Elektromos Volvo buszok újdonságai: Nem mondanak nemet
Igen komolyan rápörgött a Volvo Buses az utóbbi időben arra, hogy világszerte a legkülönfélébb ügyféligényeket is teljesítse az elektromos vagy hibrid autóbuszaival, illetve az azokhoz kapcsolódó szolgáltatásaival. Kulcsfontosságú kérdés az elektromos városi buszok üzemeltetői számára, hogy milyen töltési lehetőségek állnak rendelkezésre. Ezért a Volvo Buses a töltőoszlopról lenyúló pantográfos áramszedő (OppCharge) és a CCS-szabvány Combo 2 csatlakozóján keresztüli vezetékes töltés...
MAN eTruck: Tápos Leó
Találós kérdés következik! Oroszlán, mégsem harap, középmotoros, mégsem versenyautó és „elemről” megy, mégsem gyerekjáték. Mi lehet ez? Természetesen az MAN legelső nehézkategóriás elektromos teherautó-családja, az eTGX és eTGS testvérpáros. Három, négy, öt, hat. Nem most tanulok számolni, csupán ennyi akkumulátorcsomag közül választhat, aki az új MAN eTruck villanyteherautó mellett dönt. Ennek a moduláris akkumulátor-rendszernek köszönhetően a megrendelők nagyon rugalmasan a...
Ads-Tec Energy ChargeTrailer: Gördülő töltőoszlop
Karácsony előtt Angliában a villanyautósok több helyen órákat álltak sorba a gyorstöltők előtt. Még évekig sokszor előfordul majd ilyen időszakos túlterhelés a világban, erre kínál megoldást a vontatható töltőállomás. Képzeljünk el egy olyan zöld közlekedést, amelyben nincs hatótávpara, akár egy távoli vízesés mellett is rendezhetünk koncertet, ugyanis a töltési lehetőség hiánya nem probléma többé. Tíz elektromos jármű tölthető egyszerre egyenként...
Autóbuszok utólagos villamosítása: Tiszta szívvel folytatják
Kiváló lehetőségek rejlenek a dízel autóbuszok utólagos villamosításában, amikor is a teljes hajtásláncot tisztán elektromosra cserélik. A brit Equipmake és Kleanbus komplett megoldásokat kínálnak erre, az objektív előnyök pedig önmagukért beszélnek. Elsőre bonyolult, jelentős kompromisszumokkal járó, időigényes és költséges beavatkozásnak tűnik, hogy egy autóbusz teljes hajtásrendszerét dízelüzeműről elektromosra cseréljék. Sok üzemeltetőnek bizonyára a legmerészebb elképzelései között sem fordulna meg ilyesmi....
IVECO HD BEV és HD FCEV: Premier előtti vetítés
Idén év végéig bevezeti az IVECO az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nyerges vontatóit az európai piacra. Ezért már beharangozta legfőbb műszaki adataikat is, amelyek igen kecsegtetők. Néhány évvel ezelőtt az IVECO és az amerikai Nikola Corporation közösen fogott bele az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésébe. Németországban még egy vegyesvállalatot is létrehoztak ehhez a tevékenységhez Nikola Iveco Europe...
Töltés a transzeurópai folyosók mentén: Több nap, mint kolbász?
Ha a több mint 6,4 millió európai teherautót elektronokkal vagy hidrogénnel kívánjuk hajtani, az az infrastruktúra tekintetében is óriási fejlesztéseket igényel. Ellenkező esetben a találunk-e parkolót kérdése a hogyan jutunk tovább problémájába fajulhat. Nem véletlenül foglalkoztunk ennyit az elmúlt időszakban az akkumulátoros és az üzemanyagcellás járművek hátterével. Fontos beszélni arról, hogy miből lesz a hidrogén, arról, hogy kinek éri meg...
Volvo VNR Electric: Elektromos előrelépés
Olyan villany-teherautót hoz forgalomba Észak-Amerikában a Volvo Trucks, amelynek szinte nincsenek hátrányai a dízelesekhez képest, és már most azonnal használatba vehető. Észak-Amerikában, a ritkább vasúthálózat miatt még nagyobb a tehergépkocsis fuvarozás jelentősége, mint az Óvilágban, műszakilag mégis vontatottnak tűnik hozzánk képest a fejlődésük. Most viszont nagy lépést jelentett be a Volvo Trucks: a helyi emisszió nélkül közlekedő, az ottani besorolás...
A földre szállt hold mostantól az elektromos autók otthona
Rögtön azzal kezdem, hogy eloszlatom a képzavart, amit a címmel generáltam. MOONCITY névvel hozott létre élményközpontot Budaörsön a Porsche Hungaria. Az egykori Agip-székház helyén immár elektromos autók és töltési megoldások tesztközpontja található. Nézzétek el nekem, nem teljesen tértem még magamhoz a névválasztás magyarázata után. A Moon márkanév ugyanis onnan jön a Volkswagen-csoportnak, hogy a Ferdinand Porsche által megalkotott Lohner-Porsche pont...
Evetta Cargo: Buborék-pizzásautó
Átvitt értelemben és sajnos szó szerint is a zaj világát éljük. Hogyan tűnhet ki vállalkozásunk a reklámok, reklámhordozók végtelen forgatagából? Például egy feltűnő, mikroméretű kishaszonjárművel, mint amilyen az Evetta Cargo. Igazán cuki pici cirkálót alkotott az ElectricBrands az Evetta Cargo kishaszonjárművel, amely az IAA Transportation 2022 szakkiállításon debütált Hannoverben. A tervezőmérnökök egy örök klasszikust, az Isetta mikroautót vették maguk elé...
B-ON Pelkan: Futurisztikus varázsdoboz négy keréken
Íme, a német postások egyedi elektromos kishaszonjárművének szellemi utódja, a B-ON Pelkan. Raktérkialakítása igazi úttörőnek számít, ugyanis a gyártó saját fejlesztésű, intelligens csomagadagolója hihetetlen időmegtakarítást eredményez használójának. Még 2011-ben kezdett közös fejlesztésbe a Deutsche Post DHL és az Aacheni Műszaki Főiskola a StreetScooter GmbH vállalattal karöltve. Együttműködésük keretei között megszületett egy olyan elektromos jármű, amely kifejezetten a postai küldemények és...










