Olvasási idő: 4 minutes perc

Töltés a transzeurópai folyosók mentén: Több nap, mint kolbász?

Olvasási idő: 4 perc
Ha a több mint 6,4 millió európai teherautót elektronokkal vagy hidrogénnel kívánjuk hajtani, az az infrastruktúra tekintetében is óriási fejlesztéseket igényel. Ellenkező esetben a találunk-e parkolót kérdése a hogyan jutunk tovább problémájába fajulhat. Nem véletlenül foglalkoztunk ennyit az elmúlt időszakban az akkumulátoros és az üzemanyagcellás járművek hátterével. Fontos beszélni arról, hogy miből lesz a hidrogén, arról, hogy kinek éri meg...

Mercedes-Benz eActros LongHaul: A hiányzó láncszem

Olvasási idő: 5 perc
Igazi innovátor az akkumulátoros, tisztán elektromos Mercedes-Benz eActros LongHaul nyerges vontató. Ez az első olyan jármű, amely már arra készül, hogy kilépjen a városi környezetből és az országutakon megreformálja a távolsági fuvarozást. Előzetes betekintést kínált a Daimler Truck az International Truck of the Year újságíró szervezet tagjainak, miért is olyan nagy az izgalom a házuk táján. Szenzáció van készülőben, egy...

Elektromos haszonjárművek szolgáltatásai: Ami a zöldség mögött áll

Olvasási idő: 4 perc
Zéró kipufogáshoz, kisebb zajhoz, élhetőbb városhoz több szükséges az elektromos járműveknél. Az alapoktól kell kezdeni és komplett kiszolgáló rendszert felállítani. E feladat egyedül nem megoldható, ezért a járműgyártók és partnereik ajánlanak holisztikus megoldásokat. Együtt alakult ki ellátó infrastruktúrájával a mai tömeges motorizáció. Anno patikában lehetett benzint venni az automobilhoz, majd megjelentek és mára imponáló hálózatot alkotnak a benzinkutak, az olajfinomítókkal,...

Fuso eCanter: Felvillanyozóan sokoldalú

Olvasási idő: 3 perc
Hosszú évtizedek tapasztalatára épülő masszív, alvázas felépítésű kis középkategóriás teherautó a Fuso Canter. Ráadásul többévnyi, egyedülálló villamosítási szakértelmüket is felhasználták új elektromos ajánlatuk megalkotásakor. Hazájában, Japánban mutatkozott be elsőként a Daimler Truck teherautó-leányvállalata, a Fuso könnyűkategóriájú, tisztán elektromos Fuso eCanter új nemzedéke. Az eCanter előszériájának 2017-es indulása óta Japánban, Európában, Észak-Amerikában, Ausztráliában és Új-Zélandon összesen mintegy 450 járművet adtak át...

GreenGo Cargo: Zöld és nagyon menő

Olvasási idő: 6 perc
Hamarosan alapjaiban rendezik át az emberek közlekedéshez való hozzáállását, az egész iparágat érintő hatalmas változások. Ezért kipróbáltuk, mit tudnak ma a GreenGo autómegosztó új kishaszonjárművei. Jó pár éve, 2016-tól gazdagítja a budapesti látképet a GreenGo autómegosztó szolgáltató elektromos flottája. Akkor 45 autóval indultak, azóta több mint 400 járművük áll szolgálatra készen a nap 24 órájában. Kínálatuk a közelmúltban – természetesen...

Freightliner eCascadia: Felrázza Amerikát

Olvasási idő: 4 perc
Hamarosan sorozatgyártásba kerül az elektromos Freightliner eCascadia nyerges vontató. Már egymillió mérföldet ment a tesztflotta és a töltési hálózat kiépítését is megkezdték. Jelenleg a Freightliner eCascadia a legnagyobb hatótávolságú akkumulátoros elektromos nyerges vontató Észak-Amerikában. Az eCascadia üzemeltetői tesztben dolgozó prototípusaiból álló flotta futásteljesítménye 2020 novemberében meghaladta a félmillió mérföldet. Majd egy évvel később elérték a valós üzem közben teljesített egymilliomodik...

Körkörös gazdaság: Túlélési esély

Olvasási idő: 3 perc
Korunk két vezető célkitűzése ütközik össze recsegve-ropogva: a gazdaság és minden egyes cég, ország állandó növekedésének igénye, illetve a fenntarthatóság. Bolygónk adottságai kizárják mindkettő egyidejű elérését. A kiút az újrahasznosítás lehet. Vásárolj újat, korszerűbbet, környezetkímélőbbet, a fenntarthatóságot jobban szolgálót – ezt sulykolja napról-napra fejünkbe a reklám. Érthető, hogy mindenki minél többet akar eladni a portékájából. Mivel azonban a vásárlóközönségnek már...

Hidrogéntüzelés: Hidrogénzöldítés

Olvasási idő: 4 perc
Még az üzemanyagcellánál is régebbi hidrogénfelhasználási ötlet, ennek ellenére még inkább gyerekcipőben jár ma: a hidrogéntüzelésű belső égésű motorok terjedését célozza az egykori LPG-megoldások mintájára tervezett utólagos átalakítókészlet. Bár az üzemanyagcellát már a XIX. század közepén feltalálták, az első kereskedelmi alkalmazására jó egy évszázadot kellett várni. Ezzel szemben Francois Isaac de Rivaz már 1806-ban is hidrogént égetett el a világ...

A Hyundai üzemanyagcellás offenzívája: Meglovagolják az új hullámot

Olvasási idő: 3 perc
Egymilliónál is több üzemi kilométert futottak már a Hyundai hidrogén-tüzelőanyagcellás teherautói és autóbuszai. A koreai márka a most beinduló hidrogénhullámmal kívánja biztosítani a teljesen emissziómentes, nagy léptékű áru- és személyszállítást. Tavaly már beszámoltunk róla, hogy a Hyundai erőteljesen rámegy a hidrogént cipelő, tüzelőanyagcellás kamionok és autóbuszok elterjesztésére. Xcient nehéz-teherautójának 46 példánya tizenegy hónap alatt egymillió kilométernél is többet teljesített 25...

Zajszennyezés: Csendet kérünk!

Olvasási idő: 3 perc
Hatalmas vívmánya az emberiségnek a közlekedés nagymértékű fejlődése. Viszont, mint sok más pozitív folyamatnak, úgy ennek is számos negatív következménye hat a mindennapi életünkre. Egyik ilyen, talán sokszor nem is tudatosuló terhelés a zaj. Régóta ismert már, hogy a közlekedés fellendülése és a forgalom óriási növekedése a levegő minőségét jelentősen rontja, ami negatív egészségügyi következménnyel jár a társadalmunkra nézve. A...
Hirdetés:
error: Védett tartalom