Hirdetés:

Égett a plasztikai sebészek keze alatt a munka a Stellantis háza táján. A Citroën, a Fiat Professional, az Opel, valamint a Peugeot teljes haszonjármű palettája jelentős ráncfelvarráson esett át.

Széles fronton támad a Stellantis! Megújult a Citroën Berlingo Van, a Jumpy és a Jumper, de nem maradtak le a fogaskeréktől az oroszlánok sem. Hiszen a Peugeot E-Partner, E-Expert, valamint az E-Boxer is olyan friss, mint a húsvéti újhagyma. A taljánok és a germánok sem akartak innovációs adósságot felhalmozni. Ezért a Fiat Doblò, Scudo, Ducato, valamint az Opel Combo, Vivaro és Movano is külső és belső vérfrissítésen esett át. Mondani sem kell, hogy az újdonságok döntő többségén osztoznak, hiszen mindegyik márka ugyanazokon a gyártósorokon építi a termékeit.

Berlingo, Doblò, Combo, E-Partner

A külső jegyeken kívül a Citroën Berlingo Van új digitális műszereket, egy tízcolos érintőképernyővel felvértezett információs és szórakoztató rendszert, valamint a korábbiaknál komfortosabb üléseket kapott. Eközben az elektromos változat hatótávja 20 százalékkal, WLTP-szabvány szerint kombinált üzemben 330 kilométerre növekedett. Éberebbé váltak az asszisztensrendszerek és a középső digitális visszapillantó tükörnek hála, javultak a kilátások is, legalábbis hátra. Az E-Doblò megőrizte belső égésű testvérei tágas rakterét, rugalmasságát és 135 kilométer/órás csúcssebességével, valamint 11,2 másodperces százra gyorsulásával a fürgeségüket is. A 330 kilométeres akciórádiusszal kecsegtető Peugeot E-Partner bendője a padló alá pozicionált akkumulátoroknak köszönhetően cseppet sem csorbult. A 4,4 köbméteres raktérbe legfeljebb 780 kilogramm rögzíthető hevederrel. Fűtési és hűtési szezonban hőszivattyús légkondicionáló berendezés segít takarékoskodni az elektronokkal. Miközben a multifunkciós kormánykerék mögötti fülekkel, három fokozat erejéig, manuálisan is beavatkozhatunk a regenerációs fékberendezés erejébe. A szebb és kényelmesebb ülések új és tartósabbnak ígérkező kárpitot kaptak. Az érintésre reagáló képernyő tízcolos, ahogy a kormánykerék mögötti, egykor kerek műszerek helyére költözött folyadékkristályos kijelző is. Tyúkbél nélkül is kapcsolódik telefonjainkhoz és immár adaptív módon szabályozza a kívánt sebességet.

Jumpy, Scudo, Vivaro, E-Expert

A következő méretosztályban versenyző Citroën Jumpy kormánykereke új funkciókkal gazdagodott. Az immár digitális műszerekkel tájékoztató műszerfal új rakodóhelyekkel bővült. Itt is tízcolos érintőképernyőn keresztül merülhetünk az infotainment rendszer mélységes bugyraiba. Az asszisztensek „látása” nála is sokat élesedett. Miközben a villanyváltozat az aktuális előírásoknak megfelelő szabványok szerint, kombinált felhasználást feltételezve kicsivel messzebbre jut, mint kis testvére. A kiindulási ponttól egészen 350 kilométerre gördülhet. A sokat okosodott Scudo immár 1,4 tonnát vehet a vállára, az elektromos változat 150 kilogrammal kevesebbet. A Peugeot E-Expert szinte minden paraméterben lefőzi felmenői képességeit. Természetesen ő is megkapta öcsikéje digitális innovációit. A mindent látó kameráknak köszönhetően a járművezető 360 fokban megfigyelheti a formás doboz körüli tárgyakat és történéseket. Az arra fogékony telefonokat pedig kábel nélküli töltésre is ráveszi. Amikor a villanyos Partner utasai már rég stoppolnak, akkor az E-Expert összesen 75 kilowattórás akkumulátoraiban még van húsz kilométernyi szufla. Ide szúrom be, hogy a beharangozott üzemanyagcellás változatban négyszáz kilométeres távolságig sem kell majd pisiszünetet tartani. Az Expert villanyos változatának 6,6 köbméteres rakterébe akár egy 1263 kilogrammos monolit kőtömb is elhelyezhető, miközben egy tonnát vontathat.

Jumper, Ducato, Movano, E-Boxer

A legnagyobb fogaskerekes is feljebb kapcsolt eggyel. A Citroën Jumper teljesen új dízelmotorcsaláddal szeli az országutakat, miközben első alkalommal automatikus sebességváltó tehermentesítheti a járművezetőt. Elektromos változattal éppúgy rendelkezik, mint egy 2024-ben megjelenő hidrogén-üzemanyagcellással. A család aprajának digitális és információs forradalma itt is betört a fülkébe. A Fiat Ducato immár egymás után 15. alkalommal nyerte el a Promobile magazin legjobb lakóautónak járó díját. Utóbbiak 88, 103, és 132 kilowattos (120, 140, 180 lóerő) teljesítménnyel, valamint hatfokozatú manuális, illetve a két erősebb dízelmotorral, akár nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval is indulatba jöhetnek. Az új Fiat E-Ducato harminc százalékkal nagyobb hatótávolsággal, és ami ezek után meglepő, 25 százalékkal szerényebb vételárral büszkélkedhet. Az idei esztendő szó szerint legnagyobb újdonsága a 420 kilométerre elegendő, 110 kilowattórás akkumulátor, amit egyenáramú gyorstöltéssel 150 kilowattal lehet „etetni”. Utóbbival csupán 55 perc alatt feltölthető az energiatároló. Lépjünk a legnagyobb oroszlánhoz! Kétszáz kilowattos és 400 newtonméteres villanymotor, 420 kilométeres hatótáv, 1500 kilogrammos terhelhetőség és legfeljebb 17 köbméteres raktér. Csupán ebből a néhány paraméterből is látható, hogy a Peugeot E-Boxer nem a gabonával nehezített IFA W50 mögött fog kullogni az emelkedőn.

B-ON Pelkan: Futurisztikus varázsdoboz négy keréken
Zöld jövő

B-ON Pelkan: Futurisztikus varázsdoboz négy keréken

Íme, a német postások egyedi elektromos kishaszonjárművének szellemi utódja, a B-ON Pelkan. Raktérkialakítása igazi úttörőnek számít, ugyanis a gyártó saját fejlesztésű, intelligens csomagadagolója hihetetlen időmegtakarítást eredményez használójának.

Haszonjárművek baleseti statisztikái: Egy pillanat műve
Háttér

Haszonjárművek baleseti statisztikái: Egy pillanat műve

Visszafordíthatatlan károkat okoznak a halálos közúti balesetek világszerte. A legfrissebb uniós statisztikák szerint a többségük kedvező látási viszonyok közepette, országúton és még csak nem is kereszteződések sűrűjében következik be.

MAN TGE Next Level: Szintet lépett!
Bemutató

MAN TGE Next Level: Szintet lépett!

Alapfelszereltségként olyan kényelmi és biztonsági felszerelésekkel gördül ki a gyárkapun a megújult MAN TGE, amire korábban felár ellenében is csupán értetlen ábrázattal és közönyös fejcsóválással reagáltak volna az újtehergépjármű-értékesítő kollégák.

Fokozatváltás
Hírek

Fokozatváltás

Automatikusan azt gondolhatnánk, hogy feljebb, vagyis magasabb fokozatba kapcsolt a Fiat az új Ducato kishaszonjárművel. Hiszen immár egy nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval is elérhető.

Nissan Hardbody: Keménykötésű kaliforniai
Történelem

Nissan Hardbody: Keménykötésű kaliforniai

Habár Amerika nem a visszafogott, észszerű méretű járművek hazája, mégis távolról is jól látható sikert könyvelhetett el a Nissan az ottani mércével kompaktnak számító Hardbody pickuppal.

Toyota Tacoma 2024: Trónörökös
Pihenőidő

Toyota Tacoma 2024: Trónörökös

Immár tizennyolc esztendeje bitorolja töretlenül a közepes méretosztályú pickupok piacát a Tengerentúlon. Habár a legújabb, negyedik generációját is Amerikában tervezték, mégis japánabb a felkelő napnál. Mi lehet ez? Természetesen a Toyota Tacoma!