Teljes mellszélességgel tolja az elektromos mobilitás szekerét a friedrichshafeni fogaskerékgyár. Legutóbb egy innovatív invertert, hajtűs tekercseléssel felvértezett villanymotort és egy városi buszok számára fejlesztett vészfékasszisztens rendszert mutatott be.
Minden teljesítményszinten nagyobb hatékonysággal kecsegtet a ZF által szabadalmaztatott, legújabb szilícium-karbid technológiára épülő, skálázható és moduláris inverter. Miközben maximális rugalmasságot biztosít 400 és 800 voltos feszültség között. Ez a gyakorlatban nagyobb hatótávolsággal és rövidebb töltési idővel ruházza fel az elektromos járműveket. A ZF, a Formula–E versenysorozatban a Venturi és Mahindra hivatalos hajtásláncpartnere. Ezért az extrém körülmények között szerzett tapasztalatokat kamatoztatva jelentősen lecsökkent a következő generációs félvezetőkkel és intelligens algoritmusokkal felvértezett inverter fejlesztésére fordított idő.
Hajtűkanyart az elektronoknak!
A hajtűs tekercskialakítású állórész esetén, a hagyományos villanymotorokhoz képest, akár harminc százalékkal nagyobb forgatónyomaték és közel negyven százalékkal nagyobb teljesítmény érhető el. A kisebb tekercshőmérséklet miatt növekszik a motor élettartama is. A beszállító 400–800 volt feszültséggel táplált aszinkron- és állandó mágneses szinkronmotorjai 75–400 kilowatt teljesítményt kínálnak. Ez szinte bármilyen alkalmazási területen elegendő az elektromos személyautók, autóbuszok vagy nehéz-teherautók animálásához.
Mellékesen is elektromos
Az elektromos haszonjárművek hajtáslánca jelentősen különbözik a hagyományos gázolajosokhoz képest. Ezért mellékhajtásokat sem találhatunk rajtuk a megszokott vagy szükséges helyeken. Ez számos alkalmazási területen ellehetetlenítette a villanyteherautók terjedését. Erre kínál megoldást a ZF teljesen elektromos mellékhajtómű-családja. A szabványos csatlakozások és a kompakt építésmód mellett a csendesebb üzem, valamint a helyileg nulla károsanyag-kibocsátás is kecsegtető tulajdonság.
Óvatos horgony
A biztonság terén is érkezik újdonság Friedrichshafenből. A városi buszokhoz kifejlesztett új vészfékasszisztens rendszer úgy próbálja elkerülni az ütközést, hogy közben az utasokra is tekintettel van. Fokozatosan építi fel a fékerőt, így főleg az álló utazók számára csökkenti jelentősen a sérülés vagy óhatatlan ismerkedés veszélyét. Az új rendszer a nehéz-teherautóknál már bevált ZF OnGuardMAX vészfékrendszerre épül, azonban a komplex, urbánus környezet olyan kihívásokat tartogatott, ami jelentős átalakítást tett szükségessé. A radar, kamera, vezérlőegység, valamint fékrendszer szimbiózisa magasabb szintre emelte a nem csak villanybuszok számára elérhető új rendszert. Eleinte az európai buszgyártók érdeklődésére számít a ZF.