Ford Transit és Ford Transit Custom 2016: Trükkökkel tele
Mélyen belenyúltak trükkös ládájukba a Ford tervezői: a vadonatúj EcoBlue dízelmotor esetében számos műszaki újdonság segítségével csökkentik a tüzelőanyag-fogyasztást. A megújult Transit és Transit Custom új vezetőtámogató berendezéseket is kapott.
Scania One digitális átjáró: Egy mindenhez
Február végén a Mobile World Congress kiállításon a Scania bemutatta a Scania One rendszert, amely egyetlen digitális átjárót biztosít számos hálózatba kapcsolhatósági szolgáltatáshoz a flottaüzemeltetőknek és a gépkocsivezetőknek egyaránt.
DAF holttérfigyelő és tachográfletöltés: Hasznos holland újdonságok
Két fontos újítást is bemutatott a DAF a közelmúltban, amelyek hozzájárulnak a fuvarozás biztonságának, illetve hatékonyságának fokozásához. Fontos biztonságnövelő nóvum az egyik. A DAF City Turn Assist nevű oldalsó holttérfigyelő rendszer a jobb hátsó kerék előtt elhelyezett radar segítségével a jobb oldali A oszlopra szerelt kis LED-es készüléken keresztül fényjelzéssel figyelmezteti a járművezetőt a tehergépkocsi holtterében tartózkodó gyalogosokra, kerékpárosokra, motorkerékpárosokra...
A Mercedes-Benz Unimog új kezelőszervei: Tapintható fejlődés
Bolygónk messze legsokoldalúbban alkalmazható haszonjárműve is megállíthatatlanul fejlődik. Ennek egyik ékes bizonyítéka, hogy új kezelőszervekkel irányítható a Mercedes-Benz Unimog eszközhordozó sorozata. Még az idei évben sorozatgyártásba kerül a vadonatúj Uni-Touch kezelőrendszer, amelynek legfontosabb újdonságai az új középkonzol, egy érintőképernyő és egy joystick. Az alapjaiban átdolgozott középkonzol a korábbiaknál keskenyebb. Csökkentették a „felesleges” kapcsolók számát a középkonzolon, amit a szabadon konfigurálhatóság...
ZF vezetéstámogató rendszerek, 2016: Új sofőrsegédek
Két éven belül sorozatgyártásba kerülhet a ZF két új teherautós vezetéstámogató rendszere, a kikerülés-segítő rendszer és az autópálya-segéd. Mindkét megoldás jelentősen hozzájárul a közlekedésbiztonság javításához.
DAF EcoTwin konvojozási projekt: Lobbi a konvojozásért
EcoTwin névre keresztelték a DAF nyerges szerelvényekből álló, vezeték nélkül összekapcsolt konvoját. A járművek automatizált vezetési technológia és Wifi-P kapcsolat segítségével nagyon kis követési távolságban haladnak egymás mögött.
Hyundai önvezető és üzemanyagcellás jármű: Önvezet és cellatárs
Jó ideje ismerősen cseng a Hyundai neve a haszonjárművek piacán Európában is, bár a márka jelenléte itt, ezen a piacon nem meghatározó. Egyelőre. Fejlesztései eredményeként viszont nagyon is meghatározóvá válhat a Hyundai ezen a területen is.
Önvezető járművek irányításának kérdései: Ki vezessen?
Jelentős átalakulás előtt áll a közlekedés, a jelenleg folyó autóipari fejlesztések nagy része az önvezető, vagy más néven autonóm járművek irányába mutat. Az új technológia célja az emberi tényező csökkentésével a közlekedésbiztonság fokozása.
A Daimler Truck AG és a Volvo-csoport partnersége: Hidrogénezett együttműködés
Nagyszabású stratégiai együttműködésbe kezdett a Daimler Truck AG és a Volvo-csoport. A tervek szerint az 50-50 százalékban tulajdonolt leányvállalatuk feladata üzemanyagcellák fejlesztése és gyártása lesz nehéz-haszonjárművek számára. Mindkét gyártó azt a jövőképet osztja, hogy Európa 2050-re szén-dioxid-semlegessé, közlekedési ökoszisztémája pedig hosszú távon fenntarthatóvá válik. Ennek megvalósításában kulcsfontosságú szerepet játszik majd a gépjárművek villamosítása, ami a távolsági fuvarozást végző nehéz-tehergépkocsik esetében...
Volvo Concept Truck tanulmány-teherautó: Hatékony koncepció
Ötéves kutatási projekt eredményeképpen jött létre a Volvo Concept Truck tanulmány-teherautó, amellyel áramvonalas kialakításának és csökkentett tömegének köszönhetően jelentős üzemanyag-megtakarítás realizálható.