Hirdetés:

Lyonban, a 2021-es Solutrans szakkiállításon közel ezer vendég társaságában, ünnepélyes keretek között átadták a 2022-es év haszonjárműveinek járó díjakat, amelyek immár kereken harminc éve a szakma legrangosabb kitüntetései. Mutatjuk a győzteseket!

Megosztva az új generációs Renault Kangoo Van és testvére, a Mercedes-Benz Citan kapta meg a 2022 Van of the Year címet. Második helyen az ötödik generációs Volkswagen Caddy, míg harmadikként a Stellantis és a Toyota elektromos modulegyterűi végeztek. A szakújságírókból álló nemzetközi zsűri 11 gyártó 14 típusa közül szavazta meg az általuk legjobbnak ítélt járműveket. Persze a díj három évtizedes hagyományainak megfelelőn a legfőbb értékelési szempontokat ezúttal is a hatékonyság, a biztonság, a fenntarthatóság és a környezetkímélő üzemelés jelentette.

Renault Kangoo és Mercedes-Benz Citan

Idén már hatodik alkalommal osztották ki az International Pick-Up Award díjat, amelyet a 2022/2023-as esztendőkre a Toyota Hilux nyert el. A kishaszonjárműves díj zsűritagjaiból alakult leányszervezet értékelésében az Isuzu D-Max végzett a második, míg a Jeep Gladiator a harmadik helyen. A szavazatokat leadó szakújságírók a pickupok hatékonysága mellett a teljesítményüket, a biztonságukat és a kényelmüket is hangsúlyozottan figyelembe veszik. Ugyanis ezeknek a sokoldalú gépkocsiknak nemcsak igáslóként, hanem szabadidő-autóként is helyt kell állniuk.

Toyota Hilux

Európa 24 elismert szakújságírója a DAF új generációs XF, XG és XG+ típusának ítélte oda a 2022-es International Truck of the Year díjat. A szavazásban a hollandok 150 pontot szerzett büszkeségei mögött az IVECO T-Way szerezte meg a második, a tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz eActros pedig a harmadik helyezést. A zsűri tagjai ezúttal is azt vizsgálták, hogy melyik típus járul hozzá legnagyobb mértékben a közúti fuvarozás hatékonyságának növeléséhez. Ehhez többek között a műszaki innováció, a kényelem, a biztonság, a vezethetőség, az üzemanyag-takarékosság, a környezeti lábnyom és a teljes birtoklási költség szempontjait vették figyelembe.

DAF XF, XG és XG+

Még egy trófeát bezsebelhettek a hollandok, ugyanis a DAF XF Hydrogen elnevezésű, hidrogénnel működő belső égésű motorral hajtott prototípus hódította el a 2022-es Truck Innovation Award díjat. A tehergépkocsis díj zsűritagjai 92 pontot szavaztak meg az új generációs XF alternatív hajtású változatának, amely így maga mögé utasította az üzemanyagcellás Mercedes-Benz GenH2 Truck modellt. A testület a döntés indoklásában kiemelte az XF Hydrogen kezelhetőségi tulajdonságait, zökkenőmentes gyorsulását és felhasználóbarát kezelőfelületét. Továbbá a zsűri kifejtette, hogy meglátása szerint a hidrogénnel üzemelő belső égésű motorok fontos szerepet tölthetnek be a közeljövő hajtásláncaiban.

DAF hidrogénüzemű belső égésű motor

A Rolling Tons a magyar zsűritagja e díjaknak, amelyek gazdag történelme itt olvasható.

Itt elmondhatod a véleményedet!