése követte még a 2023-as év végéig. Ezeket pedig alapos tesztelésnek vetik alá, hogy a modell az évtized második felében induló sorozatgyártás kezdetére megfeleljen a biztonsági, vezethetőségi, használhatósági és tartóssági elvárásoknak.
Szintén európai vonatkozású eredmény, hogy a Toyota Motor Europe és a VDL Groep még 2022 májusában kezdődött együttműködéséből megszületett az első üzemanyagcellás nyerges vontató. Ezt hamarosan további négy példány követi, amelyeket a Toyota logisztikai partnerei üzemeltetnek majd tesztelési céllal több nyugat-európai országban öt éven keresztül. A nagyszabású projekt célja a japán márka európai logisztikai tevékenységének karbonsemlegesítésén túl az öreg kontinens fenntartható hidrogéntöltő infrastruktúrájának kiépítését is serkenteni. A DAF CF típuson alapuló, ám a Toyota üzemanyagcellás hajtását alkalmazó vontatón a fülke mögött helyezték el a hidrogéntartályokat.
Mindemellett a Toyota bejelentette, hogy a 2024-es párizsi olimpián az üzemanyagcellás moduljainak felhasználásával átépített, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású buszok is szolgálatot teljesítenek majd. A Nemzetközi Olimpiai Bizottság és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság világméretű mobilitási partnereként a Toyota tíz olyan távolsági busszal biztosítja jövőre több mint ötezer vendég szállítását, amelyek hagyományos hajtásláncát üzemanyagcellásra cserélik. Az átalakítás során az autóbuszok dízelmotorját és sebességváltóját 370 kilowattos villanymotorral, Toyota TFCM2-B üzemanyagcellás modullal és akkumulátorral helyettesítik. Ráadásul ezek a járművek az olimpiai játékok után az Île-de-France régióban szolgálnak majd tovább a közösségi közlekedésben és különjárati alkalmazásban egyaránt a B.E. Green francia közlekedési vállalat flottájában. A Toyota ezzel kiválóan bemutatja, hogy mekkora lehetőség rejlik a hagyományos hajtású buszok utólagos átalakításában az üzemanyagcellás technika segítségével a szén-dioxid-semleges közlekedés megteremtése érdekében. A japán gyártó pedig a legkülönfélébb közúti járművek mellett már vonatokban, áramfejlesztőkben és hajókban is sikeresen alkalmazza az üzemanyagcellás hajtást.

Toyota Proace Van és Proace Verso EV teszt: Közepes méretű, de nem középszerű, ász
Izgalmas lehetőség a Toyota Proace EV, ha valaki közepes méretű, elektromos kishaszonjárművet keres. A két akkumulátorkapacitással és 100 kilowatt teljesítményű gyorstöltéssel elérhető modellt nemrég alaposan próbára tettük.

Új Toyota Hilux: Elektromos hajtással érkezik a Hilux új generációja
A Toyota bejelentette a pickup kilencedik generációját, amely többféle hajtáslánckínálatban is elérhető lesz. A tisztán elektromos mellett hibrid, dízel- és benzinmotoros változat is megvásárolható lesz. 2028-ban pedig jön a hidrogén üzemanyagcellás elektromos Hilux.

Toyota Proace City EV Van és Verso teszt: Két pólus
A Toyota Professional kínálatának egyik legapróbb típusa a Toyota Proace City Van áruszállító és a Toyota Proace City Verso személyszállító.

Toyota Proace Max EV L3H2: Második pillantásra érdemes
Tavaly már alaposan kiveséztük a Toyota vadonatúj teljes méretű kishaszonjárművét, a Proace Max típust. Idén pedig megvizsgáltuk, mit tud az akkumulátoros elektromos változata.

Szemben a jogszabályok által generált kihívásokkal
Tökéletesen rávilágított a Toyota magyarországi importőrének évindító sajtótájékoztatója arra, milyen helyzetben vagyunk. Ha a világ legnagyobb autógyártója is az értékesítések visszafogásában látja a megoldást, akkor tényleg jó irányba haladunk?

KiMAXolt újdonság
Rég volt már, amikor a Toyota ekkora méretű kishaszonjárművet kínált Magyarországon. Az új Proace Max nem finomkodik, rárúgja az ajtót a konkurenciára – teheti, mert mindene megvan ahhoz, hogy testvéreihez hasonló sikereket érjen el a nagyfiúk között.













