Hirdetés:

Vérbeli nagyvassal bővítette kínálatát a Rosenbauer, ezúttal is a csővázas és lengőtengelyes cseh legenda robusztusságára építettek.

A Tatra 815-7 három- és négytengelyes modelljei biztos alapot szolgáltatnak az UDS univerzális teleszkópos markológép számára, de igény esetén IVECO, MAN, Mercedes Benz vagy Rheinmetall alvázzal is kérhető az osztrákok üdvöskéje. Óriási előnye, hogy a szokásos markológépekkel ellentétben nem kell szállítani. Ráadásul a 100 kilométer/órás csúcssebességet a lengőtengelyeknek köszönhetően olyan rossz úton is tartani tudja, ahol a hagyományos merevtengelyes konkurenciát vezető sofőrök már egy textilzacskóba gyűjtögetik a szétrázódott teherautóik alkatrészeit. A legtöbb tűzoltójárművel ellentétben békeidőben sem kell a garázsban porosodnia, hiszen ideális munkagép a védőpászta-hálózat kialakításához, de áradásoknál vagy sár- és hólavináknál is megállja a helyét.

Gyakorlatilag szinte minden katasztrófavédelmi helyzetben bevethető. Ebben az 1200 milliméteres gázlóképessége, valamint 400 milliméteres szabadmagassága is segítik. A markológép a saját, 90,5 kilowattos (126 lóerő) erőforrására támaszkodik, nem függ az alváz motorjától. A 14,6 méterre kitolható, extrém robusztus teleszkópkar 2,6 tonnás emelőerővel rendelkezik, teljesen visszahúzva pedig a hét tonna sem akadály. Biztonságosan nagy hatósugarat biztosít a tűztől, miközben a legnagyobb szakítóereje 85 kilonewton. Számos munkaeszközzel felszerelhető, amelyek akár 360 fokban elforgathatók a tengelyük körül. A 6×6-os hajtásképletű kivitelnél a lassú manőverezés és letalpalás, tehát a munkavégzéshez legszükségesebb funkciók a markológép fülkéjéből is irányíthatók. Csörlővel, tolólappal, valamint a fülke és kerekek oltására szolgáló berendezéssel is felvértezhető. Az utóbbi évek aszályos időjárása is megmutatta, mennyire fontos a víztakarékos oltási technológiák fejlesztése. Ezért a markológépen egy 500 literes víztartály is helyet kapott, aminek tartalma szükség esetén 100 bar nyomással ad pofont a tűznek.