Hirdetés:

Habár nem mindent sikerül elsőre átláthatóvá, logikusan kezelhetővé, valamint üzembiztossá varázsolniuk, mégsem haragszunk a gallokra, hiszen bevállalós bátorságukkal színt visznek a járművek világába. A Renault Trucks nagyot lépett előre a többiek után.

Ezúttal a járművezetők kényelmére, jó közérzetére, valamint biztonságára fókuszáltak a megújult Renault Trucks T, T High, valamint C és K típusaiknál a franciák. Azonban ne gondoljunk nagy innovációkra, elsősorban a konkurenseikhez viszonyított lemaradásaikból próbáltak kicsit lefaragni. Így aztán a komfortosság mellett a kezelőszervek ergonómiáját is fokozták és hatékonyabb vezetői segédrendszerekkel látták el járműveiket. Magától értetődő, hogy ezek az újdonságok a teljesen elektromos Renault Trucks E-Tech T és E-Tech C típusokat is gazdagítják.

Confort

A járművezető elé, a kormánykerék mögé és az egykori kerek műszerek helyére költözött a 12 colos főképernyő. A középkonzolra, de természetesen a sofőr felé fordítva pedig egy kilenccolos érintőképernyő került, amelyen egy tempósan és intuitívan kezelhető Android Automotive rendszer fut. A járművezető a multifunkciós kormánykerékről vezérelve eldöntheti, hogy a két képernyőn mit szeretne látni. Kedvére böngészhet a hívás-, valamint lejátszási listákban. A navigáció, valamint a kamerák képe is e képernyőkön válik láthatóvá. Igény esetén indukciós töltővel kényeztethetik telefonjaikat a sofőrök. Nemcsak a kormánykerék, hanem a műszerfal és az ülések is bőrszerkóba öltözhetnek. De textillel vagy bőrkötéssel ötvözve, szürke vagy fekete árnyalatban is kérhetjük ülőalkalmatosságainkat. Eközben a digitális műszerek otthonát a naturalista filmsztárokat idéző vörös árnyalatban is megrendelhetjük, az elektronzabáló Renault Trucks E-Tech T és E-Tech C fülkéinek belsőterében a kék színárnyalat is jelentős szerephez jut. Láthatóan a Renault Trucks igyekszik teljesíteni a vásárlók individuális igényeit is.

Letisztult, átlátható és korszerű környezetet biztosít a járművezetők számára a Renault Trucks

Sécurité

Habár harsonaszóval adják tudtunkra, semmi újdonság sincs a tengelyirányú és arra merőlegesen állítható kormánykerékben. Még akkor sem, ha az állítást két kézzel végezhetjük, lábpedállal reteszelve, ez ugyanis az Evo fantázianevű frissítéssel debütált már. Ugyanígy a nagy teljesítményű vészfékrendszer sem újdonság többé, de életet menthet. Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer automatikusan tájékoztatja a járművezetőt a teherautó és a pótkocsi gumiabroncsainak légnyomásáról. Az előírásoktól eltérő mérési eredmény esetén vészjelzéssel hívja fel a figyelmét a nagyobb tüzelőanyag-fogyasztás, valamint defekt lehetőségére. Az intelligens sebességszabályozó rendszer nem hagy teret a duhajkodásnak, azonnal figyelmeztet, amint a magukat Krasznai Jánosnak képzelők túllépik a felismert sebességhatárokat. Ezzel megrövidíti az államkasszák büntetésekből befolyó bevételeit, egyúttal jelentősen csökkenti a balesetek veszélyét.

Városi forgalomban számít leginkább az új biztonsági asszisztensrendszerek ébersége

Amennyiben mégis bekövetkezne ilyen, akkor annak jobb kimeneteléért mindenképp kérjünk a teherautóba a vezetőoldali légzsák hatékonyságát növelő övfeszítőt is. Dicséretes, hogy a villanyosoknál ez már az alapfelszereltséget gazdagítja. Igény esetén a jármű környezetének és rakományának, valamint vontatóknál a felnyergelés pillanatainak alaposabb pásztázásához további öt kamerával bővíthető a radarszenzorok és optikai egységek amúgy sem foghíjas flottája. Mindezt nem jófejségből teszik, hanem mert 2024 júliusától minden újonnan forgalomba helyezett haszonjárműnek teljesítenie kell a lényegesen szigorodó általános járműbiztonsági rendelet (General Safety Regulation) előírásait, amely 11 aktív biztonsági asszisztensrendszert ír elő. Nem mindnek kell már jövőre a fedélzeten lennie, háromnak elég csupán 2026 és 2029 között felszállnia.

Économie

Nem hiányoznak a T, T High, C, K, valamint az E-Tech T és E-Tech C haszonjárművekről az Optifleet, a Renault Trucks flottakezelő alkalmazásának Check és Map moduljai sem. Ezek a vezetési stílus kielemzésén, valamint az útvonaltervezés optimalizálásán szorgoskodnak. Az Optivision hatékonyabban zsonglőrködik a topográfiai adatokkal, mint a magyar őstörténet és a keletkutatás világhírű tudósa, Vámbéry Ármin a turkesztáni karavánszerájban. Mindamellett az automatikusan rögzített és felhőben tárolt adatok segítségével minden emelkedő előtt és után optimalizálja a fokozatváltási, gyorsítási, valamint sebességmegválasztási stratégiákat. Ezzel is hatékonyan csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást. Jól példázza a rendszer megbízhatóságát, hogy az alpesi régióban gyakori alagutakban sem vész el a kapcsolat, így tényleg százszázalékos lefedettségről beszélhetünk.

Renault Trucks D típusfrissítés: Felfrissülnek
Zöld jövő

Renault Trucks D típusfrissítés: Felfrissülnek

Megújult formákkal és új biztonsági funkciókkal frissítette fel főként terítőfuvarozásra készült, D-sorozatát a Renault Trucks. A járművei élettartamának meghosszabbítására irányuló sokrétű törekvései között megjelent az utólagos villamosítás is.

Bizonyítottan takarékos
Hírek

Bizonyítottan takarékos

Összesen 40 darab, különösen takarékos Renault Trucks nyerges vontatót vesz át idén az áru- és személyszállítással egyaránt foglalkozó Inter-VM Trans Kft.

Renault Trucks Oxygen: Tiszta a levegő!
Zöld jövő

Renault Trucks Oxygen: Tiszta a levegő!

Így sóhajthattak fel a Renault Trucks mérnökei, midőn első alkalommal titokban kigördültek a szerelem városának flaszterére, hogy az érzékeinket serkentő, szokatlan oxigénmolekulával dúsítsák Párizs belső égésű őskövületekkel szennyezett utcaképét.

Renault Trucks D Z.E. 4x2 16T: Múlt, jelen és jövő egyben
Teszt

Renault Trucks D Z.E. 4×2 16T: Múlt, jelen és jövő egyben

Egymással ellentétes érzések sora kavarog bennem. Felvillanyoz a ritkán látott vendég, de sajnálom, hogy sok szempontból a múltban ragadt. Már most örülök az általa ígért szebb jövőnek. Kicsit szomorú vagyok, hogy nálunk az még rendkívül távolinak tűnik.