Hirdetés:

Egy átfogó megújulási folyamatra tette fel a koronát 2002-ben a Stralis bemutatása az IVECO márkánál, amely rögtön el is nyerte az International Truck of the Year 2003 díjat. Tíz évvel későbbi jelentős típusfrissítésével megismételte ezt a bravúrt.

Közeledve az ezredfordulóhoz az IVECO a nehézkategóriás közúti teherautói, vagyis az EuroTech és az EuroStar nagyszabású és teljes körű továbbfejlesztésébe kezdett 1998-ban. Első lépésként bemutatta a Cursor motorcsalád három tagját, egy új automatizált sebességváltót, egy elektronikus vezérlésű tárcsafékes rendszert, valamint egy új elektronikus rendszert a jármű különféle funkcióinak vezérléséhez. Ezt követte 2002-ben a fülke külső-belső áttervezése, amely kívül stílusosabb megjelenést és kedvezőbb légellenállást eredményezett. Belül pedig korszerűbb műszerfalat, előnyösebb járművezetői testhelyzetet és kényelmesebb életteret. Ehhez társult még a Cursor 13 motor 397 kilowattos (540 lóerő) változatának bevezetése, valamint az elektronikus rendszer kibővítése. Ezennel pedig a megújulás jelentőségének kihangsúlyozására új, közös nevet is kapott a két széria: így született meg a Stralis. A típus innovációi persze a legrangosabb szakmai elismerés, az International Truck of the Year díj nemzetközi szakújságírókból álló zsűrijét sem hagyták hidegen. Így az IVECO Stralis AS (Active Space) kapta meg az International Truck of the Year 2003 címet. A zsűri elnöke a választás indoklásakor külön kiemelte a fülke előremutató megoldásait, amelyek jelentősen javították a járművezető kényelmét, illetve jobb térkihasználást tettek lehetővé.

A Stralis nemcsak nemzetközi fuvarozásban használt nyerges vontatóként, hanem speciális alkalmazási területeken is jól megállta a helyét

A piac is kedvezően fogadta és értékelte a Stralis erényeit, majd egy kisebb köztes ráncfelvarrást követően, a bemutató után tíz évvel elérkezett egy újabb átfogó továbbfejlesztés ideje. Ekkor született meg a Stralis Hi-Way, amely tüzelőanyag-hatékony Euro VI-os motorjaival, még kényelmesebb fülkéivel, korszerű biztonsági rendszereivel és fejlett telematikai megoldásaival tűnt ki. Ezeknél az új motoroknál vezette be az IVECO például a HI-eSCR kipufogógáz-utánkezelő rendszert, amely lehetővé tette a kipufogógáz-visszavezetés elhagyását a hatékonyabb égésfolyamat érdekében. Mindezek eredményeként az IVECO újdonsága akár négy százalékkal kisebb teljes birtoklási költséget (TCO) biztosított az üzemeltetőknek. Az átfogó megújítás pedig olyannyira jól sikerült, hogy a Stralis Hi-Way elnyerte az International Truck of the Year 2013 díjat 25 elismert európai szakújságíró szavazata alapján. Az olaszok zászlóshajója 138 pontot szerzett, így fölényesen maga mögött hagyta a 107 ponttal jutalmazott Mercedes-Benz Antos típust. A zsűri tagjai az innovatív kipufogógáz-utánkezelésen túl nagyra értékelték a fülke csendes és kényelmes belsőterét, a korszerű biztonsági rendszereket és a fejlett telematikai rendszer különösen felhasználóbarát, hétcolos érintőkijelzőn futó kezelőfelületét. Ez utóbbi már a vezetési stílus valós idejű kiértékelésével is támogatta a hatékony üzemelést. Majd 2019-ben a következő jelentősebb típusfrissítéssel a Stralis nevet felváltotta az S-Way, és ezzel egy új út vette kezdetét a gyártó történelmében.

Átfogóan megújult elődjéhez képest az Euro VI norma apropóján bevezetett Stralis Hi-Way