Arrival Bus: Megérkezik valaha?

Innovatív anyagok és felépítés, rugalmas gyártásban lokálisan születő „olcsó” villanybusz. Már csak az a kérdés, hogy sikerül-e piacra dobni a felhasználói élményre tervezett Arrival buszt még azelőtt, hogy a cég felélné minden tartalékát? Többször említettük, hogy a villamosítás jelentősen lecsökkenti a küszöböt az új szereplők előtt. Ám természetesen ettől még a telefonszámla hátoldalára gyönyörű járműveket tervező óvodásokból nem lesz egy...

A Hyundai üzemanyagcellás offenzívája: Meglovagolják az új hullámot

Egymilliónál is több üzemi kilométert futottak már a Hyundai hidrogén-tüzelőanyagcellás teherautói és autóbuszai. A koreai márka a most beinduló hidrogénhullámmal kívánja biztosítani a teljesen emissziómentes, nagy léptékű áru- és személyszállítást. Tavaly már beszámoltunk róla, hogy a Hyundai erőteljesen rámegy a hidrogént cipelő, tüzelőanyagcellás kamionok és autóbuszok elterjesztésére. Xcient nehéz-teherautójának 46 példánya tizenegy hónap alatt egymillió kilométernél is többet teljesített 25...

Rosenbauer L32A-XS: Magasan fenntartható

Ha már egy fülke-alvázas teherautó elektromos hajtású, akkor illik a felépítményét is villannyal működtetni. Miért lennének kivételek a tűzoltójárművek? A Rosenbauer is megkezdte a villamosítást, és most itt az első elektromos gépezetes tolólétrája. Természetesen a tűzoltójárművek egyik világszerte ismert és elismert gyártója, a Rosenbauer is hangsúlyt fektet arra, hogy haladjon a korral, azaz megfeleljen a fenntarthatósági követelményeknek. Ezért egyre nagyobb...

MAN eTruck: Tápos Leó

Találós kérdés következik! Oroszlán, mégsem harap, középmotoros, mégsem versenyautó és „elemről” megy, mégsem gyerekjáték. Mi lehet ez? Természetesen az MAN legelső nehézkategóriás elektromos teherautó-családja, az eTGX és eTGS testvérpáros. Három, négy, öt, hat. Nem most tanulok számolni, csupán ennyi akkumulátorcsomag közül választhat, aki az új MAN eTruck villanyteherautó mellett dönt. Ennek a moduláris akkumulátor-rendszernek köszönhetően a megrendelők nagyon rugalmasan a...

Alternatív hajtások összehasonlító tesztje: Koncepciók összecsapása

Németországban ismét bővítették a felsővezetékes e-autópályákon a hibrid Scania vontatók próbaüzemét. Ám megjelentek a kihívók is! A Mercedes-Benz egy akkumulátoros elektromos, míg az IVECO egy üzemanyagcellás tehergépkocsit tesztel majd ugyanitt. Abban jóformán minden járműgyártó egyetért, hogy a fosszilis eredetű tüzelőanyagokat nem lehet világszerte általánosan egyetlen megoldással kiváltani a közlekedésben. Minden alternatív hajtásmódnak megvannak a maga előnyei, hátrányai és korlátjai, így...

Daimler Buses eMobility Days: Villanybuszt mindenkinek!

Már háromszáznál is kevesebbet kell csak aludni, hogy bemutassák a Mercedes-Benz Intouro elektromos változatát! Az előzetes kapcsán mögé nézünk egy picit, hogy milyen lehetőségeket és kihívásokat hordoz a normálpadlós helyközi villanybusz. Egyúttal végigvesszük, milyen újdonságokat kínál a legnépszerűbb európai városi autóbusz, a Citaro a következő két évben. A videóban hivatkozott anyagot itt találod meg: Betömörített elektronok – Mercedes-Benz eCitaro teszt Kiváltható a...

IVECO HD BEV és HD FCEV: Premier előtti vetítés

Idén év végéig bevezeti az IVECO az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nyerges vontatóit az európai piacra. Ezért már beharangozta legfőbb műszaki adataikat is, amelyek igen kecsegtetők. Néhány évvel ezelőtt az IVECO és az amerikai Nikola Corporation közösen fogott bele az akkumulátoros elektromos, illetve üzemanyagcellás elektromos nehéz-tehergépjárművek fejlesztésébe. Németországban még egy vegyesvállalatot is létrehoztak ehhez a tevékenységhez Nikola Iveco Europe...

DAF XD Electric és XF Electric: Új kék, ami zöld

Nem számítottunk rá, hogy az új XD bemutatásával egyidejűleg a DAF a villamosítás terén is előreszalad. Immár négy, különböző méretű és rendeltetésű tehergépjárművük érhető el villanymotorral – az LF és a CF után mostantól az XD és az XF is. Tovább bővült az elektromos meghajtású paletta az új DAF XD Electric és XF Electric teherautókkal. Akár 170–350 kilowatt teljesítményre és...

Lunaz utólagos villanyhajtás kukásautókba: Kukásautókkal a tisztább levegőért

Aston Martin, Bentley, Range Rover, Rolls-Royce és Jaguar. Mindannyian a brit autógyártás gördülő ikonjai. Újkori sorsuk mégis összeköti őket az orrfacsaró „illatfelhőbe” burkolózott, ám üdítően tiszta kukásautókkal. Mi ebben már megint a turpisság?! Semmi, hiszen az említett, veterán luxuskarosszériák elektrifikálása mellett évente 1110 haszonjármű villamosítását tűzte zászlajára a Lunaz. A Formula–1 brit nagydíj otthonának számító Silverstone Circuit versenypálya közvetlen szomszédságában...

Renault Trucks D típusfrissítés: Felfrissülnek

Megújult formákkal és új biztonsági funkciókkal frissítette fel főként terítőfuvarozásra készült, D-sorozatát a Renault Trucks. A járművei élettartamának meghosszabbítására irányuló sokrétű törekvései között megjelent az utólagos villamosítás is. Immár 2020 óta bizonyítanak a mindennapok terítőfuvarozásában a Renault Trucks D-sorozatának tisztán elektromos tagjai, a típus gyökerei pedig egészen az ezredforduló előtti évekig nyúlnak vissza. Most mind a dízelmotoros, mind az E-Tech...
Hirdetés:
error: Védett tartalom