Olvasási idő: < 1 perc

Végállomás következik

Olvasási idő: < 1 perc
Te tudod, hogy a pontmátrix kijelzők kora előtt hány szakma mestere kellett egyetlen univerzális viszonylatjelző elkészítéséhez? Sok ember komoly munkáját igényelte az ötvenes években, hogy az aktuális viszonylatot pontosan jelezzék a londoni utazóközönség számára. Szitanyomással festették fel a végállomások neveit, majd egy hosszú szalagra ragasztották fel ezeket egymás után. A videóban látható, hogy milyen sokan dolgoztak a buszok viszonylatjelzőin –...

90 éves a Fuso: Töretlenül virágzik

Olvasási idő: < 1 perc
Első haszonjárművét kilencven évvel ezelőtt, 1932-ben mutatta be a Fuso. Mára a márka a Daimler Truck ázsiai portfóliójának sarokköve: több mint 170 országba szállít teherautókat és buszokat, így a cégcsoport eladásainak egynegyedét adja. Az ikonikus Fuso név eredete 1932 májusáig nyúlik vissza. Ekkor kapta meg a Mitsubishi első, B46 típusú busza a Fuso márkajelzést. Az egykori Mitsubishi Hajógyárában gyártott jármű...

Jeep DJ és Grumman Long Life Vehicle: Különc küldöncök

Olvasási idő: 8 perc
Minden kortárs művész olyan impresszárióról álmodik, mint a USPS! Az Egyesült Államok Postaszolgálata ott bábáskodott a kézbesítő járművek legtarkább paradicsommadarainak születésénél – a triciklitől a villamosig, a gördülő postahivataltól a repülőig. Megszokhattuk, hogy az USA történelme vékonyka cukormáz csupán az öreg kontinens országainak históriájához képest. Az Újvilágban semmi sem ódon és csak a legritkább esetben öregebb száz esztendőnél. Nos, az...

Chevrolet Turbo Titan III és Ford Big Red: Titánok harca

Olvasási idő: 8 perc
Sok száz lóerő, több ezer newtonméter, hatalmas méretek és tömeg, tízezres fordulatszámok, pokoli hőmérsékletek és fogyasztás, valamint futurisztikus megoldások egész sora jellemezte a hatvanas évek két legjelentősebb amerikai gázturbinás teherautóját. Atomkor, majd a sugárhajtás- és az űrhajózás kora! Minden rakétákkal vagy sugárhajtással repkedett, de minimum úgy nézett ki, mintha képes lenne rá. A hatvanas években soha előtte nem látott fejlődésnek...

Karosa 700: Karosa a város szélén

Olvasási idő: 5 perc
Svejkék véget vetettek az előd kultikus Janus-arcúságának, a Karosa 700 önálló hátfalat kapott. A formatervről azt is nyugodt szívvel elhinném, hogy a Vysoké Mýtó-i kiscsoportos technikaszakkör lurkói faragták baltával az uzsonnaszünetben. Ismered meg a Karosa márka történelmének első fejezetét is! Már a hetvenes évek első felében feltűntek a forgalomban a karakteresen szögletes prototípusok. Azonban a Karosa 700 sorozatgyártása csupán 1981-ben kezdődött....

25 éves a Mercedes-Benz Actros: Született győztes

Olvasási idő: 4 perc
Jeles jubileumát ünnepelte nemrég a Mercedes-Benz Actros, ugyanis betöltötte 25. életévét. A sikeres típus egyik kiemelkedő rekordja, hogy mind az öt generációja elnyerte az International Truck of the Year díjat, az egyiket kereken tíz éve. Sokat elmond a Mercedes-Benz Actros töretlenül meghatározó szerepéről a piacon, hogy az elmúlt negyed évszázad során ötször is megkapta a rangos International Truck of the...

DAF LF történelem: Nem vész el, csak átalakul

Olvasási idő: 3 perc
Éppen húsz éve nyerte el a DAF LF az International Truck of the Year díjat sokoldalúságának, vezetőközpontúságának és kedvező teljes birtoklási költségének köszönhetően. Ma is ezek a divatos szempontok! Modern és kényelmes középkategóriás teherautót fejlesztett ki a DAF, az új LF nagy rugalmasságot biztosított a különböző szállítási feladatokhoz. A belvárosi és regionális elosztástól a könnyű, ám hosszabb távú fuvarozásig sokféle...

DKW Schnellaster: Márka- és országépítéshez

Olvasási idő: 7 perc
Történelmi típuscsaládok szellemi őse, neves gyártók revitalizációjának bábája, nem mellesleg egy egész ország újjáépítésében részt vett. Ha ez nem lenne elég, a DKW Schnellaster a modern minibuszok ötletadója, és a villanyos kishaszonjárművek egyik pionírja is. Alaposan megtépázta kontinensünket, annak gazdaságát az előző évszázad első fele. A második világháború utáni újjáépítésből egyes országokban gazdasági csoda, máshol tervgazdaság született. Ezeket a természetes...

Setra TopClass 400: Újvonalas világutazó

Olvasási idő: 4 perc
Húsz évvel ezelőtt a Setra TopClass 400 nyerte el a megtisztelő 2002-es International Coach of the Year díjat. Sikere előtt tisztelegve röviden összefoglaljuk, hogy mi mindennel érdemelte ki ezt az elismerést. Nem is ünnepelhette volna méltóbban 2001-ben a Setra a fennállásának ötvenedik évfordulóját: a hivatalosan első önhordó karosszériájú autóbusz, az S 8 piacra lépéséről a számos tekintetben innovatív 400-as sorozat...

150 éves a Continental: Lovaskocsitól a munkagépekig

Olvasási idő: 4 perc
Érdekes végigtekinteni az autógumi fejlődésének néhány mérföldkövén, felidézve az idén 150 éves jubileumát ünneplő Continental újításait, például a profilos futófelületet, a téli és a radiális gumiabroncsot, s az első levegős traktorkereket. Milyen is volt 1871-ben a világ? Németország egyesítésének, nagyhatalomként megjelenésének ideje ez, a gőzgép (hajózás, vasút) fénykora. Automobil még sehol. Az ekkor Hannoverben alapított Continental kaucsuküzem lovas kocsik és...
Hirdetés:
error: Védett tartalom