Mercedes-Benz Future Bus, City Pilottal: Majdnem csak utas a sofőr

Egyértelműen az autonóm, azaz önvezető járművekben látja a jövő közlekedésének varázsszerét a Mercedes-Benz: már próbaúton fut egy városi autóbusza, amelyen jórészt tétlenül üldögél a gépkocsivezető.

Holttérfigyelő fokozza a rolleresek biztonságát: Vigyázat, jön az e-roller!

Egyre több elektromos rollerrel találkozhatunk a nagyobb városokban, ami növeli a balesetek kockázatát. A Mercedes-Benz oldalsó holttérfigyelő rendszere azonban segíthet időben észlelni a hirtelen felbukkanó rollereket. Eddig sem volt veszélytelen tehergépjárművekkel a nagyvárosok sűrűn lakott részein közlekedni a holttérben felbukkanó gyalogosok, kerékpárosok és robogósok miatt. Az elmúlt években azonban a potenciálisan veszélyes helyzetek száma is nőtt: a legtöbb nagyvárosban, így...

Második esély az akkumulátoroknak

Ötvenmillió svéd koronát (4,8 millió euró) invesztált a Volvo Energy az akkumulátorok második életének szakértőjébe, a Connected Energy Ltd cégbe. Rengeteg kiaknázatlan lehetőség rejlik még a kiszolgált akkumulátorok újrahasznosításában. Az angliai székhelyű vállalat elsősorban használt Renault, Jaguar és Land Rover akkumulátorokkal dolgozott, ám ezentúl a Volvo csoporttól is érkeznek majd hozzájuk elfáradt energiatárolók. A Volvo Energy a beruházással a részvények...

GAZ motorújdonságok: Jönnek az oroszok!

Vadonatúj motort mutatott be a GAZ-csoport a COMTRANS/17 Nemzetközi Haszonjármű-kiállításon. Az újdonságot nehéz-teherautókhoz kínálja a gyártó, de kisebb járművekbe is tartogat meglepetéseket.

Mercedes-Benz vezetéstámogató rendszerek tesztelése: Éberség, elvtársak, éberség!

Pelikán József gátőr világához hasonlóan a haszonjárműveknél is elengedhetetlen a közvetlen környezet állandó, fáradtságot nem tűrő, éber pásztázása! A Mercedes-Benz is ennek jegyében fejleszti, teszteli a vezetéstámogató rendszereit. Intenzív tesztelésen kell bizonyságot tenniük képességeikről a Daimler Truck új és továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszereinek a wörthi fejlesztési- és tesztközpontban (EVZ). Azon belül is elsősorban azoknak az asszisztensrendszereknek, amelyek 2024 áprilisától kötelező alapfelszereltségként...

Scania és Volvo Trucks konvojozása : Svéd konvoj

Három évig tartó közös konvojozási projektben vesz részt a Scania és a Volvo Trucks, amelynek célja, hogy a különböző márkák járművei közötti kommunikációt összehangolja.

Scania oldalsó holttérfigyelő: Tovább fokozott biztonság

Újabb biztonsági megoldás jelent meg a Scania tehergépkocsik kínálatában, mégpedig a Side Detection nevű oldalsó holttérfigyelő. Immár a Scania is kínál oldalsó holttérfigyelőt. A radarokat használó rendszer érzékeli, ha a jármű melletti holttérben más közlekedő, például egy kerékpáros tartózkodik, és ilyen esetben hangjelzéssel figyelmezteti az irányjelző működtetésével bekanyarodni szándékozó gépkocsivezetőt. Ez az új berendezés jelentősen hozzájárulhat tehát a sok esetben tragikusan végződő...

Renault Trucks Urban Lab 2: Takarékos áruterítő

Áramvonalazással, hibrid hajtáslánccal, könnyen gördülő gumiabroncsokkal és jármű-infrastruktúra kommunikációval ér el 13 százalékos tüzelőanyagfogyasztás-csökkenést a Renault Trucks és hat együttműködő partner kísérleti járműve.

A Renault Trucks új motorjai: Elvették az étvágyukat

Folytatva a T, a C és a K típus átfogó korszerűsítését a Renault Trucks bemutatta a 11 és a 13 literes motorok Euro VIe minősítésű változatait. Ezek étvágya tíz százalékkal is kisebb lehet, többek között a turbocompound bevezetésének köszönhetően. Tavaly az év végén piacra lépett a T, a T High, a C és a K típus kívül-belül megújult nemzedéke, amellyel...

Mercedes-Benz oldalsó holttérfigyelő: Oldalvédelem

Csúnya balesetekhez vezethet, ha egy hatalmas nyerges szerelvény és egy kerékpáros vagy gyalogos balszerencsésen találkozik. A Mercedes-Benz azonban igyekszik megelőzni a bajt az oldalsó holttérfigyelő rendszerével.
Hirdetés:
error: Védett tartalom