Hirdetés:

Svájc után Németországot és rajtuk keresztül kontinensünk további szegleteit vették célba a koreaiak.

Aggodalomra semmi ok, hiszen a 2020-ban bemutatott úttörő Hyundai Xcient Fuel Cell üzemanyagcellás nehéz-teherautóval kampányolnak. A közeljövőben hét, logisztikában, termelésben, valamint kereskedelemben szorgoskodó német vállalat összesen 27 példány fogad be a flottájába. A piaci bevezetéssel egy időben történik a németországi homologizáció, ami jelentősen megkönnyíti majd az innovatív teherautó elterjedését az Európai Unió tagállamaiban. Svájcban immár 47 üzemanyagcellás Hyundai szeli a hágókat. Eddig több mint négymillió kilométerrel tekerték előre kilométeróráikat, bizonyítva megbízhatóságukat. A Hyundai Xcient Fuel Cell energiaháztartásáért két 90 kilowattos cellakötegből álló, hidrogénen csámcsogó rendszer felel. A 350 kilowattos villanymotor a legelső fordulattól 2237 newtonméter forgatónyomatékkal szolgálja a magabiztos és tempós haladást. A környezet hőmérsékletének függvényében 8–20 perc alatt összesen 31 kilogramm hidrogént tankolhatunk a hét tartályba, ami a három akkumulátorcsomag 72 kilowattórás kapacitásával kiegészítve 400 kilométeres hatótávra elegendő. A Hyundai szerint ezekkel a paraméterekkel egy ideális járművet kínálnak a fuvarvállalatok számára. Kérdéses, hogy az áttörő sikerhez ez elég-e, hiszen ennyit lassan egy egyszerű villanyteherautó is tud.