MG ZS 1.5 Comfort+: Nem egészen ZS-kategóriás
Rég vettem már át ilyen nehéz szívvel tesztautót. Jól ismerem a márkát és annak történelmét, de ez most inkább tűnt hátránynak. Aztán ahogy telt az idő, a mellkasomon lévő nyomás is enyhült, bár az érzéseim még most is vegyesek. Kezdjük egy gyors magyarázattal. Rover-tulajdonosként néztem végig az MG Rover haláltusáját, hogy aztán pár évvel később vegyek egy MG modellt. Történetesen...
Ebusco 3.0 18m: Pillekönnyű sportbusz
Nem a hollandok találták fel a spanyolviaszkot, az alapjaiban újragondolt Ebusco már máshol is látott elvek alapján készült. Drága, ám rendkívül könnyű karbonelemekből építették, cserébe kevesebb akku kell bele és olcsóbban üzemeltethető. Ha csak a vezetői összegzés érdekel, akkor olvasd el a Bus Euro Test 2024 összefoglalóját. A nagy európai buszteszttel kapcsolatos összes írásunkat pedig ezen a hivatkozáson találod! Ötös tesztünk...
Mercedes-Benz eCitaro menetpróba Debrecenben: Garancia a fejlődésre
Debrecen az új ösztönzőprogramban az elsők között tesztelhetett egy villanybuszt. A csendes Mercedes-Benz eCitaro városi autóbuszt nemcsak a városlakók és a járművezetők, hanem mi is próbára tettük. Idén egy tíz évre szóló buszstratégiai koncepciót kezdett el a kormány, ennek kezdeti lépései a napjainkban felfutó Zöld Busz Mintaprojektek. Nyolc vidéki városban legalább egy hónapig mutatja be egy-egy gyártó a saját zöld...
Új DAF-generáció menetpróba: A jövő megérkezett
Naponta jönnek a hírek a legfrissebb elektromos vagy üzemanyagcellás fejlesztésekről, önvezető és hálózatba kapcsolt kamionokról, felvázolva a 10-15 év múlva várható fuvarozást. A DAF, a versenytársak közül elsőként bemutatta, hogy addig is nagyon komoly lépéseket lehet tenni a környezetvédelem, a fogyasztáscsökkenés területén. És nem csak ott. Furcsa egy helyzet ez a pandémia. Ezelőtt, ha egy cég új modellel jött ki,...
Volkswagen T7 Multivan: Éles bevetés
Nagyon hasznosnak ígérkező rendezvényre kaptunk meghívót áprilisban. A Porsche Hungaria kétnapos menetpróbán mutatta be Volkswagen hibridflottáját, valamint a járművek R változatait a Golf GTE-től a T7 Multivanig. Körülbelül 280 kilométeres országjáró teszt várt ránk a sajtóút első napján, a Bodajki Vadászkastély és a somlóvásárhelyi Kreinbacher Birtok érintésével a zalacsányi Zala Springs Golf Resort volt a végállomás. Minden autóban két újságíró...
Setra TopClass menetpróba: Körbekamerázva
Európa második legrégebbi városa, Lisszabon a legjobb helyszín egy ilyen nagymenő autóbusz bemutatására. A Setra is az európai buszgyártás igazi nagy öregje. Karl Kässbohrer öröksége, a díszes „K” betű továbbra is a jármű ékköve. Ugyan változások sorát hozták a történelmi idők a cég életében, de az eredeti cél megmaradt, a minőségi tartalom és az egyedi forma harmóniája, az igényes vásárlók...
Mercedes-Benz Intouro K hybrid: Spórolós élmunkás
Népszerűnek számít a karosszékből hőbörögni, babok számolgatásával vádolni a pénzügyi osztályt egy-egy típus elkaszálásakor. Azonban a racionalizálás sokszor elengedhetetlen, néha pedig olyan sokoldalú és példamutató megoldásokat szül, mint az Intouro. Aki arra adja a fejét, hogy átnézze az európai buszgyártók előző néhány évtizedét, az előtte növesszen még egy pár ujjat a termékek számbavételéhez. Jóformán minden megállóban egy újabb típussal találkozunk,...
Toyota Proace City Van és Verso teszt: Trónkövetelő kis herceg
A Toyota Professional típusait bemutató sorozatunk második epizódjában a Proace City Van és Verso testvérekkel ismerkedhetsz meg. A magyar népmesék visszatérő motívuma a legkisebb gyermek ügyessége, bölcsessége, valamint sikeressége. Itt is igaz ez! Bizony, a Toyota Professional kínálatának legkisebb termetű szereplői, a Proace City Van és Verso modulegyterű kishaszonjárművek esetében is megállja a helyét, hogy kicsi a bors, de erős....
A DAF LF, CF és XF újdonságai: Innovációk több tengelyen
Előzőleg már részletesen beszámoltunk a DAF CF és XF átfogó megújulásáról. Azóta ezek többtengelyes változatai is megjelentek, számos specifikus újítással. Mindezek mellett a megújult LF-et is kipróbálhattuk szeptember végén Barcelona környékén.
IVECO Daily 70C21HA8 menetpróba: Óriás törpe
Mi az? Amikor vezeted, olyan, mint egy 3,5 tonnás kishaszonjármű. Amikor rakodod, olyan, mint egy 7,5 tonnás teherautó. Egyértelmű a megfejtés: ez a „héttonnás” IVECO Daily! Már csak azért is egyértelmű a fenti találós kérdés megfejtése, mert több mint negyven évvel ezelőtti bemutatása óta az IVECO Daily egy igen alapvető tulajdonságban egyedülálló a piacon. Ez az egyetlen nem bulldogfülkés, zárt...