Olvasási idő: 4 minutes perc

Az MAN villamosítási törekvései: Elektromos lázban égnek

Olvasási idő: 4 perc
Egyre szaporább léptekkel halad az MAN a villamosítás útján. A megawattos töltési rendszer kidolgozása mellett létrehozott egy e-mobilitási fejlesztő- és képzőközpontot, akkumulátor-összeszerelő üzemet nyit, valamint bevezet egy e-buszalvázat. Bemutatta 2024-ben megjelenő elektromos tehergépkocsijának sorozatgyártáshoz közeli prototípusát az MAN Truck & Bus. A TGX típuson alapuló vontató legfőbb újdonsága az egy megawatt teljesítményű töltés lehetősége, amelynek segítségével akár napi nyolcszáz kilométert...

GreenGo Cargo: Zöld és nagyon menő

Olvasási idő: 6 perc
Hamarosan alapjaiban rendezik át az emberek közlekedéshez való hozzáállását, az egész iparágat érintő hatalmas változások. Ezért kipróbáltuk, mit tudnak ma a GreenGo autómegosztó új kishaszonjárművei. Jó pár éve, 2016-tól gazdagítja a budapesti látképet a GreenGo autómegosztó szolgáltató elektromos flottája. Akkor 45 autóval indultak, azóta több mint 400 járművük áll szolgálatra készen a nap 24 órájában. Kínálatuk a közelmúltban – természetesen...

Daimler Buses villamosítási ütemterv: Felvillanyozó kérdések

Olvasási idő: 5 perc
Bejelentették a dízelkorszak végét a csillagos autóbuszoknál is. Új akkumulátor, hatótávbővítő és üzemanyagcellás távolsági busz szerepel a jövő menetrendjében. Két generációjából 60 ezernél több állt munkába az elmúlt negyedszázad során – a Citaro egyértelműen a városi autóbuszok egyik nagyágyúja. A villanyos kiviteleiből is már 600 dolgozik, ráadásul a Mercedes-Benz eCitaro a négyéves karrierje során folyamatosan továbbképezte magát! Megérkezett a csuklós,...

Megérkezett az első DAF CF Electric!

Olvasási idő: < 1 perc
Magyarországon a Waberer’s International Nyrt. flottáját gazdagítja legelőször teljesen elektromos DAF CF Electric. Régiónkban ez a legelső sorozatban gyártott teljesen elektromos nyerges vontató! Lassan hagyományosnak mondható, hogy a gyártók a WSZL-csoportnak ajánlják fel első alternatív hajtású járműveiket. Gondoljunk csak a Volvo FL Electric és a Renault Trucks D Z.E. elektromos teherautókra, valamint a cseppfolyósított földgázzal (LNG) üzemelő Volvo nyerges vontatóra....

Renault Trucks T E-Tech és C E-Tech: Emelik a tétet

Olvasási idő: 5 perc
Nem fogja vissza magát a Renault Trucks sem az elektromos járművek terén. Bemutatta a T és a C típus villanymotoros változatát, bevezetett egy átfogó ügyféltámogatási csomagot és megkezdte egy eleve elektromos hajtásúnak tervezett elosztójármű kifejlesztését. Több mint tíz éve kezdte meg a tisztán elektromos hajtású teherautók első ügyféltesztjeit a Renault Trucks, 2018-ban pedig már egy egész villamosított járműcsaládot mutatott be...

Renault Trucks elektromos járművek üzemeltetése: Kézen fogva

Olvasási idő: 4 perc
Szigorúan betartva az illendőség szabályait és a mindenkori járványügyi előírásokat, a Renault Trucks ügyfeleivel kéz a kézben üzemelteti az elektromos teherautókat. Ugyanis a lelki nyugalom, a használat élménye hatványozottan fontos a villanyjárműveknél. Nevükben a küldetésük: egy haszonjárműnek hasznot kell termelnie. Egy nem kívánt leállásnál nemhogy hasznot nem termel, tetemes költségeket halmoz fel. Márpedig ma már a prediktív karbantartás korát éljük,...

Renault Trucks elektromos teherautó hazai tesztje: Pozitív szemlélet

Olvasási idő: 3 perc
Első fecskénk zöldbe boruló villanytavaszt ígér! A Renault Trucks D  E-Tech elektromos teherautóval szerzett hazai tapasztalatok megmutatják, hogy az emissziócsökkentés nem csupán divatos bűvszó, az érdekeltek hajlandóak tenni a tisztább jövőért. Ezer-kétezer kilométer távlatából inkább csak érdekesség arról olvasni, hogy Firenze, Lyon, Párizs vagy éppen Barcelona hulladékgyűjtését már tisztán elektromos Renault Trucks teherautók is végzik. Sokkal fontosabb, hogy a Renault...

Renault Trucks elektromos haszonjárművek: Felvillanyozó jövő

Olvasási idő: 3 perc
Ritkán adódik ilyen kis piacon ilyen jelentős esemény! Hazánk nemhogy felkerült a Renault Trucks elektromobilitási térképére, egyből a francia gyártó egyik villamosítási úttörőjévé léptünk elő. Európában a jellemzően elosztófuvarozásra alkalmazott közép- és nehézkategóriás, 4×2 és 6×2 hajtásképletű fülke-alvázakból évente 65-70 ezret értékesítenek. E nagyságrend ismeretében már nem olyan meglepő, hogy miért a hazai piacon kicsit mostoha sorsú középkategóriában kezdte meg...

Az üzemanyagcellás hajtás jövőbeli kilátásai: Zsákutca a hidrogén?

Olvasási idő: 4 perc
Egy friss tanulmány szerint nem túl rózsás a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtás jövője a gépjárműiparban – különösen az akkumulátoros elektromos hajtás rohamos fejlődésének tükrében. Mégis sok jelentős piaci szereplő hisz benne és küzd érte. Nemrég jelent meg a német Fraunhofer Intézet egyik nagyszabású kutatásának összegzése. Ennek az a végkövetkeztetése, hogy a gépjárművek legtöbb alkalmazási területén jóval előnyösebb az akkumulátoros elektromos...

MAN elektromos nehéz-teherautók: Zéró emissziós misszió

Olvasási idő: 3 perc
Ambiciózus terveket ápol az MAN! Szeretné jelentősen felgyorsítani a helyileg kibocsátásmentes elektromos és üzemanyagcellás haszonjárművek elterjedését. Fellebbentették a fátylat az új, két éven belül gyártásba kerülő elektromos nehéz-teherautójukról is. Elsőként, 2018-ban az oroszlán  ugrott mély vízbe a nagy gyártók közül  amikor bemutatta az MAN eTGM teherautót. Sajnos a mindössze tucatnyi szorgoskodó példány ismeretében azóta sem beszélhetünk valódi sorozatgyártásról. Ennek hamarosan...
Hirdetés:
error: Védett tartalom