Olvasási idő: 4 minutes perc

Alternatív hajtóanyagok töltőinfrastruktúrája: Előbb a tojás, aztán a tyúk

Olvasási idő: 4 perc
Európában a haszonjárműgyártók egymás után mutatják be és igyekeznek minél nagyobb mennyiségben értékesíteni az egyre korszerűbb alternatív hajtású modelljeiket. A töltőinfrastruktúra fejlődése azonban még nem követi Európa-szerte ezt a ritmust. Jó egy évtizeddel ezelőtt a szakmában még mindenki a tyúk és a tojás paradoxonját hozta fel az alternatív hajtású haszonjárművek kapcsán. A járműgyártók ódzkodtak nagy lendülettel fejleszteni, amíg nem épül...

Renault Trucks elektromos haszonjárművek: Felvillanyozó jövő

Olvasási idő: 3 perc
Ritkán adódik ilyen kis piacon ilyen jelentős esemény! Hazánk nemhogy felkerült a Renault Trucks elektromobilitási térképére, egyből a francia gyártó egyik villamosítási úttörőjévé léptünk elő. Európában a jellemzően elosztófuvarozásra alkalmazott közép- és nehézkategóriás, 4×2 és 6×2 hajtásképletű fülke-alvázakból évente 65-70 ezret értékesítenek. E nagyságrend ismeretében már nem olyan meglepő, hogy miért a hazai piacon kicsit mostoha sorsú középkategóriában kezdte meg...

Az üzemanyagcellás hajtás jövőbeli kilátásai: Zsákutca a hidrogén?

Olvasási idő: 4 perc
Egy friss tanulmány szerint nem túl rózsás a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás jövője a gépjárműiparban – különösen az akkumulátoros elektromos hajtás rohamos fejlődésének tükrében. Mégis sok jelentős piaci szereplő hisz benne és küzd érte. Nemrég jelent meg a német Fraunhofer Intézet egyik nagyszabású kutatásának összegzése. Ennek az a végkövetkeztetése, hogy a gépjárművek legtöbb alkalmazási területén jóval előnyösebb az akkumulátoros elektromos...

Az elektromos autóbuszok hazai jövőképe: Utasszállító számítógépek

Olvasási idő: 4 perc
Globálisan felgyorsult az elektromos járművek terjedése. A Zöld Busz Program keretében hazánkban is megjelentek a legelső villanybuszok a nagyobb városokban, azonban elterjedésüket nemcsak tetemes vételáruk, hanem az infrastruktúra hiánya is lassítja. Magyarország az évszázad közepére kívánja elérni a klímasemlegességet. Azért ne arra gondoljunk, hogy 2050-től mindannyian bőrsaruban és lenvászon ingben, szőrén üljük majd meg a lovat, ha elvágtatunk a pékhez...

Ford E-Transit: Új horizont

Olvasási idő: 3 perc
Egyes hangok a Ford késlekedését kérik számon a valóban kissé visszafogott villamosítási tempója miatt. Én viszont azok oldalán vagyok, akik szerint patikamérlegen kiszámított ez az időzítés, az E-Transit hamarosan kezdődő érája. Pont akkorra válik széles körben kaphatóvá (és Törökországban nagy kapacitással gyárthatóvá), amikor kiteljesedik az ilyen „tiszta” üzemű járművek iránti igények meredek emelkedése. A kategória jelenlegi eladásai a mostani árak...

Akkumulátorcsere: Új életre hívták

Olvasási idő: 3 perc
Míg a nehéz-teherautók még inkább a villanyos út elején járnak, addig az urbánus személyszállító haszonjárművek már sokat futottak e témában is. Az egyik első nagyszabású akkucsere-akció apropóján az újrahasznosítás döbbenetes számairól elmélkedünk. Elsők között csapott bele a nagyüzemű villamosításba a Transdev holland busztársasága, amikor 2016-ban 43 darab Citea SLFA–181 Electric csuklós buszt állítottak forgalomba Eindhoven városában. Rendeltetésüknek megfelelően hajtották a...

Peterbilt elektromos tehergépkocsik: Zöld trió

Olvasási idő: 3 perc
Még a DAF úttörő törekvéseit is lekörözi az elektromos teherautók terén az amerikai egyesült államokbeli testvérmárkája. A Peterbilt már három járművet kínál ügyfeleinek városi elosztásra, hulladékgyűjtésre és regionális fuvarozásra. Tavaly október végén Atlantában az Észak-Amerikai Haszonjármű-kiállításon (NACVS) három különböző, tisztán elektromos hajtású tehergépkocsit is felvonultatott a Peterbilt, amelyeknek azóta mintegy negyven példánya teljesít üzemeltetői teszteket. Sőt, az ügyfelek az idei...

Evetta Cargo: Buborék-pizzásautó

Olvasási idő: 3 perc
Átvitt értelemben és sajnos szó szerint is a zaj világát éljük. Hogyan tűnhet ki vállalkozásunk a reklámok, reklámhordozók végtelen forgatagából? Például egy feltűnő, mikroméretű kishaszonjárművel, mint amilyen az Evetta Cargo. Igazán cuki pici cirkálót alkotott az ElectricBrands az Evetta Cargo kishaszonjárművel, amely az IAA Transportation 2022 szakkiállításon debütált Hannoverben. A tervezőmérnökök egy örök klasszikust, az Isetta mikroautót vették maguk elé...

Renault Trucks elektromos járművek üzemeltetése: Kézen fogva

Olvasási idő: 4 perc
Szigorúan betartva az illendőség szabályait és a mindenkori járványügyi előírásokat, a Renault Trucks ügyfeleivel kéz a kézben üzemelteti az elektromos teherautókat. Ugyanis a lelki nyugalom, a használat élménye hatványozottan fontos a villanyjárműveknél. Nevükben a küldetésük: egy haszonjárműnek hasznot kell termelnie. Egy nem kívánt leállásnál nemhogy hasznot nem termel, tetemes költségeket halmoz fel. Márpedig ma már a prediktív karbantartás korát éljük,...

Toyota üzemanyagcellás autóbuszok Európában: Első fecskék

Olvasási idő: 3 perc
Portugál vállalatokban szerzett részesedésével vetette meg a lábát a Toyota az európai autóbuszpiacon. A gyártó stratégiai jelentőségű lépése még az árufuvarozás területén is új távlatokat nyithat hidrogénhajtású termékei számára. Fontos szektorban bővítheti termékkínálatát a japán gyártó, miután helyi leányvállalata révén a CaetanoBus járműgyártó és a Finlog pénzügyi szolgáltató fő részvényesévé vált. A Toyota Motor Europe jelenleg is beszállítója a portugál autóbuszgyártónak,...
Hirdetés:
error: Védett tartalom