Hirdetés:

Égett a plasztikai sebészek keze alatt a munka a Stellantis háza táján. A Citroën, a Fiat Professional, az Opel, valamint a Peugeot teljes haszonjármű palettája jelentős ráncfelvarráson esett át.

Széles fronton támad a Stellantis! Megújult a Citroën Berlingo Van, a Jumpy és a Jumper, de nem maradtak le a fogaskeréktől az oroszlánok sem. Hiszen a Peugeot E-Partner, E-Expert, valamint az E-Boxer is olyan friss, mint a húsvéti újhagyma. A taljánok és a germánok sem akartak innovációs adósságot felhalmozni. Ezért a Fiat Doblò, Scudo, Ducato, valamint az Opel Combo, Vivaro és Movano is külső és belső vérfrissítésen esett át. Mondani sem kell, hogy az újdonságok döntő többségén osztoznak, hiszen mindegyik márka ugyanazokon a gyártósorokon építi a termékeit.

Berlingo, Doblò, Combo, E-Partner

A külső jegyeken kívül a Citroën Berlingo Van új digitális műszereket, egy tízcolos érintőképernyővel felvértezett információs és szórakoztató rendszert, valamint a korábbiaknál komfortosabb üléseket kapott. Eközben az elektromos változat hatótávja 20 százalékkal, WLTP-szabvány szerint kombinált üzemben 330 kilométerre növekedett. Éberebbé váltak az asszisztensrendszerek és a középső digitális visszapillantó tükörnek hála, javultak a kilátások is, legalábbis hátra. Az E-Doblò megőrizte belső égésű testvérei tágas rakterét, rugalmasságát és 135 kilométer/órás csúcssebességével, valamint 11,2 másodperces százra gyorsulásával a fürgeségüket is. A 330 kilométeres akciórádiusszal kecsegtető Peugeot E-Partner bendője a padló alá pozicionált akkumulátoroknak köszönhetően cseppet sem csorbult. A 4,4 köbméteres raktérbe legfeljebb 780 kilogramm rögzíthető hevederrel. Fűtési és hűtési szezonban hőszivattyús légkondicionáló berendezés segít takarékoskodni az elektronokkal. Miközben a multifunkciós kormánykerék mögötti fülekkel, három fokozat erejéig, manuálisan is beavatkozhatunk a regenerációs fékberendezés erejébe. A szebb és kényelmesebb ülések új és tartósabbnak ígérkező kárpitot kaptak. Az érintésre reagáló képernyő tízcolos, ahogy a kormánykerék mögötti, egykor kerek műszerek helyére költözött folyadékkristályos kijelző is. Tyúkbél nélkül is kapcsolódik telefonjainkhoz és immár adaptív módon szabályozza a kívánt sebességet.

Jumpy, Scudo, Vivaro, E-Expert

A következő méretosztályban versenyző Citroën Jumpy kormánykereke új funkciókkal gazdagodott. Az immár digitális műszerekkel tájékoztató műszerfal új rakodóhelyekkel bővült. Itt is tízcolos érintőképernyőn keresztül merülhetünk az infotainment rendszer mélységes bugyraiba. Az asszisztensek „látása” nála is sokat élesedett. Miközben a villanyváltozat az aktuális előírásoknak megfelelő szabványok szerint, kombinált felhasználást feltételezve kicsivel messzebbre jut, mint kis testvére. A kiindulási ponttól egészen 350 kilométerre gördülhet. A sokat okosodott Scudo immár 1,4 tonnát vehet a vállára, az elektromos változat 150 kilogrammal kevesebbet. A Peugeot E-Expert szinte minden paraméterben lefőzi felmenői képességeit. Természetesen ő is megkapta öcsikéje digitális innovációit. A mindent látó kameráknak köszönhetően a járművezető 360 fokban megfigyelheti a formás doboz körüli tárgyakat és történéseket. Az arra fogékony telefonokat pedig kábel nélküli töltésre is ráveszi. Amikor a villanyos Partner utasai már rég stoppolnak, akkor az E-Expert összesen 75 kilowattórás akkumulátoraiban még van húsz kilométernyi szufla. Ide szúrom be, hogy a beharangozott üzemanyagcellás változatban négyszáz kilométeres távolságig sem kell majd pisiszünetet tartani. Az Expert villanyos változatának 6,6 köbméteres rakterébe akár egy 1263 kilogrammos monolit kőtömb is elhelyezhető, miközben egy tonnát vontathat.

Jumper, Ducato, Movano, E-Boxer

A legnagyobb fogaskerekes is feljebb kapcsolt eggyel. A Citroën Jumper teljesen új dízelmotorcsaláddal szeli az országutakat, miközben első alkalommal automatikus sebességváltó tehermentesítheti a járművezetőt. Elektromos változattal éppúgy rendelkezik, mint egy 2024-ben megjelenő hidrogén-üzemanyagcellással. A család aprajának digitális és információs forradalma itt is betört a fülkébe. A Fiat Ducato immár egymás után 15. alkalommal nyerte el a Promobile magazin legjobb lakóautónak járó díját. Utóbbiak 88, 103, és 132 kilowattos (120, 140, 180 lóerő) teljesítménnyel, valamint hatfokozatú manuális, illetve a két erősebb dízelmotorral, akár nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval is indulatba jöhetnek. Az új Fiat E-Ducato harminc százalékkal nagyobb hatótávolsággal, és ami ezek után meglepő, 25 százalékkal szerényebb vételárral büszkélkedhet. Az idei esztendő szó szerint legnagyobb újdonsága a 420 kilométerre elegendő, 110 kilowattórás akkumulátor, amit egyenáramú gyorstöltéssel 150 kilowattal lehet „etetni”. Utóbbival csupán 55 perc alatt feltölthető az energiatároló. Lépjünk a legnagyobb oroszlánhoz! Kétszáz kilowattos és 400 newtonméteres villanymotor, 420 kilométeres hatótáv, 1500 kilogrammos terhelhetőség és legfeljebb 17 köbméteres raktér. Csupán ebből a néhány paraméterből is látható, hogy a Peugeot E-Boxer nem a gabonával nehezített IFA W50 mögött fog kullogni az emelkedőn.

Morris 6cwt Van: Bájfurgon
Történelem

Morris 6cwt Van: Bájfurgon

Vágó István ötvenmillió forintért is sztoikus nyugalommal kérdezhette volna „A Legyen Ön is milliomos!” televíziós kvízjátékban, hogy melyik autómárka logójában gázol az Isis (vagyis Temze) folyóba egy ökör?! Természetesen a néhai Morris Motors a megfejtés.

Ford Transit Courier menetpróba: Ellenvélemény
Teszt

Ford Transit Courier menetpróba: Ellenvélemény

Szerencsére már régen vége azoknak az időknek, amikor ez „csak” egy haszonjármű jeligével félresöpörhettük a legalapvetőbb kényelmi extrák hiányát felhozó megjegyzéseket. Középső testvére után a legkisebb Transit is csatlakozott a valóban modern korhoz.

IVECO 2024-es modellév: Példátlan megújulás
Bemutató

IVECO 2024-es modellév: Példátlan megújulás

Történelme során első alkalommal, teljesen megújítja járműpalettáját az IVECO. Ezzel együtt a szervizszolgáltatásokat sem hagyja érintetlenül. A legeknek még nincs vége, hiszen mindezt az eddigi legnagyobb, egymilliárd eurós beruházással érte el.

Háromtengelyes ragadozó
Hírek

Háromtengelyes ragadozó

Ha létezik olyan dinoszaurusz, amelyről téves kép él az emberek fejében, akkor az a Velociraptor. Tökéletes bizonyíték erre, hogy a Ford és a Hennessey mérnökei is a valóságban egyébként kistestű hüllőt hívták segítségül, amikor a harmadik generációs F-150 Raptor legerősebb változatának nevet kerestek.

Toyota Hilux Champ: A célszerűség bajnoka
Pihenőidő

Toyota Hilux Champ: A célszerűség bajnoka

Követve a globális járműipari trendeket napjainkra a pickupok platós, terepjárásra alkalmas luxusautókká váltak. Ám nem minden piacon, illetve nem mindenki igényli ezt a kifinomultságot és korszerűséget. Ezért született meg a Toyota Hilux Champ.

Itt elmondhatod a véleményedet!