Mindenkit ki kell ábrándítanunk, aki a cím felületes értelmezését követően az újra aktív ABBA együttes platinalemezére asszociált. Valójában a Daimler Truck 2006-ban bemutatott Active Brake Assist (ABA) aktív vészfékrendszeréről szólunk.
Ugyanis a közelmúltban értékesítették az egymilliomodik olyan járművet, amiben ilyen biztonsági megoldást találunk. Ma a teherautókhoz és autóbuszokhoz kínált ABA immár ötödik generációja pásztázza az utat éber radar- és kamerarendszerével. A biztonság fokozásának hagyományai egészen 1972-ig nyúlnak vissza, miután bevezették a balesetek vizsgálatát és kiértékelését. A Mercedes-Benz Trucks teherautóinál a blokkolásgátló fékrendszert (ABS) 1981-ben vezette be, röviddel később pedig a kipörgésgátlót (ASR) is. Abban az időben ez még a személyautóknál is ritkaságszámba ment. Az 1996-ban debütált Actros az első haszonjármű, amiben elektronikus vezérlésű fékrendszer (EBS) szorgoskodott. E pár példa csupán néhány azon elsőségek közül, amit a Daimler Truck számlájára írhatunk. Habár az innovatív, biztonságfokozó rendszerek legtöbbször a Mercedes-Benz háza tájáról kerülnek ki, később megjelennek a BharatBenz, a Freightliner, a Fuso, a Rizon, a Setra, a Thomas Built Buses vagy a Western Star járműveinek fedélzetén is. Kemény, de korántsem kivághatatlan fába vágta fejszéjét a Daimler Truck, amikor azt a célt tűzte maga és említett konszerntársai elé, hogy 2025-re 75, öt esztendővel később pedig már az értékesített járművek 80 százalékát az előírásokat túltejesítő vezetői segédrendszerrel szereljék fel.

Mercedes-Benz eActros 600: Kész a műalkotás
Amerika után Európa is rendelkezik sorozatgyártású akkumulátoros nyerges vontatóval a távolsági fuvarozáshoz. Az eActros 600 modellek 500 kilométeres hatótávja már megnyitja a lehetőséget itt is a tisztán elektromos hajtásra való átállásban.

2017 Mercedes-Benz Actros 1842 GigaSpace: Gigantikus tér
Akárcsak az örökölt étkészlet, ez is éveken át szolgálhat még egy kis suvickolás után. Tágas fülke lapul a használt háromágú csillag mögött, így akár nemzetközisként is megállhatja a helyét vagy másodkézből származó fényűző belföldezőssé válhat.

MB F1 bioüzemanyag
Nem aprózzák el! Hatalmas adag bioüzemanyaggal csökkentette az üde környezeten trappoló, szén-dioxid-szagú lábnyomát a Mercedes-AMG Petronas F1 Team versenyistálló.

Germán hősköltemény
Nagy szavakból nincs hiány, hiszen népszerűnek és erősnek is tartja új járművét az utólagos átalakításokat kínáló Heero.

Mercedes-Benz O 10000: Nyugalmazott postamester
Manapság nehéz elképzelni, hogy egy haszonjármű négy évtizeden keresztül és három különböző munkakörben szorgoskodjon. Márpedig ez a Mercedes-Benz eleinte távolsági buszként, majd csomagszállítóként, legvégül pedig gördülő postahivatalként szorgoskodott.

Mercedes-Benz V-osztály és Vito 2024: Új is, meg nem is…
Egészen 2026-ig kell várni a Mercedes-Benz új platformjára, amellyel majd a csak tisztán elektromos hajtás útjára lép a közepes méretű kishaszonjárművek területén. A luxusmárka fejlesztői addig is csinosítgatják a jelenleg futó modelleket.