Kérsz egy erős feketét? Valójában a zöldnél is zöldebbet, hiszen az Opel Mokka Electric szervizautó egy gramm káros anyagot sem bocsát ki – legalábbis nem ott, ahol közlekedik –, cserébe praktikusabb egy kombinál. Na jó, ne túlozzunk, stílusosabb náluk!
Számos konyhai eszközünk, valamint a legalább háromszor felfőzött török kávé mellett a 2012-ben porondra lépett Opel Mokka is a híres jemeni kikötőváros nevét viseli. A kompakt szabadidő-autó második generációja átköltözött a Stellantis cégcsoport CMP-platformjára. Ezzel csatlakozott az ezen a padlólemezen pöffeszkedők népes táborához – többek között a Citroën C4 X, a DS 3 Crossback, a Jeep Avenger és a Peugeot 2008 típusokhoz. Ráadásul belevezették még az áramot is. Mostantól pedig a műhely- és szervizautónak kialakított változata is elérhető, köszönhetően a rakterek német specialistájának.
A Bott cég vario3 fiókrendszerét a Mokka haszonjárműves feladatokhoz nem éppen ideális belsőteréhez igazították. Egy karosszériához rögzített, stabil biztonsági keret ad neki otthont. A könnyű, mégis masszív rendszer modularitását jól szemlélteti, hogy abban az esetben sem kell tehertaxit rendelnünk, ha hazafelé szeretnénk meglepni magunkat pár rekesz szénsavas malátalével. Ilyenkor egyszerűen, két mozdulattal kiemelünk és a műhelyben hagyunk egy szerszámokkal teli modult, hogy felszabadítsunk pár liter rakteret. Pompás, hiszen nincs mindenkinek szüksége a modulegyterűek hatalmas raktérfogatára. Sőt, még a kombik 1,5 köbméteres csomagtere is pazarló lenne számukra, azonban a kiskategóriás haszonjárműveket unalmasnak tartják. Ráadásul adnak környezetünkre, a fenntarthatóságra és a vállalkozásuk megítélésére. Ezért nem kényszerítik magukat és munkatársaikat szmokingba, de legalább egy stílusos, elektromos járműből szeretnének kiszállni franciakulccsal a kezükben. Párás szemmel hálálkodhatnak a rüsselsheimieknek, hogy rájuk is gondoltak!
A vario3 rendszerrel kihozták belőle a maximumot a Bott szakemberei
Annál is inkább, mivel a kis elektromos Opel Mokka sokkal több annál, minthogy egyszerű divattárggyá avanzsálódjon. A száz kilowattos villanymotor egy egyfokozatú fordulatszám-csökkentő, egyben forgatónyomaték-növelő hajtóművön keresztül adja át a 260 newtonméteres forgatónyomatékát a könnyűfém keréktárcsáknak. Utóbbi érték nullától egészen 3700-as percenkénti fordulatszámig áll rendelkezésünkre. A WLTP-szabvány szerint a bruttó 50 kilowattóra kapacitású akkumulátorok 338 kilométer hatósugarat tesznek lehetővé. Természetesen még ennyit sem tudunk megtenni vele akkor, amikor az elektronika 150 kilométer/órás sebességig engedi szaladni a villanylovakat. Valójában felesleges száguldozni az elektromos járművekkel, hiszen urbánus környezetben úgysem szabad, országúton pedig drasztikusan lecsökken a hatósugaruk.
A rekuperáció képességével is felvértezték a „Zöld Angyalt”, így a fékrendszert kímélve visszanyerheti a mozgási energiája egy részét. Persze ettől még nem lesz perpetuum mobile a Mokka Electric, szüksége van külső energiaforrásra is. Ezért, amikor sikerül elérnünk egy tankoldába, akkor 100 kilowattos, egyenáramú gyorstöltővel harminc perc alatt húszról nyolcvan százalékosra szívja magát elektronokkal a Mokka. A váltóáramért már nem lelkesedik ennyire, legfeljebb 11 kilowattos teljesítménnyel töltekezhetünk, ami alsó hangon is bő ötórás kényszerpihenőt jelent. Ennek megfelelően érdemes ezt az esti időszakra időzíteni, hiszen egy fürge szervizautónak aligha akad ennyi felesleges szabadideje napközben. Így vagy úgy, de alig várjuk, hogy az érzékeny lelkivilágú olasz kávégépek szerelői átüljenek a formás villanymokkákba. Mokkával a mokkák megmentéséért!
Stellantis kishaszonjárművek megújulása: Ragyogó csillagok
Égett a plasztikai sebészek keze alatt a munka a Stellantis háza táján. A Citroën, a Fiat Professional, az Opel, valamint a Peugeot teljes haszonjármű palettája jelentős ráncfelvarráson esett át.
Opel Blitz 1.5-23 COE: Isteni szikra
Közel száz esztendeje elkóborolt bárányként lapultak egy poros magángyűjteményben annak az Opel Blitz furgonnak a fényképei, amely nemcsak megjelenésekor, hanem évtizedekkel később is alapjaiban felforgatta volna a kishaszonjárművekről alkotott képet.
2022-es forgalomba helyezési adatok: Akkor most ki is nyert tulajdonképpen?
Nem a legsikeresebb márka adta a piac legnépszerűbb típusát. Ráadásul nem is egy kategóriában, hanem egyenesen négyben született egyszerre két győztes is. Íme, a haszonjárművek 2022-es magyarországi forgalomba helyezési eredményei.
Üzemanyagcellás Stellantis haszongépjárművek : Hidrogént tankoltam
Csúcson a Stellantis-csoport az európai kishaszonjárművek piacán. Ezen belül is kiemelkedik, hogy a 2021-ben értékesített tisztán elektromos hajtásúak közül minden második orrán a Citroën, az Opel vagy éppen a Peugeot jelvénye díszeleg.
Citroën ë-Berlingo, Opel Combo-e, Peugeot e-Partner menetpróba: Villanyos hármas ikrek
Rögtön a csúcsra repült a 2018-ban bemutatott, közös platformú Citroën Berlingo, Peugeot Partner és Opel Combo járműcsalád az International Van of the Year díj elnyerésével. Nem kellett sokat várni, itt a folytatás – megérkeztek az elektromos változatok.
2021-es forgalomba helyezési adatok: Lehetett volna jobb is
Egyértelműen növekedés jellemezte tavaly a magyarországi haszongépjármű-piacot, ugyanis szinte minden szegmensben szépen gyarapodott a forgalomba helyezések száma a tavalyi évben. Íme, a nyertesek és a visszaesők!