Ford E-Transit: Verhetetlen képességek
Elsők között próbálhattuk ki a vadonatúj, tisztán elektromos Ford E-Transit előszériás példányait. Törökországban a Ford Otosan kocaeli gyára volt a házigazda, így azt is láttuk hol és hogyan készül. Nem csupán nekünk, az International Van of the Year zsűrijének volt fontos ez az esemény. Bizony, még a világ egyik legnagyobb gyártójának is mérföldkő egy eddig ismeretlen terepen elindulni. A Ford...
Irizar ie truck menetpróba: Újrahasznosító ufó
Évek óta tudjuk, hogy létezik az Irizar innovatív városi elektromos teherautója, s végre eljött az idő, hogy testközelből is megismerhessük. Egy rövid menetpróba tapasztalatai. Sokan csak a lyoni Solutrans kiállításon találkoztak ezzel a szokatlan termékkel. Nem csoda tehát, hogy a standon hatalmas a tömeg, rengetegen kíváncsiak erre a kívülről nagyon fura járműre. Leginkább a vezetőfülke szúr szemet, az ember rácsodálkozik...
Nissan Qashqai e-POWER: Mobil erőmű
Rendhagyó hajtáslánccal ruházta fel Qashqai e-POWER szabadidő-autóját a Nissan. Valójában csupán az autók között számít szokatlan megoldásnak a soros hibrid hajtás, hiszen a mozdonyoknál több mint százesztendős múltra tekinthet vissza. Lebiggyedt alsó ajakkal vettem tudomásul, hogy szerkesztőségünk jeles képviselői közül én nyertem a Nissan szabadidő-autóját. Annak ellenére, hogy a crossover kategória egyik legelső éllovasának tartják, csupán szürke unalomként élt emlékezetemben....
Tevva TEV75B menetpróba: Tyúk vagy tojás?
Nem terjednek a helyileg tiszta üzemű haszonjárművek, mert nincs megfelelő infrastruktúra. De azért nincs töltőhálózat, mert nincs elég akkumulátoros jármű, ami eltartsa azt. Ennek feloldására olyan gyors megoldások szolgálhatnak, mint a Tevva. Nem kizárt, hogy hamarosan a személyautók és a kishaszonjárművek után a nehézkategóriás haszonjárművek belső égésű motorjainak értékesítési határnapját is kitűzi az Európai Unió. Mondjuk, egy 2040-es dátum most...
IVECO Daily 35S16 Hi-Matic: Utolérte magát
Pontosan ott nyúltak hozzá az IVECO fejlesztői tavaly a
Daily kishaszonjárműhöz, ahol lemaradásban volt a versenytársaihoz képest. Így
most utolérte magát, pontosabban a piacot. Ez pedig a korábbi erényeivel együtt
igen vonzó választássá teszi az olasz gyártó legkisebb típusát. Igazi teherautós felépítésével, azaz teljes hosszúságú, robusztus létraalvázával, hátsókerék-hajtásával, masszív felfüggesztéseivel, nagy és erős motorjaival, valamint bőséges tartalékokat rejtő teherbírásával, azaz a hardver terén...
Scania XT, az új építőipari generáció: Extra kemények
Minden eddiginél keményebb, strapabíróbb és még jobban a legkülönfélébb terepes alkalmazások követelményeire szabott termékeket kínál mostantól a Scania az építőipari ügyfeleknek. Így ezeket önálló modellnév is megkülönbözteti: XT, mint Extra Tough.
Opel Zafira Life L Innovation 2.0 130 kW: Jófajta átcímkézés
Nem a termék számít, hanem a logó rajta! Az Opel Vivaro és személyszállító változata a sikeres „emblémafejlesztés” egyik villámfényesen tündöklő példája. Még az sem von le az értékéből, hogy a jelkép mögött aktuálisan lapuló járgány sem rossz. Nehezen tudom eldönteni, hogy sajnáljam vagy dicsérjem a franciákat. Egyrészről a PSA-FCA egyesüléssel létrejött gigakonszern a világ negyedik legnagyobb járműgyártójává lépett elő. A...
Setra S 531 DT menetpróba: Termelékenység a csúcson
Miután a zsámbéki BUSEXPO 2018 kiállításon több ezren megcsodálták a Setra S 531 DT emeletes buszt, egy rövid kör erejéig utasként, illetve vezetőként mi is kipróbálhattuk a prémiumgyártó új generációs égi meszelőjét.
Volkswagen Transporter 6.1 RT 2.0 TDI: A szállító
Márciusban lesz 71 éves a kishaszonjárművek kategóriájának alapítója, névadója, a Volkswagen Transporter. Legújabb generációja a 6.1-es, s azt hiszem, nem tévedünk, ha azt mondjuk, ez az utolsó klasszikus nemzedéke. S hogy miért? Bár a Transporter 6.1 csak szűk két éve van a piacon, nemsokára annál is markánsabb változás jön az életében, mint a T3-T4 között, vagyis a farmotoros és az...
Fiat eDucato menetpróba: Kalandok villanyfurgonnal
Kénytelen-kelletlen meg kellett ismerkednem az elektromos autózás új oldalával. A tél elején pár napig élvezhettem egy Fiat eDucato társaságát, de úgy, hogy csak az utcai töltőkre hagyatkozhattam. A végeredmény kész ráfizetés, de ez nem az eDucato hibája. Azt nagyon is szerettem! Már nagyon vártuk, én vagy három éve már a prototípust is vezethettem Torinóban. Ám bármilyen meggyőzőek is voltak a...