Megdöbbentő adat: a műszaki hibára visszavezethető balesetek közel harmada esetében az abroncsok a ludasok. A Bridgestone és a Microsoft közös fejlesztése azonban immár a gumi sérüléseit is valós időben felismeri, segít megelőzni a nagyobb bajt.
Négy fő kategóriába sorolhatók a gumikkal kapcsolatos, balesetet okozó problémák, ezek a helytelen nyomás, az anyagfáradás, az egyenetlen kopás és az akut sérülések. Az öregedés és a kopás rendkívül egyszerűen orvosolható lenne: időben le kell cserélni az idős gumit, és gondoskodni kell a futómű megfelelő beállításáról. A nyomásproblémákra pedig megfelelő védelmet nyújtanak a gumiabroncsok nyomását ellenőrző rendszerek. Bár még nem kötelező az új haszonjárműveket ilyen rendszerrel felszerelni, azonban 2014 ősze óta új személyautó már csak abroncsnyomás-figyelővel együtt értékesíthető az Európai Unióban.
A Bridgestone új fejlesztése egy abroncssérülés-figyelő rendszer, amely a kátyúk, a járdaszegélyek és az útfelületre került idegen tárgyak okozta sérüléseket is képes észlelni. A rendszert a Microsofttal együttműködve, annak hálózatba kapcsolt járművekhez fejlesztett platformjára (Microsoft Connected Vehicle Platform, MCVP) építve dolgozták ki. Különlegessége, hogy csak már a járműben jelenleg is meglévő érzékelőket használ. Ezek adatai alapján intelligens algoritmusok jelzik a vezetőnek a futófelület vagy a karkasz sérülését. Sőt, akár a közútkezelőt is tájékoztathatja a kátyúk helyzetéről vagy a jövőben az önvezető autók digitális térképeire rajzolhatja fel a tapasztalt veszélyeket. A megoldás már elérhető azon flották és gyártók számára, akik a redmondi szoftveróriás platformját használják. Az MVCP ismert felhasználói a Volkswagen-csoport és a Renault-Nissan-Mitusbishi szövetség, így elsőként talán e járművekben láthatjuk majd viszont az új biztonsági rendszert.