Hirdetés:

Két tisztán elektromos hajtású Scania tehergépkocsit állított üzembe Oslo városában az ASKO norvég nagykereskedelmi vállalat.

Olyan kedvező tapasztalatokkal szolgál a Scania hibrid teherautóinak a városközpontokban alkalmazott elektromos üzemmódja, hogy az ASKO racionális döntésnek tartja teljesen elektromos, akkumulátorról üzemelő tehergépkocsikat használni a városi elosztásban. Ilyenkor az akkumulátorok töltése a fel-, illetve lerakodások közben biztosítható. A Norvégiában üzembe állt 27 tonna össztömegű, 6×2*4 hajtásképletű, 245 kilowatt (333 lóerő) folyamatos és 290 kilowatt (394 lóerő) csúcsteljesítményű tehergépkocsik akkumulátorának kapacitása 165 kilowattóra, amellyel akár 120 kilométert is megtehetnek. Elektromos mellékhajtásuk teljesítménye 15 kilowatt. A Scania szakemberei folytatják a villamosított megoldások fejlesztését, és úgy vélik, már nem kell sok idő annak a fordulópontnak az eléréséhez, amikor az elektromos hajtás a nehézfuvarozásban ésszerű, életképes beruházássá válik az ügyfelek számára. A griffes gyártó ezért az akkumulátorok és az akkucellák kifejlesztésében is aktívan részt vesz.

Norvégiában már mindennapos üzemeltetés során tesztelik a tisztán elektromos hajtású Scania teherautókat

Scania üzemanyagcellás tehergépkocsik: Több vasat tart a tűzben

Már a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtást is nagy erőbedobással kutatja a Scania. Ennek részleteibe engednek most egy kis betekintést.

Scania P 320 Hybrid menetpróba: Mindenki nyerhet

Határozottan életképes modellnek tűnik az új generációs Scania P 320 Hybrid, amely már ma sok problémára hatékony megoldást nyújthat a városi és a rövid távú árufuvarozásban.

Itt elmondhatod a véleményedet!