Hatalmas kihívás elé állította a bottropi mérnököket az új G-osztály platósítása, ehhez képest a motor és futómű finomhangolása egyszerű rutinmunkának számított. Örömmel jelentjük, sikerült a bűvészmutatvány!
Mercedes-Benz G 63 AMG 6×6: Sivatagi vihar
Ahogyan 43 éves történelme során már annyiszor megtörtént, a BRABUS ismét lapot húzott tizenkilencre, amikor megalkotta a Mercedes-Benz G63 AMG terepjárón alapuló extravagáns pickupját. Jó hírnevéhez hűen a BRABUS természetesen az 800 Adventure XLP modell esetében is szédületes műszaki adatokkal és megoldásokkal kápráztatja el a szűk, de bőkezű vásárlóközönséget.
Az átalakítási folyamat nem ígérkezett egyszerűnek, ugyanis az ötszemélyes fülke tágasságát megőrizve kellett egy emberes méretű rakteret kialakítani a hátsó traktusban. Ehhez kezdő lépésként fél méterrel megnyújtották a tengelytávolságot és egy külön egységet fejlesztettek a robusztus acél alvázkerethez. A varázslatos mérnöki munka következményeként a torziós merevség a hátsó felfüggesztés bekötési pontjainak áthelyezését követően is teljes mértékben megmaradt. A bátor beavatkozás eredményeként a jármű (pótkerék nélkül) 5,31 méter hosszúsága közel 70 centiméterrel haladja meg a gyári G63 azonos adatát.
Az átalakítókúra során a tervezők a felhasznált anyagok minőségével sem fukarkodtak. A karosszéria rengeteg új szénszálas kiegészítőt kapott, nemcsak a motorháztető domborítása, hanem még az alsó védőlemezek is ebből a nem éppen olcsó anyagból készültek. A plató rugalmas teakfa borítása pedig egyenesen a luxusjachtok világából érkezett. A BRABUS Widestar fantázianévre hallgató, kompozit anyagú szélesítés további 11,6 centiméterrel növeli a brutális megjelenésű pickup szélességét.
A teljesen új fejlesztésű felfüggesztés alkatrészeit a legkorszerűbb CNC-technológiával állították elő, és az egyes alkatrészeket számos ponton megerősítették. A mérnökök a portáltengelyek beépítésével 49 centiméteres szabad hasmagasságot értek el, így minden olyan akadály elhárult, amely eddig rontott a fényűző szabadidő-autó terepező képességén. A különleges tájakon való gondtalan haladásért a 22 colos, nyolcküllős BRABUS Monoblock HD keréktárcsák és a rajtuk feszülő masszív terepabroncsok felelnek. Ha mégis elfogy a lendület, akkor sincs bej, ugyanis az opcionális gallytörőn elhelyezett csörlő maximális terhelhetősége 4500 kilogramm!
Nem is lenne méltó a BRABUS névhez a járgány, ha nem nyúltak volna a motorhoz, a dörzsöltebb olvasóknak a típusjelzésből ez az első pillanatban egyértelmű is volt. A négyliteres, V8-as erőforrásból kihozták a maximumot, így gázadáskor 800 lóerő teljesítmény mellett 1000 newtonméter forgatónyomaték szabadul mind a négy hajtott kerékre. A lecserélt turbófeltöltők segítségével a jármű álló helyzetből indított és száz kilométer/órát célzó sprintje mindössze 4,8 másodpercig tart. Bár a monstrum a fenti adatok fényében valószínűleg nagyobb tempóra is képes, végsebességét 210 kilométer/órában korlátozták. Ez nemcsak a magas tömegközéppont, hanem a 22 colos terepabroncsok tekintetében is hálás döntés a közlekedés többi résztvevője szempontjából.
A mérnöki és műszaki csúcsteljesítmény természetesen a terepes játékszer árcéduláján is szemérmetlenül megmutatkozik, a BRABUS 800 Adventure XLP alapára ugyanis több mint 460 ezer euró. A First Edition már 645 000 euróval csapolja a tehetős ügyfelek bankszámláját, a képeken látható példány pedig a hétszázezres határon is túllóg – és még azon felül külön kell fizetni a drónért!