Idén teljesen megújul a Mercedes-Benz Tourismo RHD távolsági autóbusz, gazdaságosabb, kényelmesebb és biztonságosabb új generációval folytatja a több mint két évtizede tartó sikertörténetet.
Hirdetés:

Egyelőre még csak egyetlen vázlatrajzzal, ám rengeteg információval csigázzák fel az érdeklődést a csillagos márka új generációs „üzleti” turistabusza iránt. Októberben a Busworld Kortrijk szakvásáron debütál majd a nagyközönség előtt a Mercedes-Benz Tourismo RHD harmadik generációja, ám a típus várhatóan már a nyáron bemutatkozik a szakma és a sajtó számára. Mindez ugye nem véletlen, a 2018-as Év Autóbuszát idén a távolsági buszok közül választják majd, és a belga kiállításon jelentik be a díjazottat. Éppen ezért a csillagos gyártó már jó előre útjára indítja – a hájpvonat helyett – a felhajtásbuszt, így senki sem lepődik majd meg, ha esetleg tényleg elnyerik a rangos kitüntetést.

A lenti képen is látható második nemzedékhez hasonlóan továbbra is három hosszúságot és négy modellt ölel fel a kínálat, vagyis megőrzi a méltán kedvelt sokoldalúságát. Ám potenciális feladatkörét új motorváltozattal bővíti, a teljesen új generációban akár a könnyű és kompakt, 354 lóerő teljesítményű 7,7 literes motor is dolgozhat majd. Természetesen a már ismert soros, hathengeres is megmarad – azonban a 10,7 liter összlökettérfogatú egység legnagyobb teljesítménye 456 lóerőre nő. Szintén a sokszínűségének fokozására két különböző eltérő vezetőállást kínál az új Tourismo RHD, s az utastér személyre szabására is minden eddiginél szélesebb lehetőségeket nyújt a típus.

 -

A jelenlegi Tourismo RHD egyik fő erőssége a változatos bevethetőség: a 12–14 méter hosszú járművek funkcionális irányjáratokon, kirándulóbuszként, menetrend szerinti vonaljáratokon vagy kényelmes távolsági buszként használhatók

Különösen gazdaságos turistabuszt ígérnek a Mercedes-Benz mérnökei. Éppen ezért a típusba első alkalommal rendelhető a Predictive Powertrain Control előrelátó hajtásláncvezérlés. Az új forma pedig rendkívül kis légellenállásával tűnik ki, a mindössze 0,33 cd légellenállási együtthatónak köszönhetően jelentősen csökken a tüzelőanyag-fogyasztás. Emellett a hosszú szervizintervallumok és a Fleetboard flottakezelési szolgáltatások gondoskodnak az üzemeltetési költségek kordában tartásáról.
Biztonság terén is előrelép a Tourismo, erre szolgál új biztonsági segédrendszerek egész sora. A Mercedes-Benz ráfutásgátló vészfékrendszerének harmadik generációja immár e típusban is debütál. Az Active Brake Assist 3 immár nemcsak a mozgó, hanem az álló akadályokat is képes felismerni. Nem hiányzik majd a szabadalmaztatott Front Collision Guard elülső ütközésvédelmi szerkezet sem, és természetesen a busz megfelel az ENSZ-EGB 66.02. sz. rendelet borulásvédelmi szabványainak is.
Utazási kényelem terén is felzárkózik a mai elvárásokhoz a típus. A Coach MediaRouter infotainment rendszer opcionálisan akár fedélzeti vezeték nélküli internet-hozzáférést is biztosít. Sőt, az utasok a helyi tárolóról akár médiafájlokat (videókat, zenéket) is lehívhatnak maguknak az utazás során saját eszközeikre. Az új légkondicionáló egy kétzónás rendszer, amely két különálló fűtő- és hűtőkörrel rendelkezik. Az egész utastérben egyenletes hőmérsékletet biztosít, így gondoskodik az utasok kényelméről. Ezeken kívül a márka felső kategóriás személyautóiból ismert új rombuszmintás kárpitozás is azt szolgálja, hogy a csillagos életérzést minden utas teljes mértékben átélhesse.